Jump to content

1300 Suzukin tekniikka Miniin


Sunliner
 Share

Recommended Posts

Suunnitelmissa ois laittaa '70 Miniin Suzukin 1300 tekniikka, mieluiten GTI, jos mahdollista... (moottori + laatikko)

Minkälaisia muutoksia joutuu tekemään, että saa leimalle? Jos jollakin on jo kyseinen homma leimattuna, olisiko mitenkään mahdollista saada tarvittavista dokumenteistä kopiot ja vinkit muutoksista?

Link to comment
Share on other sites

Suunnitelmissa ois laittaa '70 Miniin Suzukin 1300 tekniikka, mieluiten GTI, jos mahdollista... (moottori + laatikko)

Minkälaisia muutoksia joutuu tekemään, että saa leimalle? Jos jollakin on jo kyseinen homma leimattuna, olisiko mitenkään mahdollista saada tarvittavista dokumenteistä kopiot ja vinkit muutoksista?

 

kyllähän niitä ainakin yksi on leimattu kyseisellä koneella..Sitä en tiedä pyöriikö rakentaja täällä..Suurin hommahan tossa on etukelkan tekeminen/muuttaminen tosin en tiedä kuinka paljon sitä suizan koneelle joutuu muuttamaan. Tuon kelkkahomman kun saa selvitettyä jonkun konttorin kanssa (ihan joka konttorilla ei onnistu) niin sinne nokalle laittaa koneen kuin koneen..

 

Tolle suzukin koneelle tais löytyä valmiitakin kelkkoja, linkkikin oli jossain kun tästä on aiemminkin joku tainnut kysellä. tosin en tiedä kuinka "tehdastekoinen" tuo kelkka sitten on ja onko helpompi sillä leimata.

Link to comment
Share on other sites

Suunnitelmissa ois laittaa '70 Miniin Suzukin 1300 tekniikka, mieluiten GTI, jos mahdollista... (moottori + laatikko)

Minkälaisia muutoksia joutuu tekemään, että saa leimalle? Jos jollakin on jo kyseinen homma leimattuna, olisiko mitenkään mahdollista saada tarvittavista dokumenteistä kopiot ja vinkit muutoksista?

 

Levyjarrut eteen S:n tai isommat, periaatteessa levittävät rummut taakse ja pyöräsylinterien koko samaksi kuin S:sä ,

S:n jarruilla voivat vaatia tehostajan isommilla ei pitäisi.

Ainakin yhden rakentaja pyörii tuolla toisella foorumilla.

Tietääkseni noita on tehty 2kpl, ehkä jo enemmänkin.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä mä pyörin täälläkin voorumilla  :D  . Tosin en ole kirjoitellut..

Noita konversioita on kilvissä ainakin kaksin kapppalein. Toinen se "lehdistötähti" vani ja eka ihan tuiki tavallinen ::).

 

Tarkkana pitää olla ja lain pykälät tulla täyteen niin kyllä se onnistuu.

Jarrut tuollaiset isommat mallit ja kelkka valmiina ruåttin maalta.

Loppu onkin sitten ähellystä ja tekemistä...

Mikäli ERA Turboa ei hyväksytä vertailuautoksi, tulee GTI-Suizan moottoriin olla tehty niin radikaaleja muutoksia, että tehojen todentaminen mittaamalla on perusteltua!!

Esim. matalapuristeiset männät, kesymmät nokka-akselit jne.. Eli siis oikeita mekaanisia muutoksia tehon muutoksen perusteeksi. Ei mitään kuristin-juttuja.

Noin niinku periaattessa näin se tapahtuu

Link to comment
Share on other sites

Suomessahan on yksi aito ERA ja se löytyy Turusta. Mut varmasti kun ahkeraan googletat ni löydät tarvitsemasi tiedot tarvitsemassasi muodossa!! Mitään virallisia papeteita tietääkseni ei ole. Mutta kotjatkaa taas te viisaammat jos olen väärässä. :o ::)

Link to comment
Share on other sites

No ei varmaan ole salaisuus mikä sen Suomessa rekisteröidyn Eran rekkari on, tässä kuva siitä:

http://mikaj.1g.fi/kuvat/Minit/Kes%E4kokous2007/IMG_0179%20copy.jpg/_smaller.jpg

 

Tolla pitäisi katsastusmiehen löytää ATJ:stä alkuperäisen Eran tiedot. Sitten vielä papereita Eran jarruista niin pitäisi olla siinä. Tässäkin pätee se että jos ei kelpaa konttorille, niin sitten vaihtaa konttoria. Turkunkin seudulla yksi konttori ei luopunut vaatimuksesta että tarvitsee maahantuojan eroavaisuustodistuksen, vaikka kuinka oli koitettu selittää että se ei nyt ole ihan niin helppoa  ;D

Link to comment
Share on other sites

Alkuperäisiä ERA:n mainosesitteitä on joka hepulla mapissa. Tosiaan eipä taida kukaan mielellään antaa ohjeita ,kun ei tiedä varmasti itsekään kuinka katsastuksessa käy. Ruotsissa Cooper S:n vastaavilla vermeillä saa hyväksyttyä 125 hv koneen ! Eli ei ole samat ohjeet edes pohjoismaissa UE:sta puhumattakaan.

Periaatteessa ERA:n kun saat hyväksyttyä lähtökohdaksi ja vaihdat kamat ERA:n vastaaviksi ja saat hyväksyttyä muutetun etukelkan tehdastekoiseksi( moottorin kiinnityspisteet ihan eri paikoilla ja 3 kpl), niin hyvin menee ( tai sitten ei, riippuen katsastuspaikasta ).

 

Ps 4 etukelkkaa tullut Suomeen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...