Jump to content

1275 keinuvivut


cmro85

Recommended Posts

Tarkoitus oli kasata moottori vakio peltikeinuilla joissa vakiona vipusuhde 1:27.   Näihin voisi laittaa epäkesko puslat kaveriksi..

Ovat maailmalla käyttäneet ilmeisesti K sarjan corollan keinuja.  Näissä 1:46 vipusuhde.

Millaisia muutoksia pitää tehdä, että nuo sopii 1275cc moottoriin?    Tarviiko muuta kuin soveltaa uudet puslat?

 

Kysympähän samalla tuosta keskimmäisen runkolaakeripukin vahvistamisesta.

Tilasin tuollaisen palikan tuohon keskipukkiin  ja hieman petetty olo tuli, kun oli pelkkä kiilateräksen pätkä.

Tätä ei oltu karkaistu millään tavalla joten hrc on noin 35.    Oletteko tehneet itse noita palikoita ja mistä materiaalista?

Onko teillä pysyneet legot sisällä ilman tuota palikkaa?   

Kone vanhempaa A sarjaa ja nokan vetoalueeksi ilmoitetaan  2500-7500rpm.

 

Link to comment
Share on other sites

Itellä yhessä vaparissa Corollan keinut,pitää tankojen reikiä suurentaa ulos päin.Puslista ei tarkkaa tietoa,ilmeisesti vakiot.

Miullakin on tuo keskipukin vahvike,ei kokemusta,onko auttanu,mutta ei ole kone poikinut sen puutteeseen.😁😁.

Link to comment
Share on other sites

Kaikkiin viilattuihin koneisiin olen sen palikan laittanut, kannaattaa tarkistaa onko mukana tulleet pultiti kovia (yleensä ei) ja jos eivät ole hommaa kovat pultit niinkuin alkuperäisetkin.
Kovassa pultissa 6-viivaa ja pehmeässä 3-viivaa.

Link to comment
Share on other sites

Tässä kuvia Corollan keinuista,vaatii ne kanteenkin työntötankojen reikiin pientä laajennusta.Tääkin kone(1380) vielä "hengissä" ollu varalla.Viimeksi tarvittu 8 vuotta sitten!Koneesta viimeksi mitattu 105 hv,säädöt persiillään.20181231_110041.thumb.jpg.9b49a32da941c82488e5ee0edd556c8b.jpg20181231_110059.thumb.jpg.aaf32340b3b9eb088c0409a577e08854.jpg20181231_110324.thumb.jpg.8df7d7c5e351dedf6d200d1b97097a64.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sen verran,ettei alumiini venakoppa käy,rupee kolkuttaan.(Omatunto?)

Tää viritys ei ole miun tekemä,V.Vuorelan tekeleitä joskus -80 luvun lopussa.Sillo vissiin Mini omat palikat oli kalliimpia?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mites tässä tulis toimeen ilman tailken ja kimin neuvoja!Vaikka olen Minin kanssa ollu jo 30v tekemisissä,aina nää herrat jaksaa yllättää tiedoillaan!👍👍👍

Link to comment
Share on other sites

3 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Onko nää oikeeta vahvuutta?Sparesin pultit.15469571948042043507575.thumb.jpg.54bea997cb006eda26a75d29467b7414.jpg

Niinhän tuolla minun viestissä näistä pulteista jo oli että 6-viivaa on kovan pultin merkintä......
Itse itseäni lainaten:
"Kovassa pultissa 6-viivaa ja pehmeässä 3-viivaa."

Link to comment
Share on other sites

En muista mistä mun sarjat aikanaan on tullut mutta molemmissa oli ne heikommat pultit mukana ja vaihdoin ne vahvempiin.
Jollain muulla oli sama juttu, oisko ollu Jani kenelle annoin kanssa vahvemmat pultit kun niitä tuli aikanaan tilattua useampia kappaleita kerralla.

Ettei omani olisi juurikin aikoinaan MiniSparekselta hommattu, eka sarja taidettu ostaa Autoteemasta mikä tilaili juurikin MiniSparekselta ja toinen tullut itse tilattua samasta paikasta. 

Link to comment
Share on other sites

Mulla on töissä laminoituna kiristysmomentti listaukset eri tuumaisille sekä millisille kierteille ja pultin vahvuuksille lukitteella ja ilman, on aika kätsy kun aina ei ole oikeita kiristysmonetteja helposti/heti saatavilla.
Vois joskus linkittää tänne jos muistan kuvata ne ta MikaJ voi linkata kun se ne mulle joskus laminoi 🙂

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...