gt5000 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2008 Moikka. 1. Onko kellään tietoa millainen operaatio on poistaa käytöstä vm. 96 Ministä alkuperäinen käynistyksenesto/hälytin? Avaimenperä tuntuu reistailevan ja "sapettaa" kuittailla käynnistyksen estoa pois päältä joka kerran startatessa. 2. Mistä mahdollisesti saisi uusia hälytinavaimenperiä ja kuka niitä osaa koodata Suomessa? Nimim. Pirun hyvä auto kun vaan lähtisi käyntiin.. ;) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
jiikoo Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2008 Moikka. 1. Onko kellään tietoa millainen operaatio on poistaa käytöstä vm. 96 Ministä alkuperäinen käynistyksenesto/hälytin? Avaimenperä tuntuu reistailevan ja "sapettaa" kuittailla käynnistyksen estoa pois päältä joka kerran startatessa. 2. Mistä mahdollisesti saisi uusia hälytinavaimenperiä ja kuka niitä osaa koodata Suomessa? Nimim. Pirun hyvä auto kun vaan lähtisi käyntiin.. ;) Mulla vastaava ongelma oli aika tuoreeltaan autossa ja pariston vaihdon jälkeen sama homma tuli uudelleen 3 v. kuluttua. Jos paristo vaihdettu ja silti ei toimi, niin voisiko vika olla vaikka siinä napissa? Hieman hapettuneet kosketuspinnat. Noita pystyy ehkä kotikonsteinkin korjaamaan. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
villetre Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2008 Aikas moni autoSÄHKÖkorjaamo voisi auttaa asiaan.Tosin aikas moni ko.korjaamo on haluton noiden Minin elektroniikka ongelmien kanssa painiskeleen.Haynesin kirja,taikka netistä löytyvät kytkentäkaaviotkin voisivat auttaa asiaa.Luultavasti käynnistyksenesto katkoo virtaa/virrankulkua/bensapumpun toimintaa,viisaammat tietää taas tästäkin enemmän.Ja myöskin tyypit jotka laittelee varashälyttimiä niin myöskin osaavat touhuta noiden "estojen" kanssa... ;D Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2008 Tehtaan sähkömanuskasta: Engine immobilisation The engine is immobilised when the perimetric alarm is set, inhibiting the engine primary electrical circuits. Immobilisation is removed when the LH handset button is pressed. The alarm ECU provides an earth on a WR wire (via the automatic inhibitor switch on a WLG wire in the case of vehicles fitted with an automatic gearbox) to one side of the starter relay coil. Since the other side of the coil is receiving battery voltage from fuse C8 the passenger compartment fuse box on a WR-WK wire, the relay is energised. Once this occurs, battery voltage is switched from link 4 in the engine compartment fuse box on an N wire via the MEMS relay module to the starter motor on an NR wire, with an immobilisation signal being sent to the MEMS ECM on a WS wire. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Raven Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Kesäkuuta, 2008 Mulla oli kanssa vikaa siinä kaukosäätimessä. Viikonloppuna sitten avasin sen ja katsoin mitä se on syönyt, niin siellä oli se "avaus" nappi melkeinpä kokonaan irti tinauksistaan. Neljä napanen kytkin siellä näytti olevan ja niistä 2 irti, niin ei ihme että ei oikein meinannu lähtee häly pois päältä. onkos muuten kellään tietoo että onko minissä jossain sellanen kuittaus pistoke jos toi kauko ei toimi? ikäänkuin jossain defan hälyttimissä? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
jiikoo Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2008 Jos käynnistykseneston ohittamiseen olisi helppo tapa olemassa, niin kannattaisiko sitä kertoa kellekään? Tavoite kai kuitenkin aina on, että mitään helppoa/halpaa tapaa ohittaa ei ole. Kyseessähän on ominaisuus, jolla yritetään estää auton luvaton käyttö. Tai jopa varastaminen. Eli, en ainakaan toivoisi, että mahdollista ohituskeinoa on saatikka, että se kerrottaisiin koko maailmalle. :'( Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2008 No jos se yhtään lohduttaa niin kyl ne keinot on jo alan ammattilaisten=autovarkaiden tiedossa, joskus jopa ennen kuin korjaamot niitä tietää. Yleensä noi kuittauspainikkeet (jos sellainen löytyy) vielä vaatiivat että tietyssä ajassa vääntää esim. virrat avaimesta päälle ja painaa ko. nappia. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
tgamini Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2008 Onko siinä erillinen kotelo se hälytin laitteisto? Ohitus on helppo kaksi johtoa poikki ja ne yhteen tinalla ja ajonesto on ohitettu! Kerron tarkemmin jos se on erillis kotelolla oleva hälytin jonka voi siis poistaa vaikka kokonaan. En tiedä miten paljon noissa uudemmissa mineissä on jo noita hömpötin laatikoita joilla ohjaillaan vähän sitä sun jos tätäkin. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2008 Ennen kuin noita kauheasti lähtee pätkimään ja tinailemaan niin olis syytä tietää millainen jännite piuhoissa menee. Jos ajonestolaite ja ECU kommunikoi keskenään niin jännite voi olla esim. 5V. Syöttö molempiin on varmaan se 12V. Nyt jos vetaiset 12V jännitteen boksin napaan jonne pitäisi mennä vähemmän niin saattaa olla pysyvä ajonesto. Eli selvittäkää nyt herran tähden ennenkuin menette ronkkimaan yhtään mitään. http://xiaobin.free.fr/PDFs/Mini/MPI/ linkin alta löytyy toi tehtaan 2 manuskaa joissa on sekä kytkentäkaaviot että komponenttikohtaisesti napajärjestys. Niissä on myös kerrottu eri laitteiden toiminta. Jos niistä ei VARMUUDELLA selviä ongelma niin sitten kannattaa joko kärsiä ongelmasta tai hankkia ammattiapua. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
jiikoo Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2008 Raportoi Jaa Kirjoitettu 12. Kesäkuuta, 2008 ... Eli selvittäkää nyt herran tähden ennenkuin menette ronkkimaan yhtään mitään.Hyvä ohje! Ei varmaan mieltä ylennä, jos autosta kärventyy ECU tms. osa ja sitten selviää, että osalla on hintaa muutamia tonneja, jolloin koko auto muuttui läjäksi varaosia muille autoille... :'( Korjaus VOI olla helppo, mutta se pitää sitten osata tehdä. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Saukki Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2010 Mulla tähän samaan kastiin kuuluva ongelma.. Osaako kukaan sanoo mitään, kun ei keskuslukitus toimi, eikä myöskää käynnistyksenesto lähe poiss.. ohjaimesta oon vaihtanu patterit eikä siinä muutenka pitäis olla vikaa kai, kun siihen tulee valot ku nappia painaa. Ennen kyllä toiminu keskuslukitus moitteettomasti, vika tuli ihan yhtäkkiä. Kyseessä on siis -96 Rover Mini. Ei oo mikään autokorjaamo vielä huolinu tuota, mutt pitää jatkaa kyselyä ku en ite paljoo nuista sähkövioista ymmärrä.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Lehto Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Lokakuuta, 2010 Jos minissä on samat kapulat kun muissa Rovereissa niin sen ohittaminen on ihan turha unelma. Moottorinohjausboksi ja hälyboksi on toisiinsa koodattu ja jos ECU ei saa hälyboksilta signaalia 3sekuntin kuluessa niin bensansyöttö katkeaa. Pahinta siinä se että koodi siirtyy datana jolloin sitä ei hyppyjohdoilla sun muilla vastuskikoilla ohitellakkaan. (boksin pystyy uudelleen koodaamaan jos omistaa roverin testerin, mutta ei silläkään ohittamaan) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MikaJ Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 Tarkasti en tiedä, mutta mitä itse omistamistani dokumenteista saan selville, niin näyttäisi tuo Minissä oleva ajonesto olevan yksinkertaisinta mallia. Eli ajoneston ja mems:n välillä menee vain digitaalinen on/off signaali. Sitä ei selviä meneekö siellä 0/5/12v tai jotain ihan muuta jännitetasoa, mittaamalla pitäisi todeta. Tällä oletuksella tuon ohittaminen pitäisi olla pikkujuttu. Keskuslukituksesta en tiedä, ei dokumenteista löydy ollenkaan moista varustetta. Mutta helposti sinulla voi olla kaukosäädinkin rikki, yleensä menee lähetinkide tms. sieltä rikki. Valot voi vilkkua kaukosäätimessä mutta riittävän laadukasta signaalia ei lähde. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
jiikoo Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 19. Lokakuuta, 2010 Mulla tähän samaan kastiin kuuluva ongelma.. Osaako kukaan sanoo mitään, kun ei keskuslukitus toimi, eikä myöskää käynnistyksenesto lähe poiss.. ohjaimesta oon vaihtanu patterit eikä siinä muutenka pitäis olla vikaa kai, kun siihen tulee valot ku nappia painaa. Ennen kyllä toiminu keskuslukitus moitteettomasti, vika tuli ihan yhtäkkiä. Kyseessä on siis -96 Rover Mini. Ei oo mikään autokorjaamo vielä huolinu tuota, mutt pitää jatkaa kyselyä ku en ite paljoo nuista sähkövioista ymmärrä..En tiennyt, että keskuslukituksia on ollut Miniin saatavissa alkuperäisenä. Jos on ollut, niin tuohon löytynee korjausohjeita Haynesin oppaasta tai vaikkapa tuolta aiemmin linkatusta korjaamo-oppaasta. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Saukki Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2010 Raportoi Jaa Kirjoitettu 12. Marraskuuta, 2010 Joo ei se ollu onneks alkuperänen se keskuslukko/käynnistyksenesto, mutta vihdoin pääsin ajeleen minillä. Kuukauden päivät se tuossa seiso ja monet sitä kävi ihmettelemässä.. kymmeniin autokorjaamoihin soittelin, mutta ei kukaan suostunu vilkaseenkaan, lopulta löysin hyvän autosähkökorjaajan joka kiinnostu siittä ja ei se iso homma sille ollu ohittaa sitä. Äsken kävin hakemassa minini korjaamosta ja oli fiilikset vähä korkeella kotii ajellessa :) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään