Jump to content

Recommended Posts

Posted

Moikka! Mulla on cooper vm.2002 sähköt sekaisin. Mittaristossa palaa Abs,Käsijarru,luistonesto ja Rengaspainevalot. Bc vaihdettu. Johtoja painemella on välillä sammuneet kaikki varoitus valot. Olisiko jollain viisaalla idoita? Akku on muutaman vuoden vanha ja kokoajan saa ladata.

Posted

Akkujännitteen lasku aiheuttaa bemareissa helposti joulukuusiefektin mittaristoon. 

Olisikohan ongelmaan helpompi päästä kiinni tuon akkuprobleeman kautta? Jos akku on uudehko ja sitä silti pitää ladata kokoajan, niin tulee mieleen, että joko akku on kuitenkin entinen, tai sitten joku laite/piiri purkaa akkua. Oletko mitannut akun purkuvirran lepotilassa? Kannattaa odottaa vartti ennen kuin katsoo lukemat, että auto ehtii nukahtaa.

Ps. Minien suhteen olen ihan noviisi, mutta oletan, että sukulaisuussuhde bemariin on sen verran vahva, että sama logiikka toimii.

Posted

Joku abs antureista rikki, johto poikki niiltä tai liitin hapettunut.

Jos ei aluksi pala ja syttyy kaikki kun lähtee liikkeelle niin sitten lisäksi anturikehä vetarista ruosteessa/paskana(rutussa).

 

Mikään muu ei sytytä noita valoja yhtäaikaa omilla kokemuksilla ainakaan.

Posted

Niitä johtoja mitkä lähtee apparin jalkatilasta. Kävin pikkupajassa, missä ei saaneet mitään luettua. Sanoivat et mene Laakkoselle. Kävin laakkosella mut eivät suostuneet lukee koodeja. Sanoivat että sähkömies pitää katsoa ennen koodien lukemista. 125.- tunti. Syksyllä kaatui n.8L vettä apparin jalkatilaan. 

Posted

Jalkatilassa oleva vesi ei kyllä vaikuta ellei piuhoissa mekaanista vikaa. Liitoksia ei ole siinä johtosarjassa matkalla mutta maadoituksia kylläkin. Kannattaa nostaa mattoa ylös ja tutkia lisää, johtosarjaanhan tuo vika menee selkeesti.

Posted
14 hours ago, Ade 70 said:

Niitä johtoja mitkä lähtee apparin jalkatilasta. Kävin pikkupajassa, missä ei saaneet mitään luettua. Sanoivat et mene Laakkoselle. Kävin laakkosella mut eivät suostuneet lukee koodeja. Sanoivat että sähkömies pitää katsoa ennen koodien lukemista. 125.- tunti. Syksyllä kaatui n.8L vettä apparin jalkatilaan. 

Joku paikallinen harrastaja varmaan lukisi koodit harrastustoiminnan puitteissa.

Posted
19 hours ago, karvalakki said:

Joku paikallinen harrastaja varmaan lukisi koodit harrastustoiminnan puitteissa.

Juuri näin. Tältä foorumiltakin löytyy harrastajia joilla lukijoita on. Ja BTCF:n foorumilta lisää (tosin jotkut siellä velottaa kympin tai pari). Turha lähteä osia vaihtelemaan ilman koodien lukua...

  • 4 weeks later...
Posted

Oliskohan siinä löysä liitin?Miulla oli yhessä Seatissa liitinvika,piti laittaa puukiila piuhojen ja liitinten sekaan,sillä korjautui.

  • 1 month later...
Posted

Ostin uuden akun miniin kun sain vinkin et voisi sillä korjaantua kun oli niin vanha edellinen akku. No ei tietenkään korjaantunut. Auto seisoi muutamia päiviä ja akku on taas tyhjä. Voi mahoton. 

Posted

Se on ihan totta, että näissä nykykulkineissa huonokuntoinen tai vajaassa latauksessa oleva akku aiheuttaa mitä ihmeempiä vikoja.

Mutta muutamassa päivässä akku tyhjä? Kyllä siellä joku purkaa akkua on jos noin äkkiä tuliterän akun tyhjää... palaako joku sisävaloista kokoajan (peräloosterin valo / ovien "maavalot" / itse sisävalo?) Joko sait vikakoodit luettua?

  • 2 months later...
Posted

Onko tähän propleemaan tullut selvyyttä? Minulla minissä ei toimi ilmastointi, flekti ei pyöri, oikea ajovalo ei toimi, vasen pitkä ei toimi, vasen takavalo ei toimi. oikea vilkku ei toimi ollenkaan. Korjaamon mukaan vika paikallistui korin ohjainyksikköön. Tilasin uuden käytetyn yksikön, ei vaikutusta. Samat viat edelleen. Yksikön johtosarjat silmämääräisesti ehjät eikä kosteutta ole. Maadoituspisteitä tarkisteltu silmämääräisesti ja kiristelty. Onko vinkkiä mistä vikaa voisi seuraavaksi hakea? Eli ohjainyksikön vaihto ei aiheuttanut mitään muutosta suuntaan tai toiseen 🤔

Posted
12 hours ago, Tahavo said:

Onko tähän propleemaan tullut selvyyttä? Minulla minissä ei toimi ilmastointi, flekti ei pyöri, oikea ajovalo ei toimi, vasen pitkä ei toimi, vasen takavalo ei toimi. oikea vilkku ei toimi ollenkaan. Korjaamon mukaan vika paikallistui korin ohjainyksikköön. Tilasin uuden käytetyn yksikön, ei vaikutusta. Samat viat edelleen. Yksikön johtosarjat silmämääräisesti ehjät eikä kosteutta ole. Maadoituspisteitä tarkisteltu silmämääräisesti ja kiristelty. Onko vinkkiä mistä vikaa voisi seuraavaksi hakea? Eli ohjainyksikön vaihto ei aiheuttanut mitään muutosta suuntaan tai toiseen 🤔

Luettiinko korjaamolla vikakoodit? Seurattiinko diagnoosijärjestelmän diagnosointiohjeita? Millaisia mittauksia tehtiin? Vaihdoitko modulin itse vai tehtiinkö se korjaamolla? Oliko moduli samalla osanumerolla? Ohjelmoitiinko moduli asennuksen jälkeen uusimpaan softaversioon? Tai vähintään koodattiinko se vastaamaan autosi varustelistaa?

Paha näistä on tälleen etänä mennä kauhean viisaita sanomaan, mutta kyllähän tuollainen moniongelmaisuus viittaa joko maadoitus- tai moduliongelmaan. Tällainen vika kyllä yleensä antaa vähintään yhden vikakoodin, luultavasti suuren joukon, ja diagnoosijärjestelmä, esim ISTA/D, antaa kädestäpitäen ohjeet ongelma diagnosointiin. Jos siis korjaamolla sellaiset on. Jos ei ole, niin vaihtaisin korjaamoa. 

Kotikonsteinkin pääsee pitkälle : itse mittaisin esim valojen johdotukset ja ohjauksen, sekä tarkistaisin ensimmäiseksi sen korinohjausmodulin maadoituksen. Jos vaikuttaa siltä, että auto sytyttelee vain toista etuvaloa, niin kyllähän ohjain on silloin rikki. 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...