Ade 70 Posted January 24, 2018 Report Posted January 24, 2018 Moikka! Mulla on cooper vm.2002 sähköt sekaisin. Mittaristossa palaa Abs,Käsijarru,luistonesto ja Rengaspainevalot. Bc vaihdettu. Johtoja painemella on välillä sammuneet kaikki varoitus valot. Olisiko jollain viisaalla idoita? Akku on muutaman vuoden vanha ja kokoajan saa ladata.
karvalakki Posted January 24, 2018 Report Posted January 24, 2018 Akkujännitteen lasku aiheuttaa bemareissa helposti joulukuusiefektin mittaristoon. Olisikohan ongelmaan helpompi päästä kiinni tuon akkuprobleeman kautta? Jos akku on uudehko ja sitä silti pitää ladata kokoajan, niin tulee mieleen, että joko akku on kuitenkin entinen, tai sitten joku laite/piiri purkaa akkua. Oletko mitannut akun purkuvirran lepotilassa? Kannattaa odottaa vartti ennen kuin katsoo lukemat, että auto ehtii nukahtaa. Ps. Minien suhteen olen ihan noviisi, mutta oletan, että sukulaisuussuhde bemariin on sen verran vahva, että sama logiikka toimii.
Mini1380 Posted January 24, 2018 Report Posted January 24, 2018 Jos edellä minitut valot palaa samanaikaisesti on yleensä joku ABS:in pyöräsensoreista rikki. Igor 1
Ade 70 Posted January 24, 2018 Author Report Posted January 24, 2018 Joo kaikki noi palaa. Joskus sammuu kyllä kun johtoja puristelee.
next Posted January 24, 2018 Report Posted January 24, 2018 Joku abs antureista rikki, johto poikki niiltä tai liitin hapettunut. Jos ei aluksi pala ja syttyy kaikki kun lähtee liikkeelle niin sitten lisäksi anturikehä vetarista ruosteessa/paskana(rutussa). Mikään muu ei sytytä noita valoja yhtäaikaa omilla kokemuksilla ainakaan.
Ade 70 Posted January 24, 2018 Author Report Posted January 24, 2018 No ne palaa kokoajan. Kun johtoja puristelee, niin saattaa sammua valot tai jokin muu esim. lämppäri, pyyhkiä..
Mini1380 Posted January 24, 2018 Report Posted January 24, 2018 Mitäköhän johtoja puristelet niitä kun on nykyautoissa aikast paljon.
Ade 70 Posted January 24, 2018 Author Report Posted January 24, 2018 Niitä johtoja mitkä lähtee apparin jalkatilasta. Kävin pikkupajassa, missä ei saaneet mitään luettua. Sanoivat et mene Laakkoselle. Kävin laakkosella mut eivät suostuneet lukee koodeja. Sanoivat että sähkömies pitää katsoa ennen koodien lukemista. 125.- tunti. Syksyllä kaatui n.8L vettä apparin jalkatilaan.
next Posted January 25, 2018 Report Posted January 25, 2018 Jalkatilassa oleva vesi ei kyllä vaikuta ellei piuhoissa mekaanista vikaa. Liitoksia ei ole siinä johtosarjassa matkalla mutta maadoituksia kylläkin. Kannattaa nostaa mattoa ylös ja tutkia lisää, johtosarjaanhan tuo vika menee selkeesti.
karvalakki Posted January 25, 2018 Report Posted January 25, 2018 14 hours ago, Ade 70 said: Niitä johtoja mitkä lähtee apparin jalkatilasta. Kävin pikkupajassa, missä ei saaneet mitään luettua. Sanoivat et mene Laakkoselle. Kävin laakkosella mut eivät suostuneet lukee koodeja. Sanoivat että sähkömies pitää katsoa ennen koodien lukemista. 125.- tunti. Syksyllä kaatui n.8L vettä apparin jalkatilaan. Joku paikallinen harrastaja varmaan lukisi koodit harrastustoiminnan puitteissa.
Ade 70 Posted January 25, 2018 Author Report Posted January 25, 2018 Kiitos vinkeistä! Katson ne maadotus piuhat. Muutamassa pinnissä on hapettumaan.
Igor Posted January 26, 2018 Report Posted January 26, 2018 19 hours ago, karvalakki said: Joku paikallinen harrastaja varmaan lukisi koodit harrastustoiminnan puitteissa. Juuri näin. Tältä foorumiltakin löytyy harrastajia joilla lukijoita on. Ja BTCF:n foorumilta lisää (tosin jotkut siellä velottaa kympin tai pari). Turha lähteä osia vaihtelemaan ilman koodien lukua...
Ade 70 Posted January 26, 2018 Author Report Posted January 26, 2018 Onko Riihimäessä kiinnostuneita auttaa?
next Posted January 26, 2018 Report Posted January 26, 2018 Ei ole noita lukijoita mutta muuten voin vilasta jos sulla on joku tila missä tutkia? Omassa tallissa täyttä niin ei mahdu nyt.
Ade 70 Posted January 26, 2018 Author Report Posted January 26, 2018 Ei ole tallia. No ei ton kanssa ole järjetön kiire.
next Posted January 26, 2018 Report Posted January 26, 2018 Mä saan auton kyllä talliin mutta ei ihan nyt heti. Palaan asiaan ens viikolla(ryttylä/tervakoski alueella tallit).
Ade 70 Posted January 26, 2018 Author Report Posted January 26, 2018 Kiitos! Olen todella kiitollinen!
Ade 70 Posted February 23, 2018 Author Report Posted February 23, 2018 Palaan taas asiaan. Viikonloppuna puristelin johtosarjaa ja yllätys valot sammui. Aamulla taas starttasin niin taas valot tervehti perkele...
Turbo 69 Posted February 23, 2018 Report Posted February 23, 2018 Oliskohan siinä löysä liitin?Miulla oli yhessä Seatissa liitinvika,piti laittaa puukiila piuhojen ja liitinten sekaan,sillä korjautui.
Ade 70 Posted March 28, 2018 Author Report Posted March 28, 2018 Ostin uuden akun miniin kun sain vinkin et voisi sillä korjaantua kun oli niin vanha edellinen akku. No ei tietenkään korjaantunut. Auto seisoi muutamia päiviä ja akku on taas tyhjä. Voi mahoton.
Juge Posted March 31, 2018 Report Posted March 31, 2018 Se on ihan totta, että näissä nykykulkineissa huonokuntoinen tai vajaassa latauksessa oleva akku aiheuttaa mitä ihmeempiä vikoja. Mutta muutamassa päivässä akku tyhjä? Kyllä siellä joku purkaa akkua on jos noin äkkiä tuliterän akun tyhjää... palaako joku sisävaloista kokoajan (peräloosterin valo / ovien "maavalot" / itse sisävalo?) Joko sait vikakoodit luettua?
Ade 70 Posted April 2, 2018 Author Report Posted April 2, 2018 Ei pala sisävalot. Olisikohan joku maadoitus ongelma?
Tahavo Posted June 27, 2018 Report Posted June 27, 2018 Onko tähän propleemaan tullut selvyyttä? Minulla minissä ei toimi ilmastointi, flekti ei pyöri, oikea ajovalo ei toimi, vasen pitkä ei toimi, vasen takavalo ei toimi. oikea vilkku ei toimi ollenkaan. Korjaamon mukaan vika paikallistui korin ohjainyksikköön. Tilasin uuden käytetyn yksikön, ei vaikutusta. Samat viat edelleen. Yksikön johtosarjat silmämääräisesti ehjät eikä kosteutta ole. Maadoituspisteitä tarkisteltu silmämääräisesti ja kiristelty. Onko vinkkiä mistä vikaa voisi seuraavaksi hakea? Eli ohjainyksikön vaihto ei aiheuttanut mitään muutosta suuntaan tai toiseen
karvalakki Posted June 28, 2018 Report Posted June 28, 2018 12 hours ago, Tahavo said: Onko tähän propleemaan tullut selvyyttä? Minulla minissä ei toimi ilmastointi, flekti ei pyöri, oikea ajovalo ei toimi, vasen pitkä ei toimi, vasen takavalo ei toimi. oikea vilkku ei toimi ollenkaan. Korjaamon mukaan vika paikallistui korin ohjainyksikköön. Tilasin uuden käytetyn yksikön, ei vaikutusta. Samat viat edelleen. Yksikön johtosarjat silmämääräisesti ehjät eikä kosteutta ole. Maadoituspisteitä tarkisteltu silmämääräisesti ja kiristelty. Onko vinkkiä mistä vikaa voisi seuraavaksi hakea? Eli ohjainyksikön vaihto ei aiheuttanut mitään muutosta suuntaan tai toiseen Luettiinko korjaamolla vikakoodit? Seurattiinko diagnoosijärjestelmän diagnosointiohjeita? Millaisia mittauksia tehtiin? Vaihdoitko modulin itse vai tehtiinkö se korjaamolla? Oliko moduli samalla osanumerolla? Ohjelmoitiinko moduli asennuksen jälkeen uusimpaan softaversioon? Tai vähintään koodattiinko se vastaamaan autosi varustelistaa? Paha näistä on tälleen etänä mennä kauhean viisaita sanomaan, mutta kyllähän tuollainen moniongelmaisuus viittaa joko maadoitus- tai moduliongelmaan. Tällainen vika kyllä yleensä antaa vähintään yhden vikakoodin, luultavasti suuren joukon, ja diagnoosijärjestelmä, esim ISTA/D, antaa kädestäpitäen ohjeet ongelma diagnosointiin. Jos siis korjaamolla sellaiset on. Jos ei ole, niin vaihtaisin korjaamoa. Kotikonsteinkin pääsee pitkälle : itse mittaisin esim valojen johdotukset ja ohjauksen, sekä tarkistaisin ensimmäiseksi sen korinohjausmodulin maadoituksen. Jos vaikuttaa siltä, että auto sytyttelee vain toista etuvaloa, niin kyllähän ohjain on silloin rikki.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now