Jump to content

Takakelkan kiinnityskohdan korjauspellit


Recommended Posts

Posted

Jouduin ostamaan takakelkan kiinnityskohtien korjauspellit ja tarkoitus olisi saada tässä viikonlopun aikana hitsailtua kiinni. Takakelkka on paikoillaan vielä joten kävi mielessä että onnistuuko korjauspeltien hitsuuttelu paikalleen, jos yksi kulma kerrallaan avaan pultit, rälläköin mädän pois, pulttaan uuden kiinni kelkkaan ja hitsaan kiinni?

Posted

Itsellä kun ei ole mahdollisuutta ottaa kelkkaa pois niin on pakko keksiä korvaava ratkaisu joten päädyin tähän menetelmään joka vaikuttaa toimivan ihan hyvin. Onkohan muilla samaa menetelmää ollut koskaan käytössä?

Posted

Noniin, tänään hitsuuttelin paikalleen ensimmäisen ja ihan hyvin tuntuu toimivan. Tuli mieleen kun noissa korjauspelleissä on osa takapenkkiä mutta tyhjää kiinnikkeiden ja takalokasuojan välillä?

  • 2 weeks later...
Posted

Terve taas, korjauspeltiä hitsatessani tuli mieleen että onko tarvetta vahvistaa peltiä kohdista joista kelkka pultataan kiinni? Tuntuu oudolta että painava kelkka on niin ohuen pellin varassa?

Posted

Kyllähän siihen sellaiset vahvikepalat kuuluukin, ei se yksinkertaisen pellin varassa ole.

Posted

Joo on tuollaiset palat pyöränkoteloiden vieressä, mutta lähinnä mietin noita tarvikepeltejä pystypeltiin jotka brittiosalta tilasin joissa on mutterit valmiina.

Posted

Moi, ilmeisesti tarkoitat kelkan etukiinnikkeitä, korjauspaloja on monenlaisia, mutta siellä takapuolella pitäisi olla vahvike joka hitsataan kiinni lattian sisähelmaan.

post-571-0-47646300-1488623547_thumb.jpg

Posted

Juuri noita tarkoitin! Omissa korjauspaloissa ei ole minkäänlaista vahviketta vaan pelkät mutterit pellin takana, joten joudun sen vahvikepalan sisähelman yhteydessä tekemään.

Posted

Noniin. nyt on kelkan etukiinnikkeet hitsattu ja siirryin tänään takakontin puolelle. Oikean takakulman kelkasta rälläköin näkyviin ja mietin että kai tuon vahvikepalan voi korvata esim lattaraudalla joka tukisi myös isommalta alalta peltiä?

Posted

Jos et museovehjettä tee,sama kai minkä näkönen se on.Pää-asia,että on vahva.

Posted

Tosiaan museovehjettä ei tarkoitus ole rakentaa vaan soiva käyttöauto. Luulen että omatekoiset vahvikkeet on paljon paremmat kuin alkuperäiset onnettomat :D.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...