Jump to content

Austin Mini ilmoittautuu


Sautio

Recommended Posts

http://www.pasilanpysakointi.fi/index.asp...

tuolla ne ainakin ovat mainostaneet auton seisottamistakin... talven yli ;) Voisi itsekin joskus kysäistä tuolta, jos olis sattumoisin oma "pommi" joskus.

 

Niin ne alan miehet sanoo, ettei jarrulevyn sovitus mille tahansa kaliiberille ole homma eikä vaiva. Ja Biltemasta läjä äänieristyslevyjä ei maksa ihan maltaita sentäs.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

http://www.pasilanpysakointi.fi/index.asp...

tuolla ne ainakin ovat mainostaneet auton seisottamistakin... talven yli ;) Voisi itsekin joskus kysäistä tuolta, jos olis sattumoisin oma "pommi" joskus.

 

Niin ne alan miehet sanoo, ettei jarrulevyn sovitus mille tahansa kaliiberille ole homma eikä vaiva. Ja Biltemasta läjä äänieristyslevyjä ei maksa ihan maltaita sentäs.

 

 

Näytti olevan seisontapaikka 50e kuukaudessa, eli silkkaa rosvousta, 600e vuodessa, kymmenessä vuodessa 6 tonnia  ;D

Halvinta olisi kaivaa kuoppa maahan, mini sinne ja multaa päälle ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Näytti olevan seisontapaikka 50e kuukaudessa, eli silkkaa rosvousta, 600e vuodessa, kymmenessä vuodessa 6 tonnia  ;D

Halvinta olisi kaivaa kuoppa maahan, mini sinne ja multaa päälle ;)

Nooh jos seisotusaika olisikin jotain viiden kuukauden luokkaa/vuosi (250 =yksi ravintola ilta ;D). Kalliossa esim. oman tallipaikan ostaminen olisi ~20-25K... mitäs tekee lainan lyhennyksenä/kk. Ja sitten rakentamiseen soveltuva tallipaikka on helpostikin 150/kk  :P ::)

Link to comment
Share on other sites

Joo  mutta tuollaisella 250e:n ravintolaillalla pääsee nauttimaan mm. lapdancesta ym. kulttuurinautinnoista  ;D

Oli mulla pari tallia Punavuoresta, toinen taisi olla 150e/kk ja toinen 180e, ja molemmissa olisi voinut vaikka hitsata, oli lämitys, valot ja vesipisteet.

Pitäisi löytää jokin autoharrastajien talli/halliviristys jossa tuo saisi seistä aikojen loppuun saakka, olisi mukava kaivaa taas arkistojen kätköistä esiin joskus 10-20 vuoden kuluttua :)

 

Edit: jos asuisikin vielä (jo) Helsingissä niin tuohan olisi mitä mainioin peli nurkkapyöritykseen, vaan kun mentiin rakentamaan talo tänne Tuusulan perämetsiin niin etäisyyttä on liiaksikin, eikä tuosta päivittäisestä sahaamisesta haluaisi tehdä yhtään ikävämpää ja hankalampaa kuin se nyt jo on, eli suomeksi sanottuna tuolla pikkukinnerillä ei jaksa/halua ajaa tuota puuduttavaa väliä, eikä oikein muutakaan käyttöä autolle keksi

::)

 

Paljonko tuollaisesta voisi pyytää, siis ollessaan 100% kunnossa (tai niin hyvässä kuin 40-vuotias brittiauto nyt voi olla)? Laitoin tähtitieteellisen hinnan siksi että vaikka hinta olisi 500e niin aina joku tarjoaja tarjoaa siitä puolet eli 250e ja muistaa mainita että maksu käteisellä  ;D

Link to comment
Share on other sites

Joo  mutta tuollaisella 250e:n ravintolaillalla pääsee nauttimaan mm. lapdancesta ym. kulttuurinautinnoista  ;D
Joo, mutta mähän olenkin viimosen päälle khultyyr-mies  :D

Oli mulla pari tallia Punavuoresta, toinen taisi olla 150e/kk ja toinen 180e, ja molemmissa olisi voinut vaikka hitsata, oli lämitys, valot ja vesipisteet.

Pitäisi löytää jokin autoharrastajien talli/halliviristys jossa tuo saisi seistä aikojen loppuun saakka, olisi mukava kaivaa taas arkistojen kätköistä esiin joskus 10-20 vuoden kuluttua :)

Noniin, mutta selvästikään sä et tarvitse minulta mitään "neuvoja", muuta kuin hoidat vain vaimokkees sponsoriksi nimimerkillä: tää autohan tulee vain sulle kultaseni

;)

 

Edit: jos asuisikin vielä (jo) Helsingissä niin tuohan olisi mitä mainioin peli nurkkapyöritykseen, vaan kun mentiin rakentamaan talo tänne Tuusulan perämetsiin niin etäisyyttä on liiaksikin, eikä tuosta päivittäisestä sahaamisesta haluaisi tehdä yhtään ikävämpää ja hankalampaa kuin se nyt jo on, eli suomeksi sanottuna tuolla pikkukinnerillä ei jaksa/halua ajaa tuota puuduttavaa väliä, eikä oikein muutakaan käyttöä autolle keksi

Roll Eyes

Kai Tuusulassakin on pikkuteitä, joita pitkin voi tehdä työmatkat pisimmän kautta :P Joskus jopa nopeammin kuin suoria ja ruuhkaisia reittejä pitkin :P
Link to comment
Share on other sites

Joo, mutta mähän olenkin viimosen päälle khultyyr-mies  :D

Noniin, mutta selvästikään sä et tarvitse minulta mitään "neuvoja", muuta kuin hoidat vain vaimokkees sponsoriksi nimimerkillä: tää autohan tulee vain sulle kultaseni

;)

 

Kai Tuusulassakin on pikkuteitä, joita pitkin voi tehdä työmatkat pisimmän kautta :P Joskus jopa nopeammin kuin suoria ja ruuhkaisia reittejä pitkin :P

 

Ei se sponssaus vaan se että meilä on nyt jo 4 autoa (ok, yksi on -73 Saabi, ikuisuusprojektiasteella), yksi saksantuonti makaa korjaamolla puuhakilpisenä ja sitten on yksi Saabi ja tuo Mini käytössä. Kunhan saksanseisoja tulee pajalta niin sitten autoja on taasen liikaa :D Laitoin kaikki (paitsi tuon projektin) myyntiin, katsotaan josko joku menisi kaupaksi (huoh tätä autoharrastajan arkea, jatkuvaa sekoilua liikojen autojen kanssa ;D )

 

Käytännössä meikäläinen joutuu ajamaan tuolla Minillä, vaimo ei "yllättäen" pitänytkään sen ajettavuuudesta, ja meikän pitää ajella sillä muutenkin nyt ensialkuun ainakin niin kauan että luotettavuus saadaan kohdalleen, eli vaihdetaan sitämukaa osia kun alkavat krenaamaan, esim. nuo kaikki vesiputketkin näyttävät alkuperäisiltä eli kaikki pitäisi uusia kerralla.

 

En kyllä yht'äkkiä keksi nopeampaa tapaa päästä Tuusulasta Helsinkiin kuin Tuusulanväylä, ei noita pikkuteitä jaksa ajella itse Erkkikään, eikä kotimatkaan todellakaan viitsi kuluttaa ylimääräistä aikaa.

 

Ollaan kyllä muuttamassa takaisin hesaan asap (kunhan talon lopputarkastus on tehty ja talo täysin valmis), eli sitten tuota voisi käyttääkin ihan vakavin mielin, olisi erinomaisen näppärä pikkukinneri sinne ruuhkiin (etenkin jos vaihtaisi vaihtovistalaturin niin virtakin riittäisi ruuhkissa).

 

Jos tiedätte jotain autoharrastajien talleja tms, johon voisi taltioida "toistaiseksi" tuollaisen Minin niin laittakaas vinkkiä ;)

Link to comment
Share on other sites

Riippuu pitkälti minin kunnosta tietysti mutta leimatun kohtuu kuntoisen saa 1500e-2500e...tohon 5000e hintaan tuon ikäisen minin tarvii olla jo erittäin hyväkuntoinen orkkis tai paljon rakennettu harrastepeli...Tietty sitten aidot cooperit on asia erikseen..

 

Ok, eli jos olisit omaasi myymässä (sen ollessa valmis) niin 1500-2500 euroa riittäisi omistajanvaihdokseen?

 

Aika suhteellistahan näiden vanhojen autojen hinnanmäärittelyt on, esim. museokilpinen ja -kuntoinen samaniikäinen Saab ei ole juuri 500 euroa arvokkaampi :(

Link to comment
Share on other sites

eipä taida tohon yksilöön 2500e riittää ;) eipä sitä olla myymässäkään..

Mutta olen kyllä parikin ok kuntoista vakio miniä (1000cc) myynyt suunnilleen tuohon hintaan..

nykyisen projektikasan mukana tuli 1 vm66 mini osina ja toinen vm-72 ajokuntoisena mutta leimaamattomana..maksoi huikeat 800e..

toisen leimasin ja myin eteenpäin 1400e..

vaikea niistä on enempää saada.orkkis pelit pitäisi olla niin täydellisessä kunnossa päältä ja alta tai sitten konehuone täynnä niin eksoottista osaa että noista mitään saisi. tosin silloin joutuu yleensä myymään reilusti tappiolla.

Link to comment
Share on other sites

Noissa autokaupoissa tuppaa myöskin olemaan paljon pa**anpuhujia. Otetaan klassinen esimerkki Mini-piireistä: "jos vain jostain saisi Cooper S:n niin heti ostaisin pois". Silloin kun olin omaani myymässä niin oli kumman hiljaista yllä mainitussa kaartissa. Jokusia on silloin tällöin näkynyt myynnissä mutta hintapyynnöt ovat olleet aivan poskettomia. Jos ynnää mitä jonkun Mk1 Ässän entisöinti maksaa niin tuskin moni pääsee edes omilleen. Sama pätee usein myös tavallisiin malleihin.

 

Kyllä mä olen samaa mieltä että leimattu vakio mini pitäis olla tommoisessa hintaluokassa mitä minizz mainitsi. Uskoisin että jos lähtisin kauppaamaan omaa turbo Miniä, niin 5000 hintalapulla voisi olla aika hiljaista. Se on sitten ihan eri asia paljonko siihen on uponnut matkan varrella rahaa...

Link to comment
Share on other sites

Sama homma tuntuu olevan Suomessa kaikkien autojen suhteen, pitäisi myydä vähintään 75% tappiolla että jotain kiinostaisi, sittenkin pitäisi antaa puolenvuoden täystakuu ja maksuaikaa 4 vuotta.

 

Mutta jos jotain kiinnostaa tuo Mini niin tarjouksia saa esittää, nettiautossa on se hinta mikä on, eipä tule ainakaan mitään typeriä parinsadan tarjouksia kuten yleensä.

 

Saisikohan tuosta ministämme paremmin osina, purkaisi myytäväksi kelpaavat osat ja nakkaisi loput kaatopaikalle?

Link to comment
Share on other sites

Sama homma tuntuu olevan Suomessa kaikkien autojen suhteen, pitäisi myydä vähintään 75% tappiolla että jotain kiinostaisi, sittenkin pitäisi antaa puolenvuoden täystakuu ja maksuaikaa 4 vuotta.

 

Mutta jos jotain kiinnostaa tuo Mini niin tarjouksia saa esittää, nettiautossa on se hinta mikä on, eipä tule ainakaan mitään typeriä parinsadan tarjouksia kuten yleensä.

 

Saisikohan tuosta ministämme paremmin osina, purkaisi myytäväksi kelpaavat osat ja nakkaisi loput kaatopaikalle?

Melkein voisi kuvitella, että Ministä saisi enemmän jossain toisessa maassa myytynä. Muualla on enemmän kysyntää. Suomessa taitaa olla enemmän kysyntää aihioilla, joista sitten rakennetaan sellainen peli, jota ei koskaan myydä pois. Englannissa ja nykyään Saksassa tuntuu Minillä riittävän hintaa. Sunkin Ministä sais ulkomailta Suomeen tuotaessa maksaa tuontikuluja tonnin ja veroja toisen tonnin. Siinä ois ihan sama, minkä se maksais verottomana lähtömaassa. Suomesta ei paljoa valikoimaa löydy ja muutenkin ihan periaatteen vuoksi suosittelen vaan, että tuodaan vaikka kaikki maailman Minit tänne, mistä auton maineen yhden osa-alueen luojat on kotoisin. Ja ajetaan ne loppuun täällä Suomessa. Tuskin ne Minit kesken näinkään loppuisi, ennenkuin bensa palaisi takaisin apteekkitavaraksi... :o

 

Toisaalta, jos Miniä pitäisi käyttöautona, niin ei sillä ajaminen maksaisi sen enempää kuin normaalimmalla autolla ajaminen ( taikka prätkällä, jolla ajaminen maksaa vakuutusten vuoksi myös ihan kivasti per kilometri, jos ei aja hyvin paljon). Ei vaan taida montaa käyttöautona Miniä pitävää olla Suomessa, kun niitä tulee harvoin vastaan. Granadoita ja Volvo Amazoneja näkee hyvinkin usein - vanhoille Mineille pääsee morjestamaan tosi harvoin :'( Itse meinasin ajaa oman auton arkiajossa ja reissuissa jotakuinkin loppuun. Saas nähdä, minkälaiseen kuntoon menee 150-200tkm (kilsoja mulle tulee näillä näkymin yli 15tkm per vuosi, koska mulla ei ole varaa koriste-esineeseen) jälkeen ja millaiset kulungit silloin on takana... Ja on mielenkiintoista seurata, muuttuuko näkemys autosta kymmenessä käyttövuodessa. Ja mihin suuntaan. Ja miten homma jatkuu siitä toiset kymmenen vuotta... ;D

 

En ole (vielä) autoharrastaja vaan auton käyttäjä. Toivottavasti on vieläkin pari vuotta aikaa opetella jotain pikku säätöjä tekemään. En vaihda edes öljyjä itse. Saatan sentään lisätä öljyä ja vettä, jopa pissapoikaankin - en muuta. Jos auto osoittautuisi viheliäiseksi vikakokoelmaksi ja erittäin epäluotettavaksi tiellejättäjäksi, niin muiden ominaisuuksien pitäisi olla ennennäkemättömän erikoiset, jotta autoa viitsisi käyttää jokapäiväisessä ajossa. No, oma pelini oli epäluotettava ensimmäisen puoli vuotta, jonka jälkeen on sitten pitänyt kokoajan koputella puuta ja pelätä pahinta jokaiselle reissulle lähtiessä... Jännitystä pitää olla elämässä, muuten kyllästyy kualiaaksi. ;) No, jos ja kun se epäluotettavuus ja käsiin lahoaminen alkaa tapahtumaan, niin jäähän autoon vielä ne "ennen näkemättömät" ... eiku 50-luvulta peräisin olevat ajo-ominaisuudet... :-X

 

Motto: Auto maksaa sen verran, minkä ostaja siitä haluaa maksaa ja millä hinnalla myyjä autosta luopuu. Näkemyksistä riippuen molemmat tai toinen voi voittaa enemmän tai molemmat voivat hävitäkin (myyjä luopuu tarvitsemastaan pelistä alihintaan).

Link to comment
Share on other sites

 

 

Näytti olevan seisontapaikka 50e kuukaudessa, eli silkkaa rosvousta, 600e vuodessa, kymmenessä vuodessa 6 tonnia  ;D

Halvinta olisi kaivaa kuoppa maahan, mini sinne ja multaa päälle ;)

 

 

Taitaapi ikävä kyllä olla ihan käypä hinta lämpimästä säilytyspaikasta pääkaupunkiseudulla ilman fiksailumahdollisuutta tuo Scoopan löytämä 50 eur/kk  :(. Tolkuton summa vuodessa siitä kyllä tulee  :( :(.

 

Jos sellaisen ihmeen löydät kuin halvan, lämpimän ja pitkäaikaisen säilytyspaikan sanotaan nyt vaikka 200 km säteellä Helsingistä, niin mua(kin ;D ) kiinnostaa. Mulla on vanha 2cv, joka nyt seisoo Kymenlaaksossa yhen tyhjän navetan ylisillä. Ajelin sillä just taas pari viikkoa, leimasin ja vein toissapäivänä takaisin. Saa taas seistä siellä rauhassa pari vuotta, mutta ei se kylmässä säilössä ainakaan parane  :(.  

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Nyt on Mineilty joka päivä, ja laiskuuttani jarrutkin on jääneet suurempaa huomiota vaille, työmatkan jälkeen pitää heittää sangollinen vettä toisen etunavan päälle niin ei syty palamaan, kävisi saunankiukaasta :D

 

Siis mikäköhän tuota jarrua oikein vaivaa, kylmänä ei laahaa yhtään mutta lämpöisenä kylläkin, ja mitä kuumemmaksi menee niin jämähtää melkein pyörimättömäksi??

 

Rumpu on käynyt auki ja sylinterit eli männät liikkuivat ihan kivuttomasti, ja säädin kengätkin mielestäni ihan oikein.

 

Onkos kenelläkään vieläkään intoa ostaa tuota, piakkoin olisi tarkoitus viedä kilvet veke (johan ne tilatut alkuperäiset kilvet ehtivätkin olla kiinni kuukauden :D)?

Link to comment
Share on other sites

Pistät hinnan kohdalleen niin varmasti jollekkin kelpaa.. Jos kilvet viet pois niin vaikeutuu varmasti ton myynti aika paljon. ::)

 

Nettiautossa on myynnissä tarjouksien perusteella, eipä ole tarjouksia juurikaan tullut..

 

Kertokaapas mitä noille jarruille oikein keksisi tehdä, oma ymmärrys ei riitä selittämän miksi kylmänä pelaavat hienosti (eivät laahaa yhtään) ja 10-20km:n ajon jälkeen oikea puoli on ihan tartuksissa ja kuuma, eli laahaa ja jarruteho on olematon.

Link to comment
Share on other sites

Kertokaapas mitä noille jarruille oikein keksisi tehdä, oma ymmärrys ei riitä selittämän miksi kylmänä pelaavat hienosti (eivät laahaa yhtään) ja 10-20km:n ajon jälkeen oikea puoli on ihan tartuksissa ja kuuma, eli laahaa ja jarruteho on olematon.
Pitäisi varmaankin poistaa se lämpiämisen aiheuttaja. Jos ei laahaa ollenkaan kylmänä, niin mulle tulee mieleen, että

a) Jarruja käytetään aika ahkerasti, joka lämmittää jarrut

b) Jarrut laahaa huomaamattomasti kylmänäkin ja lämmitessään laahaaminen lisääntyy

c) Laakeri/rengas/vanne tms. lämmittää ympäristössä olevat jarrut, jotka lämpölaajenemisen seurauksena pikkuhiljaa rupeavat laahaamaan.

 

Jarrujen säätövarat on siis tapissa, eikä voi enää mitenkään säätää kauemmaksi? Eli, että kylmänä ottaisivat vasta pikkuisen syvemmälle jarrua painettaessa, jolloin lämpimänäkään ei rupeaisi laahaamaan.

 

Jarrujen runsas käyttäminen on epätaloudellinen ajotapa. Mun pitää tarkoituksellisesti silloin tällöin tehdä jarrutus, jotta varmistan, ettei jarrut ruostu...

Link to comment
Share on other sites

Jarruja käytän todella säästeliäästi eli se ei voi olla syynä ilmiöön, enkä usko että kengätkään ovat liian lähellä tai napamutteri liian tiukalla sillä kylmänä rengas pyörii täysin vapaasti.

Eli oire lienee nesteen huonossa takaisinvirtauksessa? olisikohan jarruletku tai -putki sitten tukossa sen verran että jarrutuksen jälkeen jarrukenkien jouset (uudet) eivät jaksa vetää kenkiä tarpeeksi lujaa takaisinpäin jolloin jarru jää päälle?

Vai voisikohan jarrupääsylinterin jousi olla senverta kulahtanut että ei painaisi mäntää alas, mutta toisaalta mäntähän seuraa poljinta ja poljin nouseee jarrutuksen jälkeen kiltisti oikeaan korkeuteensa.

 

Hyvä puoli tuossa on se ettei tarvitse painaa ylämäessä jarrua eikä käyttää käsijarrua (tosin sitten varmaan jäähdyttyään karkaa parkista jos käppäri ei ole päällä) :D

Link to comment
Share on other sites

Luultavasti joudut tekemään kiskoille uudet kiinnikkeet..Kyllähän ne muuten pitäisi sopia. Itellä on sierra cosworthin recarot minissä. tuskin noi ainakaan leveemmät on..

kaikki sopii kun sovittaa  ;D

 

Ok, pitääpä aloittaa kauppaneuvottelut penkeistä.

On muuten "hieman" epämukavat nuo keinonahkapenkit näillä helteillä, ymmärrän hyvin miksi niissä oli päälliset :D Vielä kun Miniin ei saa edes minkäänlaista ilmanvaihtoa aikaiseksi niistä liukuikkunoista niin tunnelma on täydellinen.

Onkos laitonta ajella ilman ovia  ;D

Link to comment
Share on other sites

Voi itku ja hammastenkiristys tuon ruppanan kanssa, nyt lopetti taasen lataamisen ja reissuunkin pitäisi tuolla romulla lähteä :(

Hiilet on siis uudet ja näyttivät olevan paikallaan ja jouset myöskin, mikäköhän nyt meni rikki?

Pakotin lataussäätimen kärjetkin kiinni eikä ladannut silloinkaan eli vika täytyisi olla kait sitten laturissa.

 

Komuttattori ei ole puhki ja käämitykset olivat viimeksi mitatessa kunnossa.

 

Mitenkäs muuten saa ohitettua sen lataussäätimen, eli kuinka tulee kytkeä niin että lataa aina? Tasavirtalaturi on niin heikkotehoinen ettei takuulla saa kuumentumaan 60Ah akkua vaikka ajelisi ilman valoja (ja nyt tulee ajeltuakin kun valokytkin hajosi pari päivää sitten).

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...