Jump to content

valmiste numero


bruuzna
 Share

Recommended Posts

katsastuksessa tuli tänään hylky kun ei numeroa löytynyt.koitettiin etsiä apu kuskin puoleisesta pohjasta sen palkin kummaltakin puolelta mut eihän sielt mitään löytynyt.voisko se olla jossain muualla ? ja mitä jos sitä ei löydy mistään tai ei saa tarpeeksi selvää ? mini on -72

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se 72:sta pitäisi löytyä repsikan jalkatilasta,palkin etupuolelta lattiasta,siltä pitkittäisuriteltu osuudelta yhdeltä niistä tasaisista osista.

Ei minkään uran pohjalta, eikä siltä jalkatilan syvennyksestä.

Putsaile vaan tarkasti. Voi näkyä todella huonosti, varsinkin jos päässyt ruostekin syömään.

Joissain on Suomessa lyöty konehuoneeseen edestäpäin katsottuna vasemmalle puolelle viistotukeen. Siihen mistä johtosarja menee läpi.

Jos löydät edes jotain hahmoa numeroista, niin parinkin numeron perusteella on annettu lupa itse lyödä parempi numero kats.miehen määräämään paikkaan. Yleensä sinne viistotukeen.

Link to comment
Share on other sites

Väitän edelleen ,että kyllä se 72:sta löytyy repsikan lattiasta.

Maalit ja ruoste pois teräsharjalla ja hyvässä valossa tarkkaa syynäystä! Eri asia jos lattioita paikattu!

En ole 67-76 Mineistä koskaan muualta löytänyt alkuperäistä numeroa ja aika monet on katseltu.

Vanhemmissa se ei ole lattiassa ja uudemmista en tiedä.

Link to comment
Share on other sites

Itselläni oli täysin sama ongelma. Ei näkynyt lattiassa sitten niin yhtään mitään....Ei vaikka kuinka hioi ja puunasi..

 

Sitten tietyssä valon kulmassa aivan kuin näkyisi numeron syrjää...otin pikkuisen öljyhiekkamössöä jostain vanhasta osasta, pyyhkäisin sen numeron päälle, ja hieroin sen siihen missä oletin numeron olevan. Sitten otin hienoa hiekkapaperia ja hioin sen kohdan.....ja a'vot...siinähän se killotti, runkonumero täysin virheettömästi ja selvänä. Sen jälkeen oli helppo rassata numerostanssit puhtaaksi pikku piikillä....

 

Tämän jälkeen stanssasin kopion numerosta vinopeltiin, ja kävin lyöttämässä katsastusmiehen kanssa varmisteleimat uuden numeron alkuun ja loppuun...Ja juotiin katsastusmiehen kanssa kahvit sen jälkeen puhuen vanhoista autoista...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hinkkasin ja puunasin teräs harjalla mutta ei löytynyt numeroa,soitto katsastajalle ja hän totesi et joko se numero tai sitteb valmistus numeron selvitys kelpaa.maahantuojan pitäisi täyttää se selvitys !!! elikkä kenen puoleen oikeen käännyn? vai tai miten tästä pälkähädästä pääsen

Link to comment
Share on other sites

Niimpä, ainakin kerran olen kuullut että yhteen "entisöityyn" C-mallin Kadettiin oli itse naputeltu runkonumero, ja vaikka kyse oli ollut ihan oikeasta numerosta, oli omistajalla kuulemma ollut vähän vetelä olo konttorilla katsastuksessa...

 

Kyse on muuten yllättävän suuresta rikoksesta jos jää kiinni siitä että on laittomasti naputellut runkonumeron lattiaan. Kyse on veronkierrosta ja rikosnimikkeenä taitaa olla törkeä petos.

 

Vaikka kuinka tekisi mieli naputella illan pimennossa numero, niin kannattaa miettiä vielä kahdesti :)

Link to comment
Share on other sites

Koska auto on viimeksi katsastettu? Jos se on Suomi auto ja omistaja vielä elossa/järjissään, niin voisi sitä kautta kysellä mistä numero on ennen löydetty!?

Mistäpäin olet ? Olen muutamiin tehnyt melkoista salapoliisityötä numeron haussa korista ja kyllä se aina on jotenkin löytynyt. Pari numeron hahmoakin on riittänyt. Ja väitän vieläkin että kyllä se sieltä lattiasta löytyy,kunnes toisin todistetaan ;)

Nämä on niitä asioita,jotka pitäisi hoitaa ennenkuin alkaa kysellä virallisesti kats.konttorilta mitään. Nyt kun on saanut virkamiehen vastaansa tällä asenteella, niin ei oikein ole muuta konstia kuin löytää se numero! Maahantuojan puoleen on vähän hankala kääntyä 70-luvun Minin kanssa. Tässäkin on kysymys ihan siitä millainen henkilö sattuu tulemaan katsastamaan.

Meillä 67 travelleri, joka oli ainakin 20 vuotta katsastettu konehuoneeseen lyödyn numeron turvin, mutta kunnostuksen jälkeen kats.miesyksilö kekkasi että OIKEAN numeron pitäisi löytyä lattiasta! Harrastettiin konttorilla "salapoliisityötä" lampun kanssa ja hinkaten löydettiin muutama numeron hahmo, josta saatiin senverran selvää että uskoi olevan oikea yksilö.Sittemmin otin numeron paremmin näkyviin, mutta taas senjälkeen on aina kelvannut se konehuoneeseen jälkikäteen lyöty numero! Eikä kukaan ole kyseenalaistanut sitä.

Link to comment
Share on other sites

mini on katsastettu viime vuonna?enkä oo kiinnittänyt huomiota tähän ennen ongelmia.siitä lattiasta näkyis paikka missä se ilmeisesti on ollut mutta ei saa mitään selvää ,kokeiltu valoa eri suunnista, hiekka-öljyä ja lyijykynää :D joku antoi vinkin et kato auton alta....juuh tätä olisi pitänyt tajuta ennen virka mies koneisto hoitaa mutta nyt ei sitä millään enää uskalla alkaa soveltaa ettei tuu korin vaihto epäilyä tai muuta semmosta

Link to comment
Share on other sites

Eihän sille mitään voi jos ei näy niin ei näy!

Parikin numeroa "normaalille" kats.miehelle riittäisi.

Jos oletettu paikka on kohdistettu, niin minä sinun asemassasi menisin konttorille lakki kourassa yhdessä kats.miehen kanssa oletetusta paikasta katselemaan ja RAUHALLISESTI neuvottelemaan asiasta. Jos autoasi ei ole edellisen katsastuksen jälkeen muuteltu tai silmiinpistävästi kunnosteltu, niin "normaalin" kats miehen pitäisi kyllä tajuta asia ja antaa sulle luvan lyödä uusi numero konehuoneen puolelle. Täytyy olla aika vihreä kaveri, jos olettaa että 72 Miniin saisi jostain maahantuojalta jotain todistuksia.

Jos auton ulkoisessa olemuksessa on tapahtunut edellisen kats. jälkeen silmiinpistävä uudistuminen, niin se voi herättää epäilyjä korinvaihdosta ja silloin tiukemman asenteen jotenkin voisi ymmärtää.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

numero on ollut siinä apukuskin lattiassa,ja hitusen siitä sai selvää pohjasta käsin katsottuna.no katsastukssesa ei kun vilkaissut sitä ja hävisi puhelimeen ainakin vartiksi mitään sanomatta.no tuli paperin kanssa takaisin ja kirjoitti niitatusta levystä maskin yläpuolelta numeron ja totesi et lyö uusi :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

-97 saksantuonti mpi. Mistähän löytyy, vain tyyppikilpi sekä tuulilasin alareunan kaiverrettu valmistenumero löytyy. Käyttäjän käsikirja ei muita paikkoja kertonut, eikä tiukalla etsinnällä mistään löytynyt?

Katsottu on konehuone suhteellisen tarkkaan, apparin puoli sisätiloista sekä takakontti.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se tuulilasin edessä konepellin "kourussa" oleva numero riittää,

ainakin katsastusmiehelle. Muualta ei varmaan löydy.

 

Siis ei ollut kourussa, vaan itse tuulilasissa. Mistään pellistä tuota en löytänyt.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se koripeltiin meistettynä pitää löytyä jostain!!

Ei mihinkään irroitettavaan osaan laitettava numero kelpaa!!

Näitten "uusien" Minien numeron paikoista ei ole kyllä hajuakaan!?

Link to comment
Share on other sites

Multa löyty -96 Spi ministä se juurikin tuolta MikaJ:n kertomasta paikasta, ei kovinkaan selvästi mutta katsastusmiehelle riitti että se jotain koukeroita sieltä näki  :D

Apukuskin lattiasta en muistaakseen ole edes katsonut onko siellä.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...