Jump to content

Ioni

Jäsenet
  • Viestit

    47
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

Profile Information

  • Sijainti
    Helsinki
  • Interests
    Cooper Mpi -97

Viimeisimmät vierailijat profiilissa

Toiminto on estetty, eikä se näy muille käyttäjille.

Ioni's Achievements

  1. 6*13" ? Sportpack -mallin vakiot, kumeineen tarjolla.
  2. Ioni

    Öööh...Mikä nappula?

    Samaa kyselin itse viime vuonna. :) Vastauksena kerrottiin että painettaessa valo syttyy vain jos on jarrunestettä tarpeeksi.
  3. Ioni

    Sport pack levikkeet

    Täällä taas lukee että 150cm. Ahtimen laitto rinnastetaan moottorinvaihtoon, joten sen jälkeen kutsuu pussitestit (jos vähäpäästöinen). Ellei löydy hyväksyttyä pakettia. Tehorajat ja prosentit on ahdetuisssa ja ahtamattomissa samat.
  4. Ioni

    RC MINI:)

    En tiedä tuon puheena olevan sähkö-Minin kulusta, mutta tänä päivänä sähkömoottoriset (harjaton moottori ja Li-Po akku) radio-ohjattavat kulkevat todella huimia vauhteja. Ei 90-luvun RC-autoilla, myöskään polttomoottorisilla, ole mitään jakoa pysyä mukana.
  5. Ioni

    RC MINI:)

    Vajaalla parilla sadalla olen nähnyt ohjaimen kanssa. Tuossa reilulla satkulla pelkkä auto. http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SA ... M05-108086
  6. Ei siinä kauaa mennyt, rapiat pari vuotta vain. Hyvä että sait kiireellä menemään. ;D
  7. Ioni

    Minillä asuntovaunun veto?

    Ainakin viime vuonna merkittiin, kytkentämassoineen. Mutta ei ole siis muutoskatsastuksen alainen homma. (Kyseessä ei tässä tapauksessa Mini)
  8. Ioni

    Mitä mieltä Ministä?

    Niinhän se tuppaa olemaan joka autofoorumilla. Vioista ja ongelmista keskustellaan ja kysellään enimmäkseen. Voi ymmärrettävästi pelottaa uutta ostajaa, kun lähes kaikki topikit koskevat jotakin ongelmaa. Autofoorumit ovat kuitenkin juuri tällaiseen tiedonhakuun parhaita lähteitä kotikorjaajille. Kukapa jaksaisi foorumia lukea, jos siellä ei muuta tehtäisi kuin kehuttaisi autoa ja vaiettaisiin vastustavista asioista.
  9. Halvempaa se konttorin vaihtaminen taitaa olla kuin uusi putkisto, mutta onnistuuko konttorin vaihtaminen enää tässä vaiheessa? Eikös niillä ole pakostakin joku atk, josta näkee että herra on ollut jo kerran yrittämässä. Mitä olen noiden turbovehkeiden kanssa pelannut viime vuosina (yllättäen on konttorien vaihtoja joutunut tekemään esim. välijäähdyttimen vaihdon takia), niin eipä ole ennenkään hylkäystietoja syötetty yleisiin tietokantoihin, ellei kyseessä ole ollut vakava syy. Tällä en kuitenkaan sitä sano, etteikö näin voisi olla. On taas kohdalle osunut yli-innokas inssi.
  10. Konttorin vaihtoa suosittelisin, ellei katsastus olisi niin riistohintaista. Muutamia eri lähteitä käyttäen kerrotaan seuraavaa: AKE "Pakoputken vaihdon yhteydessä katalysaattori tulee tietysti säilyttää ja melut eivät saa olla autoa koskevia määräyksiä suuremmat. Varsinaista hyväksyntää ei vaihtoputkistolta edellytetä, mutta EU-tyyppihyväksyttyyn autoon ei saa tehdä sellaisia muuotksia, että se ei täyttäisi EU-tyyppihyväksyntävaatimuksia. Viimemainitun asian takia EU-tyyppihyväksyttyyn autoon vaihdettu pakoputkisto tulee olla E-/e-hyväksytty tai testattu vastaavien direktiivien mukaisesti. ( ks. LMp auton raketeen muuttamisesta 779/1998; 3§, 4 §, 9 § )" Kun taas Katsastajat.com:issa oli seuraavaa: K: Mistä vuosimallista eteenpäin katalysaattori ja putkiston osat (esim.äänenvaimennin) pitää olla e-tyyppi hyväksyttyjä? Autoni on 6/98 V: - Katalysaattorin tulee aina olla e-hyväksytty, muissa osissa e-hyväksyntää ei tarvitse olla. Tämä vastaus taas mailitse AKE:lta, kun kysyttiin pakosarjan vaihdosta EU-tyyppihyväksyttyyn autoon. AKE:ltä kun asiasta kysyin. Hei. Pakoputkiston vähäiset muutokset, mukaan lukien putkiston kahdennukset, ovat sallittuja seuraavin edellytyksin: a) auton melu ei muutoksen jälkeen saa ylittää meluarvoja, jotka olivat Suomessa voimassa auton käyttöönottoajankohtana tai 85 dB(A) taikka, mikäli auton kokonaismassa on suurempi kuin 3500 kg, 92 dB(A), pienemmän arvon ollessa määräävä; b) pakoputken pään tai päiden on halkaisijaltaan ja sijoitukseltaan oltava rakenneasetuksen määräysten mukainen; ja c) katalysaattorin saa asentaa, mutta sitä ei saa poistaa, mikäli se on välttämätön autoa koskevien pakokaasupäästömääräysten täyttämiseksi; mikäli putkisto kahdennetaan, on myös katalysaattorit kahdennettava. Auton on kuitenkin täytettävä myös muutoksen jälkeen sitä koskevat pakokaasupäästövaatimukset. Pakosarjan E-hyväksynnästä ei ole erikseen mainittu. Tällöin sitä ei voida erikseen vaatia.
  11. Ioni

    jarrupalat

    Nämä jo katsottu? http://www.brittiosa.com/Uudet%20varaos ... /Mini.html http://www.minitron.fi/myynti.php?tuoteryhmaid=1
  12. Ioni

    "uudet" vanteet!

    On todella hyvännäköset, vielä kun laitat koko auton kuvan tulemaan, siis missä noi renkaat paikoillaan. tällaiset siihen osoitteen ympärille, löytyvät viestiä kirjoittaessa B (lihavointimerkin) alta [esimerkki/img]
  13. Ioni

    "uudet" vanteet!

    Ei ainakaan tällä hetkellä aukea linkki.
  14. Juurikin näin, siksi en halpaa ole pyytänytkään. Kohtuuhintaisen miellän että työn jälki vs hinta ovat tasapainossa.
×
×
  • Luo uusi...