Jump to content

Moniurahihna, puslat, ahtimen pyörä...


pulla

Recommended Posts

Kyllähän tuollainen 17% pyörä vaatisi jo isompaa suutinta ja ohjelmoinnin että auto toimisi kunnolla, ei GP:ssäkään huvin vuoksi ole eri ohjelmaa kuin muissa ja isompia suuttimia (samat JCW:n kanssa), kyllä tuon GP:n ja normi S:n eron huomasi ihan selvästi kun tuli molempia koeajettua ennnen ostopäätöstä ja GP:ssä on vain 11% pyörämuutos (toistaiseksi).

Ja Dillekin on varmaan jo tarkistanut että ne ahdot on mitä kuuluu eikä ole vuotoja.......


ps.eihän nämä millään modeilla mitään kuuraketteja ole mut ei tartte ylämäessä ite vauhtia antaa  :P

Link to comment
Share on other sites

Dille. Ei ollut mikään kuuraketti mutten ole vielä päässyt kunnolla testaamaan ja vielä on osia laittamatta paikalleen. Monesta paikasta kysellyt esim. softaa ja suuttimien ohjelmointia. Monikaan paja ei halua tehdä. Suuttimiksi ajetteli 440 ja Harisen hinta oli alkaen +1000€ suuttimien optimoinille ja päivä ei kuulemma riitä ja yli menevät tunnit oli jotain 150€.

Link to comment
Share on other sites

Oheisen viestin olen lähettänyt monille pajoille:

Terve

Autona Cooper S R53 -05. Vakiona: 1598 cm3. 125 kW (170 hv) @ 6000 r/min. 220 Nm @ 4000 r/min.
Saisitte autoon lisää tehoa ja vääntöä? Ja onnistuuko kauttanne suurempien suuttimien vaihto ja optimointi.

Asennettu Q4 2016
- Milltek Catback High Flow Exhaust Systems Resonated
- John Cooper Works Airbox JCW/GP (Intake flap removed)
- ITG Pro High Flow Air Filter Performance
- KAVS Motorsport Reduced Supercharger lightweight Pulley 17% (New lightweigh is 220-225g, old KAVS 450g)
- Supercharger Belt
- NGK Sparkplugs BCR8ES

Ehkä ostoslistalla:
- Airtec Cooling Top Intercooler 60mm core
- Bosch 550cc Injectors, or 440cc

---------------------------------------------------------

Onnisttuko? 95% pajoista ei halua tehdä, 5% pajoista voisi tehdä ja hinta on n. 1500-3500€

Link to comment
Share on other sites

Cooperin ja Onen arvot kyl ei oikeen täsmää kun Onesta saa yleensä lastuttamalla samat lukemat kuin Cooperista siksi V1600 luokan autot monasti tehdään Onesta kun se on paperilla tehottomampi mutta sallituilla modeilla saadaan samat tehot.

Worksin tehonlisäystä pidän taas aika kovana ellei sitten samalla nosteta kierrostenrajoitinta ylöspäin.

Link to comment
Share on other sites

R50 Cooperin ja Onen tehoerohan on alunperinkin tehty softalla... taisi olla niin että Onen softa ei vaan avaa kaasuläppää täysin auki ylemmillä kierroksilla?

Näin oon ymmärtänyt että kaasuläpän avautumisella tehty toi ero.

Link to comment
Share on other sites

On siellä ennakoissakin eroa. Lisäksi one:sta saa siviili ajossa nopeamman kiihtymään lyhyempien välityksien(lähinnä perän osalta).

 

Mulla on one:ssa bluechip ja ero vakioon on huomattava ja vaan muuttu paremmaksi kun vaihdoin putkiston ja suodattimen parempiin.

Tehot nousi koneen 90 hevosesta 142 näillä muutoksilla.

Näistä syistä jo aijemman omistajan laiminlyömä getragin 5 vaihteinen siirtyi toisenpuoleiseen parin vuoden ajoilla.

Link to comment
Share on other sites

Alle eteen hinta-laatusuhteeltaan ehdoton on varmaan OMP MA1870, hinta vähän vaihtelee välillä punanen on halvempi kuin musta.
esim.http://www.ebay.co.uk/itm/MA-1870-G-OMP-BLACK-LOWER-STRUT-BRACE-BMW-MINI-GEN-1-R50-R52-R53/172050831099?

Konehuoneessa mulla on JCW:n oma jotkut tarvikkeet on vissiin jäykempiä mutta itse tahdoin alkuperäisen.
Lisäksi laitoin avo-mallin konehuoneentuet https://orranje.co.uk/product/mini-cabrio-braces

Takaluukun tuista en oikein tiedä kun kaikissa on niin heppoiset kiinnitykset että voiko ne vaikuttaa mitään.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on toi OMP:n alatuki, ja sen vaikutuksen oikeasti huomasi ajossa. Ylätukena mulla on M7:n tekele, koska se tukee samalla niitä iskaritorneja... googlaa R53 mushrooming, niin selviää miksi: http://lmgtfy.com/?q=r53+mushrooming... se tanko on ollut aina välillä irti remonttien jälkeen, enkä ole kauheasti huomannut eroa siihen kun se on kiinni...

 

Ne takaluukkuun tulevat tuet on täysin kosmeettisia lisukkeita.

Link to comment
Share on other sites

OMP on ihan ok. Mullakin on OMP alhaalla sekä konehuoneen puolella. Niitä saa esim ebaysta kimppapakettina ihan kohtuu hintaan. Olen jopa takaluukun puolelle laittanut tuon kosmetiikka patukan tuomaan vähän race fiilistä myös sinne. Iskareitten jäykkyyssäätönuppien ohella  :D Kaikki modaukset kannattaa, jos niistä tulee itselle parempi fiilis vaikka ne eivät aina hyödyttäisikään suoraan. Ja virityshän on aina onnistunut, jos tehot laskevat alle 15% lähtöarvoista  8)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 3 viikkoa myöhemmin...

Kuulostaa aika rohkealta tuo 225hp. Kerrotaan nyt ihan silkkaa mitattua dataa tänne foorumille ilman mitään kaunisteluja

Auto r53 JCW 2006

alku tehot oli noin 200hp. Vähän vaihteli vetojen yhteydessä.

Sitten tuli +2 kampura, -17 ahdin rulla, toiset tulpan johdot ja tulpat sekä Motorbitin ohjelmointi

Tämän jälkeen penkitettiin 218hp 

Joten ei kannata tuolla -17 rullanvaihdolla mitään exponentaalisia teholukeman nousuja odotella

Nyt kuitenkin useita tunteja ja euroja minin konepellin alle sijoittaneena lukemat alkavat olla jo silmälle mukavampaa luattavaa  O0

Ja muutenkin kun aloittelevat ministerit lukevat foorumeita ja saitteja, niin ei kannata aivan sinisilmäisesti uskoa kaikkea mitä niissä kirjoitellaan  :D

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...