Jump to content

Moniurahihna, puslat, ahtimen pyörä...


pulla

Recommended Posts

Huh, pelästyin tuota Dillen kommenttia "Vaikutus normiajossa oli pettymys..." onneksi osalla ainakin eroa on. Muistelin lukevani jostain ennen pyörän tilausta että -17% pitäisi tulla n. 20–30 hp lisää.

 

Väliin tietämättömän kysymys. Hankkisin JCW ilmaboxin ja siinä on kumimainen uloke, samanlainen on myös vakiossa (ohessa kuva). Mikä sen tehtävä on? Elää/vaimentaa tärinää?

Samassa reiässä on ohut muovinen tulppa, otanko pois?

 

post-4837-0-12255700-1467904484_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ei se hihnapyörän vaihto siis tuosta kirjahyllystä mitään rakettia tehnyt meinasin,nykyisin kiihtyy ennemmin tyyliin: niin kai sitten. Saattaa olla että odotukseni oli aikalailla korkeammalla tai sitten noihin vain tottuu melkeinpä hetimiten. Pitänee tarkistella vielä se bypass valve ettei falskaa ja tyytyä kohtaloon. Raketti se ei ole.

Pitänee laitella kamera kiinni ja kuvata kotiliittymän kiihdytys ja vertailla sitä aiempaan kuvailuun kun vakiolla pyristelin muiden sekaan moottoritielle,tuskimpa kamalaa eroa on

Link to comment
Share on other sites

Yksi mikä remmiahdetussa herkästi hämää tehon lisääntymisen tunnetta pienemmäksi on se kun teho lisääntyy kohtuu tasaisesti joka alueelle ja vielä selvemmin sinne alarekisteriin. Ajotietokoneen salavalikostahan pääset tarkistamaan ovatko ahdot sellaiset kuin pitäisi olla jos ei erillistä ahtopainemittaria ole tai sittn OBD-porttiin tulevalla mokkulalla ja tabletilla/testerillä.

Link to comment
Share on other sites

Yksi mikä remmiahdetussa herkästi hämää tehon lisääntymisen tunnetta pienemmäksi on se kun teho lisääntyy kohtuu tasaisesti joka alueelle ja vielä selvemmin sinne alarekisteriin. Ajotietokoneen salavalikostahan pääset tarkistamaan ovatko ahdot sellaiset kuin pitäisi olla jos ei erillistä ahtopainemittaria ole tai sittn OBD-porttiin tulevalla mokkulalla ja tabletilla/testerillä.

 

Ei sieltä kyllä mun mielestä ahtoja näe..? Tämmöiset ohjeet löysin R53:n salaisen valikon käytöstä, ja näillä selvis että mulla on oikean puoleinen polttoainemäärän anturi jumissa... :P

 

 

With the key in the ignition, but in the off position, press and hold down the odometer reset button with one hand, while holding the button down, switch the key in the ignition to position 1 (first click) with the other hand. The screen will have a number and the word “tESt”. Scroll through the numbers by pressing the odometer rest button, through to 19 and wait a moment. (Note: the number order is: 1,2,10,19) The message will say 19 "L i-off", flash to "L i-on", and back to "L i-off" again. When "log i-off" appears, press the odometer rest button again. You are now in the system. 

 

Here is a list of all the tests on your MINI:

1.0 Chassis number

1.1 Kilometer count

1.2 Parts number

1.3 Coding-, Diagnostic- and Bus-index

1.4 Production Date (Calendar week/year)

1.5 Hard- and Software status

1.6 Injector status, Cylinder count, Engine factor.

2.0 Comb system Test

3.0 Service interval counter

4.0 Actual fuel consumption in l/100km. eg.0154 = 15,4 liters/100kms.

4.1 Consumption in liters/100kms.

5.0 Distance consumption in l/100kms.

5.1 Actual rest distance with available fuel in Kms.

6.0 Actual amount of fuel in tank. eg. 123321 =12,3liters left 32,1 liters right

6.1 Total amount of fuel in tank.

6.2 Show value of Fuel gauge.

1= both senders OK, 2= sender failure, 3=ti signal implausible (no reading)

7.0 Actual coolant temp.

7.1 Actual outside temp.

7.2 Actual engine revs.

7.3 Actual speed

8.0 Hexadecimal readings of menu 7.0 to 7.3

9.0 Actual on board voltage (Battery)

10.0 Land codes

11.0 Unit codes

12.0 No function

13.0 Gong test

14.0 - 14.4 On board diagnostic codes. eg 000000 = no failures

15.0 - 18.0 No function

19.0 On/Off for Test menu.

20.0 Correction factor for Fuel consumption Formula for correction:

Shown consumption x 1000 / user defined consumption

Push the trip reset button to begin the correction. Numbers count up from 0-9, when correct number shows push trip reset button.

20.1 Sets 10ths. for consumption factor

20.2 Sets 100ths. and 1000ths. For consumption factor

20.3 saves the new consumption factor and shows new value

21.0 Software reset. (Same as disconnecting battery)

Link to comment
Share on other sites

Huh, pelästyin tuota Dillen kommenttia "Vaikutus normiajossa oli pettymys..." onneksi osalla ainakin eroa on. Muistelin lukevani jostain ennen pyörän tilausta että -17% pitäisi tulla n. 20–30 hp lisää.

 

Väliin tietämättömän kysymys. Hankkisin JCW ilmaboxin ja siinä on kumimainen uloke, samanlainen on myös vakiossa (ohessa kuva). Mikä sen tehtävä on? Elää/vaimentaa tärinää?

Samassa reiässä on ohut muovinen tulppa, otanko pois?

 

Mä nappasin ton tulpan pois viime remontin yhteydessä, ja imuäänet ainakin lisäänty selkeesti. 

 

Itsellä tuli ainakin selkeä ero JCW:n rullasta (-11%) tuohon -17% rullaan. Kumma jos ei vakio rullaan verrattuna tulis mitään... max. ahtopaineet nousi jotain 0.2bar, eli ei mitään mahdotonta, mutta isoin ero olikin perstuntumalla tuolla 3000-4000rpm kohdilla.

Link to comment
Share on other sites

Juu lueskelin kanssa noita ohjeita netistä ja ilmeisesti ahtoja sieltä ei näe ja itsekkin katsellut sieltä koneen lämpöjä kun selvittelin flektin 1-nopeuden toimintaa/toimimattomuutta.

Itsellä n.20€n OBD-mokkula + 80€n tarjoustabletti millä noita ahtoja lueskellut joskus ajon aikana.

Link to comment
Share on other sites

Tuolta:
http://www.e-ville.com/fi/q/?sn.q=OBD%20bluetooth
Mulla on muistaakseni tuo ELM327, lisäksi täytyy puhelimeen/tablettiin ladata esim. torquen ohjelmisto joka tais maksaa noin 4€ niin pääsee jo tutkailemaan aika monia asioita.

Link to comment
Share on other sites

BT jos luurin tai tabletin kanssa haluaa käyttää. Piuhallinen taitaa vaatia PC:n...

 

Ite ostin ELM327-palikan kotimaasta kun en jaksanut odotella viikkojen toimitusaikoja kiinanmaalta.

 

http://www.mmyynti.com/tuote/elm-327-miniobdii-vikakoodinlukija-bluetooth/

 

Kokeilin ensin Verkkokauppa.comin Fujitech-merkkistä palikkaa, mutta se ei toiminut ollenkaan R53:ssa...

 

 

 

 

Sent from my SGP611 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pyörä vihdoinkin vaihdettu, en ole paljon kerennyt testailemaan. Viikonloppuna vosi testailla enemmän. Ensi viikolla Milltek kiinni, öljynvaihto ja uudet tulpat. Kävin Raisiossa marmoritiskiltä hakemassa öljynsuodattimen n. 15€. Kysyn samalla JCW aero/body kittiä, ei ole enään saatavilla, pitää jatkaa metsästystä. Samalla tuli kysyttä GP:n välijäähdyttimestä, olisiko neljä löytynyt Saksan varastosta ja hinta oli 1500€. Tilaan sen Airtec jäähdyttimen Orranjen kautta, jäähy ja toimitus n. 540€.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...