Jump to content

Recommended Posts

Posted

Huoltokirjan välistä tipahti tarralappu:

"JCW Tuning Kit installed!

Replace spark plugs at each oil change!"

 Olipas jäänyt huomioimatta.. 

 

Koneesta löytyi NGK PLZKBR7A-G tulpat.(normi S)

NKG manuskan mukaan JCW:ssä pitäisi olla ILZKBR7A-8G

 

Vaikka tämä yksilö on näitä Laakkosen virittämiä niin eikös tässäkin pitäisi olla nuo JCW tulpat?

 

Löytyyköhän noita tai vastaavia suomesta. Google ehdottelee ulkomaan hankinnaksi...

 

 

Posted

Joo,tuo tulppien "vaihtoväli" kuulostaa hieman lyhyeltä...Muistan lukeneeni ameriikan foorumilta,jotta siinä "tuning" kitissä todella suositellaan käytettäväksi niitä JCW:n iridiumeja. Taisi olla samoissa viesteissä,jotta niistä platinoista oli irtoillut keski-elektroneja,mutta ei tietoa, kuinka paljon ajetuista tulpista oli kyse. Tuning-kitin ohjelma todennäköisesti nostaa hieman ahtoja,joten tuskin suurta haittaa jos kärkiväliä hieman pienentää,taitaa olla tuossa iridiumissa 8G eli 0.8mm kärkiväli. Omassa MCS muutoksia hieman enemmän joten käytössä pykälää kylmemmät iridiumit 8 lämpöarvolla ja 0.65mm kärkiväli,pelittää hyvin. Tuo JCW:n 7 lämpöarvoinen pitäisi löytyä ihan helposti , kylmempi 8 on hieman kiven alla,on citroen DS3 racingin tulppa. Jos lisäinfoa kaipaat, NAM foorumilla on jokunen tulppakeskustelu ketju....

  • 2 weeks later...
Posted

Tulpat tuli maailmalta. Tilasin nuo ILZKBR7A-8G (5992).

Posti toikin ILZKBR7B-8DG (95770) 

Pienen sadatuksen jälkeen googlamalla löytyikin vastaus että pitäisi olla sama uudella NGK tyypillä...

eBay tilaus 58€ kotiovelle.

  • 2 months later...
Posted

Huomasitko Tommik tulpanvaihdon jälkeen eroa omassa R56:ssa? Mä softautin oman R60:ni ja ainakin se vaati (98 bensan lisäksi) kunnolla toimiakseen noi "JCW:n" tulpat. Vakio tulppien tilalle kun vaihtoi ne niin nakutusongelmat väheni huomattavasti.

  • 2 weeks later...
Posted

Tuli samalla kertaa putsattua nuo imukanavat. Positiivinen pers'vaikutus mutta tiedä sitten kummasta enempi..

Posted

Taitaa olla nuo likaiset imukanavat vain suorasuihkujen ongelmia... sulla taitaa asia hoitua "viinapesulla"..... :)

Posted

Taitaa olla nuo likaiset imukanavat vain suorasuihkujen ongelmia... sulla taitaa asia hoitua "viinapesulla"..... :)

 

Juu, mut ihan mielenkiinnosta kyselin.

Posted

No, vastaan omasta puolesta, sorry Tommik....Itse raavin mekaanisesti pienillä teräs/messinki harjoilla , halpa aseen putsaussetti, liottelin carbutor cleanerilla , mutta tosi ytyä oli CRC:n gasket remover. Pyörittelin venttiilit kiinni , jotta ei päässyt palotilaan(suutin?) , aineet kanavaan vaikuttaa ja rättiä kanavan eteen ja paineilmalla kuivaus. Oikea oppisesti pitäis puhaltaa "pähkinän kuorella" yms.BMW käyttää omaa laitettä ko. hommaa, meinasin jopa rakentaa "köyhän-miehen version" hiekka/soodapuhallus paineastiasta ja tilata ECS tuningilta bemun adapterin...ehkä seuraavaan kertaan..

  • 5 years later...
Posted

Nuo ILZKBR7B-8DG (95770) tulpat toimineet ihan ok mutta viimeisimmän softan jälkeen olen huomannut selvää puutumista radalla. Etenkin kun motti alkaa olemaan kuumana. Nyt vaihdoin astetta vielä kylmemmäksi NGK ILKR8E6 ja tuntui tuossa pienen rääkin jälkeen raikkaammalta.

Tuohon tulppaan pitää olla M16 avain. Tiukka on paikka mutta hyvin mahtui  Bileman 20-040 hylsy

https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/moottorityokalut/sytytystulppatyokalut/sytytystulppahylsy-2000030037

ja momentti 23Nm.

Motonetista avain MTX 76-5016

https://www.motonet.fi/fi/tuote/765016/MTX-Tools-Basic-momenttiavain-5-25-Nm-14

 

 

 

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...