Jump to content

Startti irrottaa liian aikaisin


claymad

Recommended Posts

Tuli starttiin sellainen vika että se lähtee kyllä starttaamaan mutta se ratas vapautuu melkeen saman tien jolloin moottori ei juuri pyöri eikä käynnisty.

Starttina on  siis uudemman mallinen pre-engaged. Ja vaihdoin siihen jo uuden solenoidin ja muutenkin se näyttäisi pöydällä olevan ihan kunnossa.

Kun katselin startin reijästä sisään niin näyttäisi että startti on syönyt jonkin verran vauhtipyörän hampaita toisesta reunasta. Ks kuva.

 

post-447-0-11381700-1439532151_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mitä kuvasta saa selvää, niin hirveessä kunnossa kaikenkaikkaan tuo vauhtipyörän hammaskehä. Onko sulla oikee hammaskehä siinä? Inertia ja soledoindistartit ovat eri hammaskehillä.

 

Mutta kyllä tuon nyt vielä luulisi toimivan, jos vaan startista ratas tulee riittävän pitkälle ulos.

Link to comment
Share on other sites

Ja sit vielä,onko tuo vauhtipyörä kevennetty?Näkyy olevan kehä hitsattu,eli onko tarpeeksi sisällä?Näyttäs ettei startin ratas enää ylettäs kehälle.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Tuli starttiin sellainen vika että se lähtee kyllä starttaamaan mutta se ratas vapautuu melkeen saman tien jolloin moottori ei juuri pyöri eikä käynnisty.

Starttina on  siis uudemman mallinen pre-engaged. Ja vaihdoin siihen jo uuden solenoidin ja muutenkin se näyttäisi pöydällä olevan ihan kunnossa.

Kun katselin startin reijästä sisään niin näyttäisi että startti on syönyt jonkin verran vauhtipyörän hampaita toisesta reunasta. Ks kuva.

Aina siinä kehässä vähän jälkee on, mutta mistä ostit solenoidin ja millaisen?

Minkä valmistajan ja onko kuvaa siitä solenoidista?

Link to comment
Share on other sites

No ei siinä kehässä nyt tommoista rotansyömää kuulu olla vuosienkaan jälkeen ja mun silmään näyttäisi että rattaan harjalta on koko matkalta lähtenyt metalli vähän liikkeelle. Joko starttikehä on täysin luokatonta materiaalia, tai sitten on jossain jotain vikaa. Mulla on hyllyssä yks varastartti, käytetty joka ei oo koskaan ollut paikoillaan mulla ja saa lainaksi. Muistaakseni kokeilin kaapeleilla sen toimivaksi, mutta kokeillaan uusiksi jos on tarve.

Link to comment
Share on other sites

Moi, toi kehä on inertia startille. Sillä puolella josta startin ratas tulee sisään pitää

Olla viisteet, joita tuossa ei näy, eli startin rattaan pitää tulla ulkopuolelta.

Lisäksi noi10 hampaiset solenoidistartit on suurin osa tehty 129 hampaisille verto kehille, kun taas

pre vertossa joka on kuvassa on 107 hampainen, johon yleensä laitetaan 9 hampainen startti.

Tuohon rattaaseen ei löydy yhtään solenoidi pre engaged starttia,vaan ainoa vaihtoehto on perus inertia startteri.

Pre engaged toimii ihan ok, mutta pitää olla 107 hampaiselle, jolloin oikea kehä on sellainen, jossa viisteet koneen puolella. Vauhtipyyörä irti, ja sitten 107 sipaisua rälläkällä ☺☺:-)

 

 

/kimi

 

P.s. jos jollain on tiedossa preengaged startti jossa ratas tulee ulkopuolelta, olen kiinnostunut, eli just sellanen jollainen tuohon pitäisi laittaa. Sparesin ja spottin sivuilta ei löydy.

Link to comment
Share on other sites

Ei tarvitse olla viisteitä starttikehässä solenoidistartilla, viiste startin rattaassa riittää hyvin koska startti lähtee pyörimään voimalla vasta kun solenoidi on vetänyt startin rattaan täysin ulos. Muistelisin että ei Minissä mitään viisteitä ole, muutakuin vanhamanllisen inertiastartin kehissä. Enkä minä tossa kuvassa näe takapuolellakaan viisteitä, joten silloin inertiastartti olisi vihoviimeinen vaihtoehto.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...