Jump to content

Kytkin ei vapauta


Ans-si
 Share

Recommended Posts

Moro, aattelin nyt kysyä täältä kun itellä rupee olemaan aika vähän noita ideoita miten ton mun minin (-74, 1275cc)  kytkimen sais vapauttamaan itsensä ja sais ton vaihteen silmään...

 

Eli: Uutta rupee olemaan jo kaikki mahdollinen, pääsylinteri, työsylinteri, palautinjousi, kytkimen työntötappi, kytkinletku, kytkinvipu, painelaakeri, kytkinlevy(vakio), paineasetelma(vakio), kytkimen stefa... ja siinä nyt noi tärkeimmät. Vuotoja ei oo eli kaikki pitäis olla ok. Huoltokirjat sun muuta on luettu tarkkaan ja kaikein pitäisi olla oikein... Mutta kas kummaan ei vaan pelaa... ilmattu on ja siinäkin suhteessa pitäisi olla ok. Missä siis mahtaa olla vielä jokin hämärää...?

 

Kiitokset jo etukäteen jos jollakin on vinkkiä laittaa millä lähtee projektia jatkamaan.

Link to comment
Share on other sites

Kytkinvivun välys on tietenkin säädetty oikeaksi ja painelaakerin akselin päässä olevat rajoitinmutteri on säädetty löysälle ? Kun polkaiset pedaalin pohjaan niin voisit pyytää kaveria katsomaan liikkuuko kytkimen vipu kytkinkopassa. Jos ei liiku niin vika löytyy tod. näk. pää/työsylinteriosastolla.  Työsylinteri on aika ikävä ilmattava, olen viimeiset ilmaukset tehnyt työsylinteri irrallaan (mäntä pitää luonnollisesti jumittaa ettei muljahda  sylinteristä ulos... ) ja ilmaruuvi kunnolla ylöspäin. Kerran on käynyt niinkin ettei kytkin irrottanut millään kumiletkulla mutta kun vaihtoi teräspunosletkun niin alkoi pelittämään.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Liikkuuko se missä on se iso mutteri ni olenkaan? Mulla oli Joskus käyttämättä auto tosi pitkään ja kosteus ja muut oli vaikuttanut niin että se akseli oli aivan jumissa. Kun polki poljinta nii ei painunu poljin eikä muut, mut kun pisti crc ja pikkasen naputtelin ni rupes taas liikkumaan.

Link to comment
Share on other sites

No niin, nyt on flunssat sairastettu ja uutta motivaatiota haettu... tilasin sitten sen viimeisenkin osan eli teräspunosletkun, ja purin koko jutun. Työsylinterin pois, varren sun muut.. asensin letkun, tarkistin säädöt ja pirunmoinen ilmaus.. ja kas kummaa kytkin heräsin henkiin... nyt on sitten ekat metrit otettu pihassa..pidemmälle kun ei oikeen raaski mennä ilman jarruja yms tarpeellista ;) Jatketaan siis projektia! Niin sitä vielä et miten homma ajautui tähän oli kait vanhat ja väsyneet osat.. jotka vaihdettiin pikkuhiljaa uusiin.. edellisen omistaja toimesta tehnyt viritykset.. pidennetty tappi yms. postettiin ja 5 vuoden ajamattomuuden "pieni jäykkyys" (kytkin jäi pohjaan kun sen sinne väkisin polkaisi, ) eli olihan siinä taas homma mut nyt sekin on kasassa ;) Kiitokset kaikille jotka antoivat vinkkejä ja potkuja perseelle et saatiin homma kasaan =) Uusia juttuja kohti ja palataan varmaan viel asiaan =)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...