wilbon Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Heinäkuuta, 2015 Ahtimen kanssa suosittelen olemaan aika varovainen. Kyllähän sen tietysti saa aukastua mutta se on jo eriasia saako kasaan oikeilla välyksillä pelivarat on meinaan aika pienet. Ja muutenkin sinne varmaan riittää pelkkä öljyjen vaihto.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Jarge Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 23. Heinäkuuta, 2015 Jos ahdin menee harjoittelukappaleeksi, niin multa löytyy sitten toinen ;) Kun menin liian pikaisesti tilaamaan uuden, ei toki näin jälkeenpäin ole harmittanut. Tietääpä mitä autossa on kiinni... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2015 Jos mun ei tarvii uusia laakereita yms., niin osta jarge siitä huoltotarpeet omaas.. :D Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Jarge Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2015 Mulla oli ne vesipumpun vetorattaat kaput ja ne jo löytyi hyvät käytetyt. Öljyt pitäis jostain löytää niin saisi laitettua ahtimen kauppakuntoon... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
wilbon Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2015 Öljyt löytää ebaysta ja kannattaa ottaa suoraan ahtimenkorjaus kitti tulee laakerit samassa ja samaan hintaan kun kaksi pikku purkkia öljyä;) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Vähän aikaa sitten sain ahtimen korjaamolta, ja siihen vaihdettiin siis siellä kaikkia laakerit. Tuntui vähän jäykältä entiseen verrattuna, mutta kuittityönä teetetty niin kait sen uskaltaa laittaa paikalleen ja kokeilla. :D Eilen niputettu melkein koko tekniikka. Nyt ei oo montaa osaa, mitkä ei olis käyny pöydällä ja tutkittu, ja konekin on uusi. Voi ajaa kerrankin ilman sitä kuuluisaaa kylmäärinkiä perseen alla. Öljynpaineanturia en saanut paikalleen, kun sopivaa haaroitinta anturille ei löytynyt, eikä suodattimenjalan seinämäpaksuus olis ehkä riittänyt kierteytykseen. Haaran voi toki lisätä myöhemminkin, aika hyvin siellä takana on tilaa temuta. Nyt arvotaan loput sähköt paikalleen ja kokeillaan käyntiin. Täytyy melkein ottaa video todisteeksi, jos vielä tänä vkloppuna savut saa tuosta pihalle. :D AAB-1 1 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 6. Syyskuuta, 2015 Yhtä 2-napaista liitintä ei saatu mihinkään kiinni, mutta lähti käyntiin kuitenkin, eikä tullu vikakoodeja. Voi toki olla joku peruutusvalonanturinjohtokin, täytyy penkoa lisää huomenna. Yhtä kaikki: hyvin toimii! :D Huomenna vielä arvotaan loput osat suunnilleen paikalleen. Onko muuten foorumilla ketään Jyväskylästä, joka omistaa r53 cooperin? Olis kiva nähdä, miten siellä on romut niputettuna pellin alla, niin vois vähän siistiä tai laitella omiakin ees sinne päin. Jarge and Igor 2 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Khato Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 7. Syyskuuta, 2015 Hep! Kerro toki mihin tuon autoni oppaaksi. soittele: 0456762721 Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kiitos khato! :) Täytyy soitella sulle kun saan auton ajoon, niin tuun ihmettelemään. Auto on pajalla karjaportilla keljossa, mut tänään on niin kiire ettei kerkee paljon johtoja niputtelemaan. :D Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Khato Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 No huomenna on hyvin aikaa siinä puolenpäivän jälkeen. Vaikka illalla. Pistä viestiä, niin sovitaan aika. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 8. Syyskuuta, 2015 Tänään pääs jo koeajolle. Toimi kuin enkeli, ja toi valeon kytkinpaketti on aivan loistava. Kytkintuntuma on hyvä, ja poljin paljon kevyempi. Remontin aikana kunnostin myös varmuudeksi ohjaustehostajan, joka alkoi lopussa aiheuttaa ongelmia. Aluksi tehostus hävisi kokonaan. Sen jälkeen tuli takaisin toimintaan, mutta tehostajan sähkömoottori huutaa koko ajan, kunnes akun ottaa irti. Huutaa siis vaikka virrat olisi avaimesta pois. Vähän aaltoilevasti, mutta koko ajan. Todennäköisesti joku kosketushäiriö, mutta ääntä lukuunottamatta toimii muuten normaalisti. Täytyy huomenna vielä katsoa liitännät, joskos olisi joku töpseli huonosti kiinni, tms. Onko muilla vastaavasta kokemusta? Kytkimen ilmaus oli jännä, kun apusylinteri piti painaa pohjaan ilmauksen ajaksi. Aluksi ei meinannut millään ilmaantua, kunnes otin youtuben avuksi. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Khato Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Mihin kytkinpakettiin päädyit? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Valeo tuossa yllä näkyy lukevan. Varmaan tulee itsellekin semmoinen kun aika koittaa. Pitäs kai kestää tehoakin vähintään vakion verran. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Khato Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Eli luultavasti tämä: http://www.waymotorworks.com/valeo-clutch-and-flywheel-kit-r53.html Mietin vain tekeekö ne niitä montaa eri settiä... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Juurikin tuo, minkä Khato linkkas. Tosin ostin muistaakseni mister autolta. Oli siellä halvin. Juuh, voiko vitutukseen taas kuolla. Kaikki muu toimii kuin unelma, mutta tehostin vittuilee vieläkin. Purin koko kääkäleen, putsasin läpeensä, asensin ja ilmasin. Toimi hetken kuin unelma, mutta enää ei herää ollenkaan. Eli minkäänlaista tehostusta ei ole. Käväisi hetken päällä, ja taas pimeni. Voisiko vika olla muualla kuin tehostimessa? Luin jostain, että gen1 -malleissa ei ole relettä. En tiedä, onko tuossa. Ärsyttää. Miten se voi hetken toimia, ja taas pimentyä. Mitä te olette niille tehneet, että ootte saanu taas toimimaan? En enää ikinä koske toimivaan osaan, vaan huoltaakseni sitä. Voi vittu. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 9. Syyskuuta, 2015 http://www.mini2.com/forum/first-generation-faults-fixes/163712-power-steering-pump-diy-2.html Tuossa linkissä, sivulla 2 on ohjeet miten tehostin puretaan atomeiksi. En ite purkanu ihan noin paljon, et olisin saanu piirejä esiin. En tajunnu, et ne hiilisillat pitää katkoa, enkä saanu sitä irti mitenkään järkevästi. Täytyy viikonloppuna harrastaa vähän juottamista. :D Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2015 Joku jumalan käsi koskettanut tätä autoa sillä hetkellä, kun raha vaihto omistajaa ja mun nimi tuli luovariin. Eipä yllättäny, että purkaessa tehostimesta piirilevyt esiin, oli koko levy kyrvähtänyt. Ei auttanu paljon pesut, eikä 4-kerros piirilevyä lähdetä enää juottamalla fiksaamaan. Tittidii. Eiku uutta pumppua tilaukseen. :D Lohdullista toki on se, etten ite huoltotoimenpiteilläni sitä rikkonut. Siellä oli vaan niin saatanasti sitä hiilipölyä, että oli vetänyt oikosulut. Harmi etten heti tajunnu purkaa levylle asti, mut toisaalta oli siellä hiilet ja roottorin ankkurikin niin loppu, ettei se olis enää talven yli kestänyt. Samaan syssyyn kaikki, jos vaikka hetken pääsis minillä ilman ongelmia.. :D Kun ajattelin hankkia käyttö-/harrasteauton, niin tämä valinta meni kyllä täysin nappiin.. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2015 Jos jollakin pyörii nurkissa paskana oleva tehostaja, eikä itseä kiinnosta sitä ropata, niin mulle saa tarjota. Voisin läpällä koittaa rakentaa kahdesta paskasta yhden toimivan vaikka hyllyyn, nyt kun tuli tehtyä siihen sopivat ulosvetäjät ja kaikki. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2015 Melkosta tuuria... missäs hinnoissa uudet pumput liikkuu? Brittifoorumilla kaupattiin just käytettyä 185 punnalla... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2015 Äläpä. No, ei voi kun nauraa. Loppupeleissä tällä rahalla olis ostanu aika hyvän JCW:n. Elämä on laiffii. Pumppu oli 470e. Tilasin eilen interwebsistä. Laitoin kyllä kyselyä marmoritiskillekin, mut eipä oo vastannu vielä. Todennäköisesti tilaustavaraa sielläkin, ja maksaa luonnollisesti enemmän. Jos sitä ens viikolla pääsisi kurvailee huolettomasti.. *kop kop* Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
MattiH Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2015 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2015 Tämä toimii nyt moitteettomasti! :)) Vaihdettuja osia: -Kokonaan uusi moottori, joka sisälsi mm. uuden kampiakselin hihnapyörän. Eipähän tartte siitä stressata. -Sytys kokonaisuudessaan -Koko kytkin ja vauhtipyörä. -Uusi ohjaustehostaja -Ahdin täysin rempattu. Se kannattaa muuten avata, koska itsellä oli lähtenyt teflonit lavoista irti. Ne poistettiin samalla, niin eipähän mene imupuolelle ylläreitä. -Kaikki nesteet ja suodattimet. Olipahan remppa, mut kai se kannatti tehdä. Jos nyt toimis hetken. :D Hyvin tuntuu vetävän uusi pannu, ja rempassa sai ahdinkin 15% pulleyn. Shifterin asennus ehkä vähän harmittaa, koska tuntuu olevan aika jäykät pykälät nyt. Toisaalta siihen tottuu nopeesti, kunhan ei murjois synkroja laatikosta. Se on vielä kuitenkin remppaamatta.. :D Säädin vielä ikkunat oven alalaidasta ääriasentoon, niin nyt pysty tuomaan lukon vastakappaletta ulospäin, eikä ovia tarvii paiskata. Toivottavasti myös vedet pysyy poissa oven sisältä. Sit kun lopettais köyhtymisen, niin vois katella coiloverit, ja ainaki rengassarjaa. Kysymys: Kummat vanteet? 17" orkkikset https://www.google.fi/search?q=r53+17%22+wheels&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI6Mm7v_7_xwIVyJ5yCh14awl3&biw=1920&bih=969#imgrc=itzKjxvZQ3UZ_M%3A vai 16" orkkikset? https://www.google.fi/search?q=r53+16%22+wheels&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMIot7h7P7_xwIVaP9yCh0DdgLK&biw=1920&bih=969#imgrc=VAsw1PkDb_LzLM%3A Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Jarge Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2015 Nää? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2015 17" Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Igor Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2015 Sitten jos vaihdelaatikko porsii, niin faceliftin lyhyemmillä välityksillä oleva tilalle ;) Vaihdelootan kyl pitäs olla tässä vekottimessa se kestävin osa. Se ei tosin taida olla tässä tapauksessa kovin iso kehu. :D Ja tietenkin 17" orkkikset, valkoisena... semmoset vapautus ens keväänä, kun taidan ajella noi päällä olevat nastagummit ensin loppuun. :) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Dille Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2015 Raportoi Jaa Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2015 Noita 17" ettinyt kanssa kun uusia raaskisi ostaa Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään