Jump to content

Minin ratinlaskusarjan asennus...


Juge

Recommended Posts

Meinasin äkkiseltään asennella Miniin tuon ratinlaskusarjan.

 

No perhana homma tössäs siihen, että joku ex-omistajista osannu katkaista pultin pään niin ettei koskaan ikinä saa sitä perus-tuumaisilla avaimella auki... :(

 

Ei saa lukkopihdeillä sen verran hyvää otetta että sais kunnolla väännettyä. Venäläistyylisesti taltalla ja vasarallakaan ei hievahtanutkaan.

 

Hitsata uusi mutteri pultin pääksi sekä rälläkällä pultin päästä poikki ei tuu kysymykseenkään, kun pitäisi autoon sisällepäin tehdä... sais repiä kaiken sisustuksen ulos ennenkuin tuon uskaltaisi tehdä.

 

Ainoaksi vaihtoehdoksi jäänee pultin pään poraaminen pois. Mutta eikös kuitenkin se vastakappale vasemmalla ole ihan irtonainen? Että kun poraa sen mutteripään pois, saa pultin jämät pois ihan vain vetämällä pois? Vai onko se vastakappale kiinteä siinä rattiputkessa?

Link to comment
Share on other sites

Jollei muuten onnistu niin irroita ensin koko rattitsydeemi ohjausakseleineen päivineen sieltä lattianrajasta hammastangosta ja sitten pultit mikä kiinnittää rattiputken kojelaudan alaosaan.

Sitten on helpompi jatkaa.

 

Muista löysätä muuten hammastangon kiinnityspultit vas. ja oik. lattiasta kun asennat sitä laskusarjaa, että hammastanko pääsee kääntymään.

Link to comment
Share on other sites

No perhana homma tössäs siihen, että joku ex-omistajista osannu katkaista pultin pään niin ettei koskaan ikinä saa sitä perus-tuumaisilla avaimella auki...

 

Kyllä se on taidettu ihan tehtaalla katkaista, ja tarkoituksella. Ite oon ihan näppärästi saanut sen kaikista auki taltalla+vasaralla, mutta toki on voinut jumittua tiukkaankin.

Link to comment
Share on other sites

Joo kyllä se aukes ku sille näytti ekaksi Black&Deckeriä ja metalliporaa, sen jäläkehe vasaraa ja talttaa...

 

Oli kyllä ihimeen lujas. No nyt on kuitenki ratinlaskusarja laitettu, pitää vaan vielä viimmeestellä hakemalla kaupasta yks uus pultti (samalla hakoo pussillisen... :) ) ja ratin ympärysmuovit kunnolla kiinni.

Link to comment
Share on other sites

Mistä muuten huomaa / tietää pääsikö raidetanko vääntymään tuossa operaatiossa...? :-\

 

Huomaako sitä ratin kääntelyssä mitenkään, ajossa mitenkään vai pitääkö kattoa auton alta omin silmin onko raidetanko vääntynyt...? :o

Link to comment
Share on other sites

Raidetangonhan pitää vääntyä/kiertyä kun rattia laskee, koska rattiakseli on yksiosainen kiinteä ilman niveliä. Mikäli raidentangon u-pultteja ei helppaa kun laskee rattia, niin erittäin todennäköisetä että rihlat menee tangon/rattiakselin väliltä jollain aikavälillä. Kyllä sen huomaa että kiertyykö raidetanko kun se on löysällä, ja heiluttelee rattiakselia ylös alas kannake irrallaan.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...