Jump to content

austin morris 1300


jyppe

Recommended Posts

Joskus aikoinaan 90 luvulla, Alavudella oli tehdasuusi varaosakori jemmassa.

Sille taisi tosin käydä lopulta huonosti, kun muistaakseni säilytyspaikan katto romahti päälle..?

Eli siitä ei enää apua.

Kangasalan suunnalla asustaa mies nimeltä Olavi Vierikko, Tampereen Mobilisteja. Hänellä oli/on? Maileri projekti ja jotenkin luulen ettei se oikein edennyt?

Hän ainakin haali vuosikaudet kaikkia mahdollisia uusia osia siihen.

Ehkä kannattaisi kysäistä..

Link to comment
Share on other sites

Korille kävi kehnosti. Ei ole sanottu, etteikö se olisi vielä olemassa. Oli vain Mk 1:n koppa ja neliovinen. Helmoiltaan hyvin erilainen, mutta ainahan siitä olisi jotain palasta saanut.

Tässä vielä kuva Hydrolasticin suojakumista. Saatavuus hyvin heikko.  Tuossa elementissä kiinni olevat tappi ja aluslaatta pitää saada ensin irti, että voi kumin laittaa.

post-700-0-40695100-1445586738_thumb.jpg

 

Muutkin hilut kannattaa ylätukivarressa käydä läpi. 

Link to comment
Share on other sites

nonii niin mistä sais tämän Kangasalan suunnalla asustavan miehen Olavi Vierikkon, Tampereen Mobilisteja numeron sais jolta vois kysellä osia maileriin 

 

mitenkäs tämmönen hydrolastiks pussijousi purkaantuu kun näytää niin kiinteällä paketille tai sitten en ymmärrä miten se purkaantuu mailerissa joo siihen tarvitsen tommoset suojakumit ja tohon tapinpäähän kahdenlaista kumikappaletta 1 on joku menee ylätukivarren kuppiin ja toinen kumi suojais sitä kuppia.

Link to comment
Share on other sites

oisko ideaa miten katsoa ja tarkistaa että pussit ois toimivat ennekuin laitaisi paikoileen, näin youtubessa videon jossa oli rakennettu henkilöauton jarrujärjestelmä osista hydrolastic pumppu jolla siinä videossa ainakin pumpasi taidan rakentaa jossain vaiheessa saman tyylisen kun on niin paljon purkuautojen osia varastossa.

Link to comment
Share on other sites

Brittiosalla oli joskus myynnissäkin rasvaprässistä viritelty pumppu. Saat sen tehtyä itsekin halvalla rasvaprässistä mutta painemittari kannatta siihen laittaa ettei tule liikaa painetta(on kokemusta). Pidä vaan prässi pystyasennossa eli mäntäpää alaspäin pumpatessa niin mäntä kyllä nostaa pikkuhiljaa painetta.  Letku on hyvä olla tarpeeksi pitkä ajoneuvossa kiinni olevien pumppaamiseksi ja päässä on oltava kierre. t.jp

Link to comment
Share on other sites

noni kiitoksia henkilö tiedosta numero hommattu ja huomenna soitellaan, mitä mieltä olette motonetin osista kun raidetankonpäät olis siellä maileriin käypäset mutta ovat pikkasen eri näköiset kuin alkuperäiset niin onko siitä haittaa enenmälti jos menee kierteelle hyvin ja pituuskin on sama. 

 

onkos jollain kuvaa mitenkä noi jarrujärjestelmä putket pitäslaitella auton alle aikanaan kun ei alkuperäisistä ole apua, erityisesti kiinnostas nähdä miten ne menee noi jarruputket takajarruille.

 

onkos jollain kokemusta mailerin levyjarruista ainakin samalta näyttääpi kuin brittiosalla olevat 8,4 mutta onko näin että pultti jako on minissä 4" ja mailerissa 4,5"??

Link to comment
Share on other sites

Raidetangon päät varmaan sinänsä ok. Motonetin päitten kumit tahtoo olla surkeita, tai laatu ainakin vaihtelee. Yhdestä parista murtui kumit poikki 2 vuodessa, vaikka seisoi suurimman osan lämpösessä tallissa.

Vierikon Olavilta voit saada Maileri tietoa putkistakin. Sekä jarruista.

Pulttijako Mailerissa eri.

Link to comment
Share on other sites

Usko tai älä mutta tiedän Mailerista jonkinverran meidän harrastetallissa kun sattui sellainen entisöity olemaan ja entisöintiä tuli seurattua alusta loppuun ;-)

Ainakin aikaisemmin mainitsemallani Turun Jarruosalla on ollut Mailerin jarruosia:
http://www.jarruosa....arruosa-oy.html

Link to comment
Share on other sites

Mk1 (1100) Mailerin jarrusatulat ovat päällepäin saman näköiset kuin Minin 8,4" satulat. Muistaakseni satuloiden pulttijako on kuitenkin eri. Palat on samat. EBC:n luettelossa Mailerin ja Minin levyt on eri numerolla. Mailerin levy on 214x11 mm  ja Minin 213x10 mm. Levyn syvyys on sama. Mailerin vetolaippa on isompi ja pulttijako Miniä isompi, tais olla just tuo 4,5". Voi olla että levyn kiinnitys heittää noissa levyissä, Imperial varmaan muistaa ton lonkalta. Noita tuli joskus pentuna hypisteltyä ajatuksella että sovittais ne Miniin mutta jäi hypistelyksi.

 

Olkanapa on korkeampi mutta saa sen fyysisesti Miniin sopimaan. Pyöränkulmat on aika eksoottiset... Mailerin napoja käytettiin aikoinaan jokkis-Mineissä ainakin Pohjanmaan suunnalla. Vetonivel on sama kuin levyjarrullisessa Minissä.

 

Mk2 on sitten oma lukunsa, heilurityyppinen satula ja kiilan malliset palat. Eipä juuri alustassa vaihtokelpoista tavaraa. Ne yhteensopivat tavarat on moottori/vaihteisto-osastolla, eipä oikeastaan muualla.

Link to comment
Share on other sites

joo, voip olla että käytän koneistuksessa vanhat levyt kun ovat loppujen lopuksi hyvässä kunnossa mutta levyn halkasija on 21cm minulla ja reikienväli eli pulttijako on 7,3cm mitat suuntaa antavia.

 

mutta ainakin ylä ja alapallo nivelet sopivat minulla ministä tai minille kuuluvat pallonivelet. ja ripustuksen muitakin osia en tiedä millanen seka sikiö toi minun auto on mutta pikkuhiljaa se selviää kun rakentelee ja laittaa kasaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

niih. minulla on jo hyllyssä uutta metaliputkea mitä käyttäävät hydrauliikassa on samanpaksuista mutta ongelmaksi muodostu se että missä tehdä hydrolastikki putken pää kun se ei ole lyöntihelmipäitä, paineteholla saattasivat osata tehdä pään tai yks konevirma sano että on olemassa siihen uuttee putkee hitsattavia valmispäitä jollonka se kävis. onko muita ideoita muilla?? 

 

voin laittaa huomenna kuvaa putken päistä.

Link to comment
Share on other sites

niih. minulla on jo hyllyssä uutta metaliputkea mitä käyttäävät hydrauliikassa on samanpaksuista mutta ongelmaksi muodostu se että missä tehdä hydrolastikki putken pää kun se ei ole lyöntihelmipäitä, paineteholla saattasivat osata tehdä pään tai yks konevirma sano että on olemassa siihen uuttee putkee hitsattavia valmispäitä jollonka se kävis. onko muita ideoita muilla?? 

 

voin laittaa huomenna kuvaa putken päistä.

Minkälaista putkea sinulla on, seinämäpaksuus ja läpimitta?

Eikös noissa ole ihan vastaavia liitoksia kun esim. jarruputkissa, koko vain isompi ja liitokset/juntturit myös.

Link to comment
Share on other sites

noniin kuvaa niiten putkienpäistä lisäksi auton etenemis kuvaa auton pohja hitsattu ja maalattu eka metallimaalilla sitten massalaitettupäälle, massataan vielätoisen kerran kokopohja.

Jep, toi keskimmäisen saa ihan kartiotyökalulla tehtyä.

Noi laitimmaiset näyttäs ihan tavallisilta puristushelmiltä putkenpäässä.

 

E: Mikä ton putken halkaisija muuten on?

Link to comment
Share on other sites

joo, näin on pitäs jollain teettää jolla on kartiotyökalu noipäät ja nii meinasit katkasta/irroittaa entiset puristushelmet ja  noi putket halkasija oli vanha alkupäisen putki on 12,7mm vähän epätarkka kun likainen ja vanhaa massaa pinnassa. Uudet putket eli noi puritushelmiputket ovat jotain 12,4mm.

Link to comment
Share on other sites

niin siihen kuskinlattia kohtaa en tehnyt pokkauksia ois voinut näin jälkiviisautena. mutta uskon että kestääpi se siinä vaikka ei ole niin jäykkä siitä kohtaa.

Estetiikan kannalta olis voinu tehdä, vaan onhan noin tehty vuosikymmeniä ruostevauriokorjauksissa.

Uudet helmet kantsii olla samanlaisia, että sopivat junttureihin.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...