Jump to content

iPod Miniin


scooper

Recommended Posts

Mulla on ollu suunnitelmissa kanssa asentaa iPodi (se vanhan mallin 20 GB) omaan autoon. Hommasin jo iTripinkin (http://www.griffintechnology.com/products/itrip/), mutta sillä ei oikein tahdo tulla kuuntelusta mitään, on niin paljon häiriötä ja kaistaa leikkautuu liikaa mun hifistelyyn. Jos joku tuon haluaa ostaa pois, niin 40 euroa olis hintaa...

 

Olen kytännyt Pioneerin iPod-adapteria (http://www.pioneer-shop.net/tuoteinfo.asp?id=21221), jolla iPodin ohjaus ja lataaminen hoituis samalla. Toistaiseksi on vaan jäänyt kaikenmaailman kiireiden takia hommaamatta (ihmeellinen juttu miten joulukuussa on vaan niin järjetön kiire koko ajan jonnekin...).

 

Paali, sulla on siis se ns. orginaali iPod-hässäkkä? (http://www.mini.com/com/en/ipod_special/index.jsp)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

joo mulla on jus toi kyseinen piuha asennettu lisävarustelistan mukaan...

ääni on kyl tosi jees sen minin h/k sarjan kanssa mut käyttö ei - ainakaan vielä... opetellaan, opetellaan...

jos huomenna nähdään niin esitän....

 

niin mul on piuhan percciissä uus 30gb iPod foto tai joku sellainen...

 

No hei hienoo! Pääsen vertaamaan omia hifivirityksiä "tehtaan high-endiin"! Huomenna siis varmasti treffit. Soitellaan tarkemmin ajasta ja paikasta.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

GoMINIssä oli taannoin juttu iPodin asentamisesta ja havainnekuvat miten juttu tapahtuu, en nyt muista mikä numero se oli...

 

ps. On kyllä Nano melko keskeneräinen keksintö, kaksi päivää farkkujen taskussa ja ihan naarmuilla. :( Onneksi nykyään on tommonen virallinen (rahastus) suojakumi päällä... Sais vaan iTunesin taas toimintaan, jostain syystä bugittaa vaikka asennan ja poistan yhä uudelleen ja uudelleen. :-/

Link to comment
Share on other sites

GoMINIssä oli taannoin juttu iPodin asentamisesta ja havainnekuvat miten juttu tapahtuu, en nyt muista mikä numero se oli...

 

ps. On kyllä Nano melko keskeneräinen keksintö, kaksi päivää farkkujen taskussa ja ihan naarmuilla. :( Onneksi nykyään on tommonen virallinen (rahastus) suojakumi päällä... Sais vaan iTunesin taas toimintaan, jostain syystä bugittaa vaikka asennan ja poistan yhä uudelleen ja uudelleen. :-/

 

Windows? Mulla oli kanssa ongelmia toimivuuden kanssa, kun vaihdoin 4.9:stä 5.0:aan. Korjaantui sillä, että poistin ensin QuickTimen ja iTunesin sekä asensin ensin QT:n standalone-paketin ja vasta sitten iTunesin. Noista asennus- ja toimivuusongelmista on vaikka kuinka paljon juttua Applen tukifoorumilla (http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=792). Tuolta löytyy kyllä hieman kaivamalla hyvätkin ohjeet siihen, miten ja missä järjestyksessä mitäkin pitää tehdä.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

 

Windows? Mulla oli kanssa ongelmia toimivuuden kanssa, kun vaihdoin 4.9:stä 5.0:aan. Korjaantui sillä, että poistin ensin QuickTimen ja iTunesin sekä asensin ensin QT:n standalone-paketin ja vasta sitten iTunesin. Noista asennus- ja toimivuusongelmista on vaikka kuinka paljon juttua Applen tukifoorumilla (http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=792). Tuolta löytyy kyllä hieman kaivamalla hyvätkin ohjeet siihen, miten ja missä järjestyksessä mitäkin pitää tehdä.

 

n.

 

Joo, tässä koneessa on Windows, valitettavasti. :-/

Macci tulee niin pian kuin mahdollista...

Kiitti ohjeista, yritän hoitaa systeemin kuntoon. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

jepujee!

 

nyt olen uudella minillä päästelly reilun viikon ja samalla opetellu tota soitinhässäkän käyttöä...

 

kiinteä cd/radio -soitin on äänenlaadultaan keskinkertainen. h/k paketin mukana tulleet kaiuttimet on edessä oikeastaan aika hyvät , mutta takana suuntaus on sellainen että se tehdasasenteinen 350w vahvistin ei riitä vaan ääni alkaa puuroutua voimallisella humpalla... siis tavallaan vahvistin on yksinkertaisesti tehoton.(tallennukset on 128. pitäis itse asiassa kokeilla parempaa mp3 polttoa. vois jopa vaikuttaaa k.o. ongelmaan- vai voiko?)

 

sitte siitä iPod liitännästä muutama kertynyt huomio.

saatuani myyjältä lontoon kielisen käyttöoppaan alkoi käyttö ja pikkukikat avautua.lisäksi käyttäessä on tullut löydettyä jotain toimintoja joita ei oppaassa ole.

normaalikäytössä ja -oloissa pod on erittäin hyvä ja looginen...

ratin säätimet toimii hyvin ja musiikkia on aina riittävästi mukana. eri soittolistoja saa 6 ja niiden välillä siirtyminen käy muutamassa sekunnissa. ehkä sellaista liukuvaa kappaleenvaihtoa kaipaisin kiinteästä soittimesta..

 

mutta kaks asiaa on alkanut vaivaamaan omassa käytössä.

-kylmänä äänen laatu kärsii!!

-akun (iPod) käyttöaika on heikentynyt huomattavasti  jatkuvan latauksen takia.

toki nämä ongelmat poistuvat jos otaa soittimen aina lähtiissä mukaan ja ajaa akun aivan loppuun aika ajoin.

 

kaiken kaikkiaan iPod liitäntä ja rattiohjain on kyl tosi hyvä yhdistelmä. opettelen ottamaan soittimen mukaan lähtiissä ja sit kesällä päivitän ampliferin niin eiköhän sit oo meikäläinenkin tyytyväinen..

Link to comment
Share on other sites

  • 5 kuukautta myöhemmin...

oma iPod tuli ihan varustelistalta poimittuna "I-Pod liityntä" 350

 

Nyt kun puol vuotta on käyttäny niin on kyl ehdoton yhdistelmä toi rattisäätimet ja 3000 biisiä valittavissa järjestyksissä tai randomilla. orpoa ajaa autolla jossa ei noita ole

 

sitä ampliferia en kyl ole vaihtanu ku kaikkeen tottuu, jopa pienempään äänenpaineeseen...

 

tähän ei mitenkään liittyen; tilasin sellaisen ipod liitettävän telakointi tyyppisen Hi-Fi aktiivikaiuttimen kotikäyttöön. On aikas hieno ääni jä reilut 100dB eli yllättävän yees.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Onkos kenelläkään tietoa, että saako Suomesta mistään Densionin Ice Link + - adapteria?

 

Siinä saisi Minin omaan iPod-adapteriin verrattuna mm. tekstit näkyviin radion näyttöön, eikä ole 6 playlistin rajoitusta.

 

Toinen mikä kiinnostaa on tuon Ice Linkin asennus, onko vaikea tehdä itse?

Link to comment
Share on other sites

Onkos kenelläkään tietoa, että saako Suomesta mistään Densionin Ice Link + - adapteria?

 

Siinä saisi Minin omaan iPod-adapteriin verrattuna mm. tekstit näkyviin radion näyttöön, eikä ole 6 playlistin rajoitusta.

 

Toinen mikä kiinnostaa on tuon Ice Linkin asennus, onko vaikea tehdä itse?

 

Ei varmasti ole vaikeaa tehdä itse. Ainut hankala vaihe on alkuperäisen soittimen irroitus ja siihenkin saat apua esim. allekirjoittaneelta tai mini2.comistä löytyviltä kuvallisilta ohjeilta. Soitin pitää siis irroittaa, että saa ne piuhat sinne taakse kiinni. Vaikein vaihe tuossa irroittamisessa on kojetaulun irti repiminen (siis ihan kirjaimellisesti repiminen) - itsellä ei meinannut luonto antaa millään periksi nykäistä riittävän lujaa muovisesta reunuksesta, mutta ihan hyvin se loppujen lopuksi meni.

 

Galleriassahan on kuvasarjaa mun soitin- ja kaiutinasennuksista, jos kiinnostaa.

 

n.

 

edit: icelinkiä vois kysellä ainakin http://www.icelink.fi/

Link to comment
Share on other sites

 

Ei varmasti ole vaikeaa tehdä itse. Ainut hankala vaihe on alkuperäisen soittimen irroitus ja siihenkin saat apua esim. allekirjoittaneelta tai mini2.comistä löytyviltä kuvallisilta ohjeilta. Soitin pitää siis irroittaa, että saa ne piuhat sinne taakse kiinni. Vaikein vaihe tuossa irroittamisessa on kojetaulun irti repiminen (siis ihan kirjaimellisesti repiminen) - itsellä ei meinannut luonto antaa millään periksi nykäistä riittävän lujaa muovisesta reunuksesta, mutta ihan hyvin se loppujen lopuksi meni.

 

Galleriassahan on kuvasarjaa mun soitin- ja kaiutinasennuksista, jos kiinnostaa.

 

n.

 

edit: icelinkiä vois kysellä ainakin http://www.icelink.fi/

 

Kiitokset tiedoista. Täytyypäs tosissaan miettiä tuota Ice Linkiä vielä. Onko jotain huonoja puolia? Ja miksi juuri Ice Link mielummin kuin Minin oma adapteri? Onko hinnasta tietoa?

 

Tsekkailin kuvia, tosin ei ollut hirveästi liittyen tuohon Ice Linkiin..

Link to comment
Share on other sites

Kiitokset tiedoista. Täytyypäs tosissaan miettiä tuota Ice Linkiä vielä. Onko jotain huonoja puolia? Ja miksi juuri Ice Link mielummin kuin Minin oma adapteri? Onko hinnasta tietoa?

 

Tsekkailin kuvia, tosin ei ollut hirveästi liittyen tuohon Ice Linkiin..

 

 

Siellä galleriassa ei ole ainakaan mun MINIin liittyen mitään tuohon icelinkiin, koska mulla sellaista ei ole. ;)

 

mini2.comin kautta löytyi http://www.newministuff.com/new/shop.ph ... how&id=140

 

Mikey on suuresti arvostettu ainakin tuolla mini2.comissa ja eipä tuo hintakaan kovin pahalle näytä adapterisetille: n. 85 puntaa. Asennukseen menee täydeltä aloittelijalta arviolta max 2 tuntia. Itseltäni meni esim. uuden soittimen asennukseen ensimmäisellä kerralla tosin 4 tuntia, mutta siitä 2 tuntia ihmettelin palanutta sulaketta ja sitä, mistä johtuu, ettei stereoista tule ääntä... :)

 

Asennukset kannattaa tehdä sitten ennen pakkasia ja nytkin on vähän siinä ja siinä kannattaako tuonne ulos lähteä räpeltämään. Kylmä muovi räpsähtää melkoisen helposti rikki. Tietysti, jos lämmin talli löytyy, niin ongelmaa ei ole. ;)

 

Toivottavasti auttoi taas vähän eteenpäin.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Itse asensin icelinkin vasta miniin. Sen asentaminen osottautui yllättävän pitkäksi operaatioksi kun sai purkaa paljon kamaa ohjaamosta että vakiomankan saa irti. Ikäväkseni huomasin myös että oma vakio boost cd-soitin on sen verran vanha että se ei tue tekstejä icelinkin kanssa. Käsittääkseni joskus 03 puolivälin jälkeen tulleet uudemmat soittimet handlaa tekstit.

 

Toinen juttu mikä harmittaa on se että icelink telakan nano adapteri ei tue uutta nanoa, sain kuitenkin tietoa että uudelle nanolle on tulossa adapteri joten sitä odottaessa joutuu kytkemään ipodin hieman virittäen siihen telakkaan..

Link to comment
Share on other sites

Sain itse tänään tuon Ice Linkin, joten katsotaan ehtisikö tuossa viikonloppuna asennella, luultavasti menee ensi viikkoon.

 

Ainakin ohjeiden perusteella pitäisi olla suhteellisen helppo, mutta mlt kirjoitti, niin kyllähän tuolta jonkin verran saa noita kamoja purkaa.

 

On muuten uudessa Ice Linkissä myös video-ulostulo. Jos vaikka innostuis jonkun näytön hommaamaan  ;)

Link to comment
Share on other sites

Testailin tuossa juuri CD:tä, jossa on MP3:sia. Hyvin näytti soivan.

 

Mutta pitäisikö biiseistä tulla tekstit näkyviin? Eli siis ID3-tiedot?

 

Onko käynyt huono tsäkä radion suhteen, ettei näytä tekstejä vai onko tuohon joku asetus? Kyseessä siis boost-radio...

Link to comment
Share on other sites

Menee hiukan yksinpuheluksi, mutta sain sitten asennettua tuon Ice Link Plus:n. Aikaa meni joku vajaa kaksi tuntia, tosin siitäkin puolisen tuntia kaikenlaiseen sähläilyyn.

 

Ei voi ehkä sanoa, että asennus olisi helppo (ei vaikeakaan), mutta jos ei aivan ole peukalo keskellä kämmentä niin onnistuu varmasti.

 

Hyvin tosiaan toimii musan soittaminen, mutta tekstit ei näy tälläkään  

 

Onkohan tuohon mitään jippoa?

Link to comment
Share on other sites

Menee hiukan yksinpuheluksi, mutta sain sitten asennettua tuon Ice Link Plus:n. Aikaa meni joku vajaa kaksi tuntia, tosin siitäkin puolisen tuntia kaikenlaiseen sähläilyyn.

 

Ei voi ehkä sanoa, että asennus olisi helppo (ei vaikeakaan), mutta jos ei aivan ole peukalo keskellä kämmentä niin onnistuu varmasti.

 

Hyvin tosiaan toimii musan soittaminen, mutta tekstit ei näy tälläkään  

 

Onkohan tuohon mitään jippoa?

 

No jos olen yhtään ymmärtänyt ton icelinkin toimintaa, niin pitäis näkyä id3-tekstit siinä soittimen näytössä.

 

Mitään hajua ei ole, että miten, mutta soittimen ohjekirjasta varmaankin löytyy ohje, millä ne tekstit tulee näkyviin.

 

Itselläni kun ei enää boostia ole kiinni, niin en voi tarkistaakaan omasta soittimesta. Ohjekirja kyllä löytyy, mutta ei viitisis enää tähän aikaan lähteä könyämään tuonne halliin... :)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Itseasiassa sain tekstit näkyviin (unohdin vaan kirjoitella tänne  :-[).

 

Olisi ehkä voinut lukea tuon Ice Linkin käyttöohjeet vaikka kertaalleen läpi ennen kuin kysyy neuvoa. Siellähän se oli isolla, että pitää valikosta muuttaa yksi asetus.  ;)

 

Tosiaan piti vaan laittaa valikosta tekstit päälle ja nyt pystyy koko iPodia ohjailemaan radion näytön avulla. Näkyy hyvin biisien, albumien ym. kaikki tekstit (paitsi ääkköset).

 

Kokemuksia sen verran, että on kyllä erittäin mainio peli. Erittäin tyytyväinen olen tuohon.  :)

Link to comment
Share on other sites

Vaikka olen suht varma ettei radioni tue tekstejä niin voisi koittaa itsekin, joskus koitin menua operoida mutta en löytänyt "OK" nappia mistään jos valitsee menun 6-napista ja << ja >> liikkuu siellä, millä napilla niihin itse menuihin mennään? Täytyypä kaivella manuaali jostain kätköistä :)

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...