Jump to content

Foorumin päivitys versioon 2.1


admin

Recommended Posts

Tuntuu pelittävän toi linkki-lista hyvin ... Hepulla + ilman kirjautumista.

Jätän tuon värien säätömahdollisuuden jäsenille, koska joku voi käyttää esim. oletusvärejä täällä ja haluaa värit sen mukaisiksi itse säätää.

 

Ehkä noi väliviivat pitäis saada IE:n puolella eri väriin (FF:n on ok), en vaan löytänyt koodista kohtaa mistä sitä muuttaa. No jos joskus sekin löytyy ...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

onko mahdollista poistaa otsikkopalkista tuo oikean reunan vaihtuva teksti. Siinä yhden ja kolmen rivin tekstit vaihtelee ja se aikaan saa ainakin minulla sen, että koko näyttö vatkaa edestakaisin. Meinaa mennä linkkien napsuttelu välillä ohi.

 

Mitä palkkeja tarkoitat ?

Foorumin tai tuon uuden linkkilistan jotain ?

... vai tuota uutis tekstiä ?

 

Lisäys: . taisit tarkoittaa tota uutis-viestiä, ainakin jotain heilui peinellä näytöllä äsken

Link to comment
Share on other sites

Oliskos myös mahdollista kasvattaa fonttikokoa nuissa viesteissä? Itsellä käytössä 1440x1050 reson näyttö ja tuo 9pt fontti on todella pientä luettavaa. Voihan näitä fontteja kasvatella selaimessakin, mutta menee muut fontit sitten ihan hervottoman kokoisiksi, ettei sitä kestä katsella.

 

Tai no, jos mä perehtyisin itse tuohon hommaan... ;)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Oliskos myös mahdollista kasvattaa fonttikokoa nuissa viesteissä? Itsellä käytössä 1440x1050 reson näyttö ja tuo 9pt fontti on todella pientä luettavaa.

 

Viestin fontti on Verdana 11 nyt.

Kokeilin pikaisesti 12 kokoa ja hiinä ja hiinä oliko se parempi ... katotaan nyt vaihtuuko se.  ;)

 

edit. no vaihtuhan se > katotaan nyt tällä koolla vähän aikaa, jos tulee päin vastaista kommenttia niin vaihdetaan takaisin.

Link to comment
Share on other sites

Kalenteri lisätty foorumille.

Se näkyy junior member tai korkeamman statuksen omaaville jäsenille ja he voivat lisätä tapahtumia kalenteriin. Toistaiseksi se on avattavissa ylälinkistä ... harkinnassa sivun alas pysyvästi näkyviin em. jäsenille.

 

Pienen bugin löysin äsken >

ei pysty samaan aikaan muokkaamaan oikealla olevaa linkkilistaa nuolesta, jos kalenteri auki. No pitää joskus yrittää vikaa etsiä. Nyt pääsee pälkähästä selaimen edellinen napilla ...

 

Lisäys: myös yabb newbies jäsenet lisätty kalenterin näkyvyys + muokkaus ryhmään mukaan. Jäi vähän niin kuin vahingossa eilen pois näkyvyydestä ...

Link to comment
Share on other sites

Mulla näkyy joku ihmeellinen sinimusta palkki Firefoxilla näden tekstien alapuolella ennen noita napikoita. Muistaakseni ei ole ollut aikaisemmin, vaan on ilmestynyt vasta nyt viikonlopun jälkeen.

 

Onko muilla vastaavaa?

 

n.

 

edit: kuva:

 

clipboardgz4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Toihan on mielenkiintoista ...

en ainakaan Firefox/1.5.0.7 versiolla moista saa näkymään.

 

 

Sama versio mullakin käytössä ja näyttää samalle, myös täällä duunin piuhan päässä, joten verkkoyhteys ei tuohon ole syynä.

 

Laajennuksia mulla on käytössä:

NoScript

Fasterfox

Mouse Gesture

Talkback

Adblock Plus

 

Joku näistähän voi tietysti vaikuttaa asiaan, mutta epäilen. Seuraan asiaa ja raportoin, jos jotain mutosta ilmenee. Eihän tuo mikään iso juttu ole, mutta kuitenkin...

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Laajennuksia mulla on käytössä:

NoScript

Fasterfox

Mouse Gesture

Talkback

Adblock Plus

 

Joku näistähän voi tietysti vaikuttaa asiaan, mutta epäilen. Seuraan asiaa ja raportoin, jos jotain mutosta ilmenee. Eihän tuo mikään iso juttu ole, mutta kuitenkin...

 

Jos IE:lla ja perus FF:n näkyy normaalisti, niin silloin on Ok.   [smiley=thumbsup.gif]

Link to comment
Share on other sites

Onx Nunolla laajakuva macci  ::)

 

Eiku iFox Graphite teema WinXP:ssä pyörivässä Firefoxissa. Olishan tuon varmaan tunnistanu myös ylänurkassa olevasta officen työkalupalkista.

 

Oliskin se uus 24" iMac... Tai se uus ProMac. Heräteostosnappulaa on pitäny pidätellä vaikka kuinka ja monta kertaa applen storessa.  :P

 

n.

 

Edit Ibarin R52:n tää duuniläppäri on.

Link to comment
Share on other sites

Sen olen huomannut tällä ja vanhallakin forumilla että FF:llä forumi latautuu huomattavasti hitaammin kuin IE:llä :(

 

Vastaavaa en ole huomannut muilla sivuilla, joten jotain ihmeellistä on FF:n ja mini2-finn.com:n yhteistoiminnassa.

 

Lainaus 4.10 tulleesta sähköpostista:

 

Hyvä asiakkaamme!

 

Olemme tiedostaneet että web-palvelimemme srv4.louhi.net

on ollut viimeaikoina suuren kuormituksen alla. Tämä on

koskenut myös webhotellianne mini2-finn.com ja heijastunut

sen ajoittaisena hidastumisena.

 

Tasataksemme palvelimen kuormitusta ja varmistaaksemme

webhotellinne tehokkaan toiminnan, siirrämme palvelunne

tehokkaammalle palvelimelle.

 

Webhotellinne siirto suoritetaan keskiviikkona 11.10.2006

Siirrosta ei aiheudu palvelunne toiminnalle katkoksia,

mutta siirron luonteesta johtuen seuraavat seikat tulee

huomioida ...

 

Ystävällisin terveisin,

 

Louhi Net Oy

Asiakaspalvelu

tuki@louhi.net

Link to comment
Share on other sites

Mulla näkyy joku ihmeellinen sinimusta palkki Firefoxilla näden tekstien alapuolella ennen noita napikoita. Muistaakseni ei ole ollut aikaisemmin, vaan on ilmestynyt vasta nyt viikonlopun jälkeen.

 

Onko muilla vastaavaa?

 

n.

 

edit: kuva:

 

clipboardgz4.jpg

 

Tämä poistui, ku päivitin Fx:n Firefox 2 RC 2:een. Samalla tosin poistui fasterfox, kun ei ole yhteensopiva tuon release candidate 2:n kanssa.

 

Samalla poistui sitten ainakin nämä pikanäppäimet foorumeilta eli ainakin SMF ja tämä YaBB ei enää tottele ALT+S ja/tai ALT+L (www.omenamehu.org) "lähetä viesti"-pikanäppäilyä.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Sen olen huomannut tällä ja vanhallakin forumilla että FF:llä forumi latautuu huomattavasti hitaammin kuin IE:llä :(

 

Vastaavaa en ole huomannut muilla sivuilla, joten jotain ihmeellistä on FF:n ja mini2-finn.com:n yhteistoiminnassa.

 

Lainaus 4.10 tulleesta sähköpostista:

 

Hyvä asiakkaamme!

 

Olemme tiedostaneet että web-palvelimemme srv4.louhi.net

on ollut viimeaikoina suuren kuormituksen alla. Tämä on

koskenut myös webhotellianne mini2-finn.com ja heijastunut

sen ajoittaisena hidastumisena.

 

Tasataksemme palvelimen kuormitusta ja varmistaaksemme

webhotellinne tehokkaan toiminnan, siirrämme palvelunne

tehokkaammalle palvelimelle.

 

Webhotellinne siirto suoritetaan keskiviikkona 11.10.2006

Siirrosta ei aiheudu palvelunne toiminnalle katkoksia,

mutta siirron luonteesta johtuen seuraavat seikat tulee

huomioida ...

 

Ystävällisin terveisin,

 

Louhi Net Oy

Asiakaspalvelu

tuki@louhi.net

Eipä ollut järin suuri vaikutus siirrolla :(

 

Firefox:n "Fasterfox Page Load Timer"-laajennus näytti foorumin etusivun ( http://www.mini2-finn.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl ) latausajaksi 19.953s  :'( Tuo aika siis tuli kun olin ensin historyt, tempit ja kaiken mahdollisen tyhjännyt selaimesta.

Link to comment
Share on other sites

No kaikkea ei voi saada ... Toisilla nopeutui toisilla taas ei.  ;)

Noihin laajennuksiin en ota kantaa, kun ei ole moisiin tarvista. Ainakin tällä työkoneella tuli että heilahti IE:llä foorumi näytölle.

Kyllä täälläkin IE:llä aukeaa nopeasti eli vika ei ole yhteydessäni, mutta kun IE:tä en käytä niin  :'(

 

Ja kun ylläpidolla ei ole aikaa ja minulla ei ole tietotaitoa eikä oikeuksia tutkia hitauden syitä, niin vierailen täällä sitten h...i....t.....a....a....a.....s......t.......i.....i....i......  ;)

Link to comment
Share on other sites

No kaikkea ei voi saada ... Toisilla nopeutui toisilla taas ei.  ;)

Noihin laajennuksiin en ota kantaa, kun ei ole moisiin tarvista. Ainakin tällä työkoneella tuli että heilahti IE:llä foorumi näytölle.

Kyllä täälläkin IE:llä aukeaa nopeasti eli vika ei ole yhteydessäni, mutta kun IE:tä en käytä niin  :'(

 

Ja kun ylläpidolla ei ole aikaa ja minulla ei ole tietotaitoa eikä oikeuksia tutkia hitauden syitä, niin vierailen täällä sitten h...i....t.....a....a....a.....s......t.......i.....i....i......  ;)

 

 

 

Mulla on tökkinyt satunnaisesti aikaisemmin, mutta esim. tänään on toiminut ihan normaalisti. Käytössä siis Fx 2 RC2 ja käytössä sama Fasterfox-plugin, kuin Kaitzulla (modattuna tosin toimimaan Fx2:n kanssa). Tämän kirjoitusikkunan avaus kesti 1,266s, joten ihan normaalia toimintaa ainakin nyt.

 

Seurataan tilannetta ja annetaan palautetta Louhelle, jos tökkiminen jatkuu. Vikaraporttia saa työntää vaikka tähän ketjuun.

 

n.

 

edit: välimuistin ja tempin tyhjennyksen jälkeen etusivu aukesi 5,4s. Emmä nyt oikein tiedä onko toi nopeesti vai hitaasti. Mutta seurataan asiaa, jookoskookos?

Link to comment
Share on other sites

[quote

 

Seurataan tilannetta ja annetaan palautetta Louhelle, jos tökkiminen jatkuu. Vikaraporttia saa työntää vaikka tähän ketjuun.

 

Saa Nuno touhuta tämän ongelman kanssa ...  ::)

Itse en puutu koko lataus ongelmaan, koska se koskee markinaali porukkaa. Helpointa on vaihtaa ohjelmia koneella, se on ainut minun neuvo ongelmaan piste.

Link to comment
Share on other sites

Mä en saa millään tätä nyt tökkimään. Etusivu latautuu alle sekunnissa, tämä viestiruutu n. 2,5 sekunnissa. Muilla foorumeilla, mitä seuraan on latausajat vastaavaa tasoa.

 

Olisko Kaitzulla jotain häikkää omassa linjassa, vai toimiiko muut sivustot normaalisti?

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...