Jump to content

Foorumin päivitys versioon 2.1


admin

Recommended Posts

Mä en saa millään tätä nyt tökkimään. Etusivu latautuu alle sekunnissa, tämä viestiruutu n. 2,5 sekunnissa. Muilla foorumeilla, mitä seuraan on latausajat vastaavaa tasoa.

 

Olisko Kaitzulla jotain häikkää omassa linjassa, vai toimiiko muut sivustot normaalisti?

 

n.

 

Kaiken mitä täällä teen kestää n. 15-20sek eli tämänkin vastaussivun lataaminen kesti 16.187s  :o

 

Ja kun kaikki muut foorumit ja sivustot toimii silmänräpäyksessä, joten .......

 

Varuilta poistin Firefox:n ja putsasin kaiken siihen liittyvän koneelta ja uusi asennus, mutta ei vaikutusta nopeuteen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 100
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Elkää ihmetelkö galleriaa ...

Kuvia ei ole tullut uusia, vain uuden version asensin + värejä säätelin siellä aamusta.

Poistin samalla välikoon kuvat, koska sillä kostilla sain ~80 Mt lisää tilaa sivuille. Nyt voi taas hengähtää vapaasti, kun on toista sataa megaa tyhjää tilaa sivustolla.

Link to comment
Share on other sites

Mä en saa millään tätä nyt tökkimään. Etusivu latautuu alle sekunnissa, tämä viestiruutu n. 2,5 sekunnissa. Muilla foorumeilla, mitä seuraan on latausajat vastaavaa tasoa.

 

Olisko Kaitzulla jotain häikkää omassa linjassa, vai toimiiko muut sivustot normaalisti?

 

n.

 

Kaiken mitä täällä teen kestää n. 15-20sek eli tämänkin vastaussivun lataaminen kesti 16.187s  :o

 

Ja kun kaikki muut foorumit ja sivustot toimii silmänräpäyksessä, joten .......

 

Varuilta poistin Firefox:n ja putsasin kaiken siihen liittyvän koneelta ja uusi asennus, mutta ei vaikutusta nopeuteen.

 

Tää on testiä eli poistin linkkilistan tuosta oikealta. Huomenna voin kokeilla sen poistoa foorumin pohjasta.

Onko tällä mitään vaikutusta tohon sun ongelmaa ?

Jos on, niin jätän koko lista pois tai no en tiijä onko sitä edes kukaan käyttänyt.  ;)

Link to comment
Share on other sites

Minä ainakin käytin tuota linkkilistaa ja totesin sen erittäin käytännölliseksi. Jos se jää pysyväisesti pois niin tottakai pärjään ilmankin, mutta oli se kuitenkin tosi kätevä!

 

Juu ... katotaan nyt sen listan kanssa. Se on nyt poistettu kokonaan foorumin pohjasta, mutta saan helposti kopioitua sen vanhoista varmistuksista takaisin. Tässä vaan nyt pitää haarukoida vikaa täältä ja toi lista mua on epäilyttänyt pidempään.

Link to comment
Share on other sites

Minä ainakin käytin tuota linkkilistaa ja totesin sen erittäin käytännölliseksi. Jos se jää pysyväisesti pois niin tottakai pärjään ilmankin, mutta oli se kuitenkin tosi kätevä!
Juu ... katotaan nyt sen listan kanssa. Se on nyt poistettu kokonaan foorumin pohjasta, mutta saan helposti kopioitua sen vanhoista varmistuksista takaisin. Tässä vaan nyt pitää haarukoida vikaa täältä ja toi lista mua on epäilyttänyt pidempään.
Onko ongelmia kuinka monella? Itse olen testaillut useammallakin selaimella, eikä ongelmaa ole. 550MHz (työ)koneellakin (ja aiemmalla 400MHz kotikoneellakin) latautuu nämä sivut ja kirjoituslomakkeet 1-2 sekunnissa. Samalla vauhdilla toimii kotona kannettavalla (mikälie noin 2GHz Amilo). Ongelmat on selvästikin muualla kuin foorumissa tai sen asetuksissa. Kannattaa poistaa selaimista välimuistiasetukset tms. Jos muu ei auta, niin ongelmakone kannattaa asentaa lopulta kokonaan uusiksi käyttiksestä lähtien. Ongelmat voi myös johtua liian tiukasta virustorjunnasta tai sitten joku mato on vallannut koneen ja vie kaiken kaistan. Jos suurimmalla osalla toimii hyvin, niin vika on siellä, missä homma toimii väärin tai hitaasti. Yksinkertaisin vaihtoehto ON oikea. ;)
Link to comment
Share on other sites

Onko ongelmia kuinka monella? Itse olen testaillut useammallakin selaimella, eikä ongelmaa ole. 550MHz (työ)koneellakin (ja aiemmalla 400MHz kotikoneellakin) latautuu nämä sivut ja kirjoituslomakkeet 1-2 sekunnissa. Samalla vauhdilla toimii kotona kannettavalla (mikälie noin 2GHz Amilo). Ongelmat on selvästikin muualla kuin foorumissa tai sen asetuksissa. Kannattaa poistaa selaimista välimuistiasetukset tms. Jos muu ei auta, niin ongelmakone kannattaa asentaa lopulta kokonaan uusiksi käyttiksestä lähtien. Ongelmat voi myös johtua liian tiukasta virustorjunnasta tai sitten joku mato on vallannut koneen ja vie kaiken kaistan. Jos suurimmalla osalla toimii hyvin, niin vika on siellä, missä homma toimii väärin tai hitaasti. Yksinkertaisin vaihtoehto ON oikea. ;)

No vielä kerran rautalangalla ;) .....

 

.... tämä hitaus eli jokainen sivun lataus täällä mini2-finn:ssä kestää 15-20 sekuntia, kunnes Firefox:n vasenpaan alakulmaa tulee "Done"-teksti. Jos sivulla ei ole muutoksia, niin lataus on ihan normaalilla nopeudella.

 

Välimuisteja on tyhjäilty, selain uudelleeasennettu kera rekisteriputsauksien, nyttemmin selainkin on vaihtunut uudempaan versioon. Ja kone on tutkittu kaikesta pöpöstä eli kyllä täälläpäässä kaikki on tehty mitä hoksattu.

 

Mutta tämä vika on vain mini2-finn.com:ssa eli kaikki muut foorumit ym sivustot toimii normaalinopeudella, mihin nyt tämä 10/10 meganen yhteys vaan pystyy. Jos selaimena käytän IE:tä, niin hitautta ei ole, mutta tämä nyt ei vaan ole vaihtoehto  ::)

 

Tuolla linkkilistalla ei ollut vaikutusta eli laitahan admin takaisin kun sitä halutaan käyttää. Tyydyn enemmistön päätökseen ja ei minua sinällään tuo hitaus haittaa, mutta ajattelin tuoda sen muillekin selville ettei ihan ongelmaton tämä foorumi ole  :-X

Link to comment
Share on other sites

Juu ... tästä ei pitänyt tulla näin suuri haloo.  ;)

 

Tossa aiemmin yritin vain kysyä, että auttoiko linkki-listan poisto. Tää vika vaan on alkanut pikku hiljaa kiinnostaan adminia eli joitain kokeiluja voi jatkossa tulla tänne. En vaan tiedä mitä kokeilisi tai ei ...

Jep, meikäläistäkin kiinnostaa, kun alalla satun olemaan. Lieneekö Kaitzun Firefox jollain tavalla erilainen kuin kaikilla muilla. Koska vikaa ei kukaan muu ole ilmoittanut olevan olemassa, niin kyllähän se selvästikin on nimenomaan Kaitzun koneessa. Mullakin hitautta on sen verran, että Firefoxin käynnistymisaika on moninkertainen verrattuna IE:hen. Latautumisen jälkeen FF on sitten vain hieman hitaampi kuin IE. Mutta versionumeroita en muista FF:sta. Liekö Kaitzun FF-versio tai sen joku plugin allerginen tälle YaBB 2.1:lle jollain tavoin. Ohittaako nuo selaimet eritavoin palomuureja tms. (IE menee sukkana, mutta FF ei)? Toinen pingailee ja toinen ei. Joo, pitäisi tutkia sorsat, mutta eiköhän ensin odoteta, että jonkun toisen FF tökkii samalla tavalla. On FF senverran iso koodi, ettei kannata sitä ruveta debuggaamaan ;) Toistaiseksi ongelma on havaittu kyseisenkaltaisena vain yhdessä koneessa - odottelen mielenkiinnolla lisäraportteja. En ihan täysin ymmärrä yksittäisen selaimen/käyttiksen/ohjelman/auton/... vastustamista henkeen ja vereen. Itse käytän selaimia sekaisin. Jos joku sivu toimii jollain selaimella paremmin kuin toisella, niin käytän ko. sivustolla sitten sitä paremmin toimivaa selainta siellä. Maksimoin tän osalta nopeuden (eli laiskuuden :) ). Niin hidasta konetta/selainta ei ole olemassakaan, joka lataisi foorumin sivua 15 sekuntia. Siis ainakin ensimmäinenkin Pentium-75 lataisi sivun selvästi alle 10 sekunnin. Että mielenkiintoinen probleemi on kyllä selvitettävänä. Harmi, kun ei pääse itse tutkimaan asiaa, mutta toivottavasti tänne saadaan sitten se ratkaisu, niin ei tarvitse seuraavan ongelmaan törmäävän keksiä samaa uusiksi.

 

Löytyi ehkä jotain tietoa aiheesta:

Maininta firefoxin javan karmeasta hitaudesta. Samalla sivulla Operan sanottiin olevan javan osalta FF:a nopsempi. Voiko FF:n java osuuden disabloida kokonaan? Toimiiko foorumi sitten enää ollenkaan? Sitäkin kannattaa ehkä katsoa, että mikä prosessi kuluttaa koneen tehoa sen 15 sekunnin aikana. Kulutuksen pitää kaiketi olla lähempänä 100%. Jotain saattaa paljastua.

 

P.S. Mitenkäs muut selaimet toimivat? Onko muut vielä huonompia kuin IE ja FF? Sehän ei ole vaihtoehto, että netistä poistetaan java jonkun selaimen takia?

Link to comment
Share on other sites

Yks mahdollisuus on lähiaikoina, kun versio 2,2 tulee päivitettyy tänne. Se olisi jo ladattavissa ...

SMF-foorumin voi myös confata YaBB-foorumista eli sekin mahdollisuus on tähän ongelmaan. Se oli jo syyskuun alussa yks vaihtoehto, mutta jäi harkinnan asteelle.  [smiley=rolleyes.gif]

Link to comment
Share on other sites

Juu ... tästä ei pitänyt tulla näin suuri haloo.  ;)

 

Tossa aiemmin yritin vain kysyä, että auttoiko linkki-listan poisto. Tää vika vaan on alkanut pikku hiljaa kiinnostaan adminia eli joitain kokeiluja voi jatkossa tulla tänne. En vaan tiedä mitä kokeilisi tai ei ...

Jep, meikäläistäkin kiinnostaa, kun alalla satun olemaan. Lieneekö Kaitzun Firefox jollain tavalla erilainen kuin kaikilla muilla. Koska vikaa ei kukaan muu ole ilmoittanut olevan olemassa, niin kyllähän se selvästikin on nimenomaan Kaitzun koneessa. Mullakin hitautta on sen verran, että Firefoxin käynnistymisaika on moninkertainen verrattuna IE:hen. Latautumisen jälkeen FF on sitten vain hieman hitaampi kuin IE. Mutta versionumeroita en muista FF:sta. Liekö Kaitzun FF-versio tai sen joku plugin allerginen tälle YaBB 2.1:lle jollain tavoin. Ohittaako nuo selaimet eritavoin palomuureja tms. (IE menee sukkana, mutta FF ei)? Toinen pingailee ja toinen ei. Joo, pitäisi tutkia sorsat, mutta eiköhän ensin odoteta, että jonkun toisen FF tökkii samalla tavalla. On FF senverran iso koodi, ettei kannata sitä ruveta debuggaamaan ;) Toistaiseksi ongelma on havaittu kyseisenkaltaisena vain yhdessä koneessa - odottelen mielenkiinnolla lisäraportteja. En ihan täysin ymmärrä yksittäisen selaimen/käyttiksen/ohjelman/auton/... vastustamista henkeen ja vereen. Itse käytän selaimia sekaisin. Jos joku sivu toimii jollain selaimella paremmin kuin toisella, niin käytän ko. sivustolla sitten sitä paremmin toimivaa selainta siellä. Maksimoin tän osalta nopeuden (eli laiskuuden :) ). Niin hidasta konetta/selainta ei ole olemassakaan, joka lataisi foorumin sivua 15 sekuntia. Siis ainakin ensimmäinenkin Pentium-75 lataisi sivun selvästi alle 10 sekunnin. Että mielenkiintoinen probleemi on kyllä selvitettävänä. Harmi, kun ei pääse itse tutkimaan asiaa, mutta toivottavasti tänne saadaan sitten se ratkaisu, niin ei tarvitse seuraavan ongelmaan törmäävän keksiä samaa uusiksi.

 

Löytyi ehkä jotain tietoa aiheesta:

Maininta firefoxin javan karmeasta hitaudesta. Samalla sivulla Operan sanottiin olevan javan osalta FF:a nopsempi. Voiko FF:n java osuuden disabloida kokonaan? Toimiiko foorumi sitten enää ollenkaan? Sitäkin kannattaa ehkä katsoa, että mikä prosessi kuluttaa koneen tehoa sen 15 sekunnin aikana. Kulutuksen pitää kaiketi olla lähempänä 100%. Jotain saattaa paljastua.

 

P.S. Mitenkäs muut selaimet toimivat? Onko muut vielä huonompia kuin IE ja FF? Sehän ei ole vaihtoehto, että netistä poistetaan java jonkun selaimen takia?

 

Tuo java on vetänyt ainakin mulla muutaman kerran FX:n jumiin (1.5.0.6 ja 1.5.0.7 versiot). Tän uudemman 2.0.0.8:n kanssa ei ongelmia ole vielä ollut. Kuten Kaitzu on tuolla edellä kertonut, on Fx asennettu useampaan kertaan uudestaan ilamn silminnähden havaittavaa vaikutusta. Yks mitä vois yrittää, on perustaa kokonaan uusi profiili Fx:ään ja kokeilla sillä. Ohjeita löytyy mozilla.fi:stä.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Yks mahdollisuus on lähiaikoina, kun versio 2,2 tulee päivitettyy tänne. Se olisi jo ladattavissa ...

SMF-foorumin voi myös confata YaBB-foorumista eli sekin mahdollisuus on tähän ongelmaan. Se oli jo syyskuun alussa yks vaihtoehto, mutta jäi harkinnan asteelle.  [smiley=rolleyes.gif]

 

Eli vaihtuis Yabbista SMF:ään?

 

Vois olla ihan harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. IMHO.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Yks mahdollisuus on lähiaikoina, kun versio 2,2 tulee päivitettyy tänne. Se olisi jo ladattavissa ...

SMF-foorumin voi myös confata YaBB-foorumista eli sekin mahdollisuus on tähän ongelmaan. Se oli jo syyskuun alussa yks vaihtoehto, mutta jäi harkinnan asteelle.  [smiley=rolleyes.gif]

 

Eli vaihtuis Yabbista SMF:ään?

 

Vois olla ihan harkitsemisen arvoinen vaihtoehto. IMHO.

 

n.

 

En ole tutkinut asiaa, mutta Rapi mainosti tämmöistä vaihtoehtoa mulle kun päivitin 2,1 version tänne. Pitää joskus perehtyy asiaan ...

Link to comment
Share on other sites

No sen verran tietoa eli koneeni on verkossa joko

 

1) NAT:n takana eli pc kytkettynä Buffalon AirStation-reitittimeen ilman softapalomuuria tai

2) pc kytkettynä suoraan VDSL-modeemiin kera Sygaten softapalomuurin.

 

Kummassakin tapauksessa Firefox ja mini2-finn.com on hidas.

Link to comment
Share on other sites

Alkoi tämäkin asia enempi mietityttämään, joten testaamaan....

 

paremman puoliskon läppärillä ja Firefox:lla sama ongelma eli hidasta on, mutta vain mini2-finn.com:n kanssa. IE:llä toimii hyvin.

 

Sitten oma kone uudelleen suoraan vdsl-modeemiin ja .... myönnän virheeni ..... sivut toimii nopeasti.

 

Mikä lie saa Buffalon pätkimään just kun surffataan mini2-finn:n foorumilla? Millähän muulla forumilla ois tämä sama versio käytössä, niin vois testata että onko yhteensopivuusvika todellakin Buffalossa vai oisko sitten forumiversiossa?

 

Ongelma näin sanallisesti .... sivun lataus alkaa ja sujuu ihan kuin muillakin sivuilla eli lähes kaikki tekstit ja kuvat tulee lähes samontein ruudulle ...... töks ... alanurkassa lukee "Waiting/Loading from mini2-finn.com" tjsp ..... 10-15 sek ja sitten "Done" ja yleensä jotku pikkukuvakkeet latautuu näkyviin esim. "New"-kuvake viestiketjun nimen vieressä.

Link to comment
Share on other sites

Menee ihan hihanravistukseksi kyllä mullakin. Ongelma ei välttämättä ole Buffalossa, mutta ainakin oma Linksysin WRT54G nyykähtää isomman kuormituksen alla satunnaisesti.

 

Jotkut sivustot eivät ole minulla tykänneet myöskään Fx:n fasterfox-laajennuksesta, kun käytössä on ollut turbo-asetus. Oireet ovat olleet juuri kuvaamasi kaltaisia, eli lataus kestää ja kestää. Tämä tosin ei päde nykyisellä FX:n versiolla 2, koska fasterfox ei ole vielä yhteensopiva ja ei siten voi vaikuttaa lataamiseen.

 

Eli langaton surffaaminen tökkii vain Fx:llä, mutta ei IE:llä riippumatta koneesta, kun taas piuhan päässä ollessa kummallakaan koneella ja/tai selaimella ei ole ongelmia?

 

Meillä paremmalla puoliskolla langaton surffaus oli melkoista tökkimistä (12" G4 iBook) loppukesästä, mutta syyksi paljastui lähes irronnut airport-liitin, joten ei ihmekään, jos tökki, kun wlan ei ollut kunnolla emolevyssä kiinni. Homma hoitui takuukorjauksella ja nyt kaikki toimii niinkuin pitää. Tämäkään ei päde Kaitzun ongelmaan, koska kaikki muu surffailu toimii ok.

 

Todella mystinen vika/ominaisuus.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Jotkut sivustot eivät ole minulla tykänneet myöskään Fx:n fasterfox-laajennuksesta, kun käytössä on ollut turbo-asetus. Oireet ovat olleet juuri kuvaamasi kaltaisia, eli lataus kestää ja kestää. Tämä tosin ei päde nykyisellä FX:n versiolla 2, koska fasterfox ei ole vielä yhteensopiva ja ei siten voi vaikuttaa lataamiseen.

Samainen FX 2 täällä käytössä, tuossa läppärissä on se vanhempi 1.7 tjsp

 

Eli langaton surffaaminen tökkii vain Fx:llä, mutta ei IE:llä riippumatta koneesta, kun taas piuhan päässä ollessa kummallakaan koneella ja/tai selaimella ei ole ongelmia?

Eiku siis sekä langaton että langallinen FX tökkii, jos yhteys tuohon buffaloon. Mutta suoraan langallisena tuohon ciscon modeemiin niin FX ei hidastele.

Link to comment
Share on other sites

Mikä lie saa Buffalon pätkimään just kun surffataan mini2-finn:n foorumilla? Millähän muulla forumilla ois tämä sama versio käytössä, niin vois testata että onko yhteensopivuusvika todellakin Buffalossa vai oisko sitten forumiversiossa?

 

Noilla foorumeilla vois kokeilla ...

 

http://ahistus.com/cgi-bin/foorumi/YaBB.pl

http://forum.incat.fi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl

http://www.mscrossroads.org/cgibin/YaBB.cgi

 

Näitähän lötyy pilvin pimein kun googlella kokeilee.  ;)

Link to comment
Share on other sites

Vinkki Kaitzulle:

 

Käskes Heppu Kaitzun koittaa sillain yhteyksiään tonne minifoorumille, että ottaa NAT:in pois päältä Buffalostaan. Meinaan mullakin toi Buffalon airstation eikä töki yhtään. Mulla ei oo NAT:ti päällä ja selaimenakin IE. Mut jos tossa Kaitzulla se tökkivä juttu ois toi NAT? En kyllä ymmärrä miks ton NAT:in pitää päällä edes olla, tai no ainoo, että sen palveluntarjooja ei salli kuin yhden IP:een?

Link to comment
Share on other sites

Juu ... tästä ei pitänyt tulla näin suuri haloo.  ;)
Maailmassa ei mitään asiaa saada korjattua ja kehitettyä ellei siitä tehdä haastetta. Eli k i s s a on nostettava pöydälle, ennenkuin tapahtuu. Ihmiset (ainakin itse olen) vaan on yhtä mukavuudenhaluisia kuin kissat... Tällähetkellä näyttää siltä, että homma alkaa olla ratkeamaisillaan. Kaitzun oma osuus on ja tulee olemaan se ratkaisevin - muut arvailijathan on ... arvailijoita. Some are more educated (guessers) than the others. :-X

 

P.S. Asensin kakkos FF:n ja on niin nopea, että nyt pääsi FF oletusselaimeksi. IE:llä sitten Updatet ja ne sivut, jotkqa ei toimi FF:lla (eli IE-specific/epästandardit/bugiset/...).

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...