Jump to content

mini nykii


pepperii

Recommended Posts

Nykiminen jatkuu, tulppien vaihtaminen auttoi pikkasen. Huoltomies kertoili että puolia näistä on mennyt ja projektin jatkaminen on hankalaa kun ei tule enää vikakoodeja jonka perässä voisi juosta... huoh.

Vastaavia ongelmia jenkkifoorumilla olleilla aiheutti bensapumppu.

Toi imukanavien putsaus voisi olla kyllä aiheellista, ei vain itse kerkeä mitenkään tekemään... tai no voi olla että parempi jättää sekin homma semmoiselle joka sen todella osaa :P . Autossa kilsoja vasta 32 tkm.

 

Kilsoja ei kyllä kamalasti ole. Omassa oli ehkä reilut tuplat mutta tosin silloin ongelmat oli jo aika huomattavia.

 

Vähintään tarkistaa kannattaisi kyllä, niin saa vähintääkin vähennettyä yhden mahdollisuuden pois. Jos tuntuu pahalta alkaa itse tehdä, niin ehkäpä voisin ottaa työnalle sen.

 

Niin ja tietysti huollosta kannattaa kysyä, koska muualla maailmassa on jo kehitetty tapa putsata niitä, pähkinän kuori rouheella Puhaltamalla.

 

Lohenilla ainakin tuli juuri tuo palvelus ja hintaa oli joku 200-400 että suomessa se on varmaan sitten 400:P

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Hohhoijjaa... auto kävi Autokeskuksessa tarkastuksessa ja jakopää on ainakin kunnossa. Ongelmat johtuivat ilmeisesti liian alhaisesta öljyntasosta... aika paljon on öljyä sitten syönyt jos vajausta oli melkein pari litraa. Ei tästä kauaakaan ole kun öljyt tarkistin. Kiristin vaihdettiin varmuuden vuoksi samalla kun ei ole hinnakas osa.

Noh, hyvin toimii nyt, käyntiääni on normaali ja pätkimistä ei ole esiintynyt. Katsotaan... katsastuksesta meni läpi moitteetta.

Link to comment
Share on other sites

Vai että Castrolia, kiitos vinkistä! Itse olen Shellin Ultra Extra 5w-30 LL laittanut. Tosin en ole varma mitä öljyä koneessa on nyt ollut sillä mielestäni öljyt vaihdettiin Laakkosella samalla kun se oli lisäilmapumpun vaihdossa. Varmaan sitä perinteistä Neste City Pro 5w-40, samaa jotaa Autokeskuskin sinne laittoin.

Link to comment
Share on other sites

Vai että Castrolia, kiitos vinkistä! Itse olen Shellin Ultra Extra 5w-30 LL laittanut. Tosin en ole varma mitä öljyä koneessa on nyt ollut sillä mielestäni öljyt vaihdettiin Laakkosella samalla kun se oli lisäilmapumpun vaihdossa. Varmaan sitä perinteistä Neste City Pro 5w-40, samaa jotaa Autokeskuskin sinne laittoin.

 

Tota Nestettä ne laittaa Tampereen Autokeskuksessakin, vaikka konehuoneessa lukee MINI RECOMMENDS Castrol. :) Ite oon tosin käyttäny Motulin litkuja.

Link to comment
Share on other sites

Hohhoijjaa... auto kävi Autokeskuksessa tarkastuksessa ja jakopää on ainakin kunnossa. Ongelmat johtuivat ilmeisesti liian alhaisesta öljyntasosta... aika paljon on öljyä sitten syönyt jos vajausta oli melkein pari litraa. Ei tästä kauaakaan ole kun öljyt tarkistin. Kiristin vaihdettiin varmuuden vuoksi samalla kun ei ole hinnakas osa.

Noh, hyvin toimii nyt, käyntiääni on normaali ja pätkimistä ei ole esiintynyt. Katsotaan... katsastuksesta meni läpi moitteetta.

 

Kuulostaa kyllä hiukan kaukaa haetulta jopa mahdottomalta että öljymäärä vaikuttaisi edellä mainittuihin vikoihin, yleisesti ainut käyntihäiriö mihin liian pieni öljymäärä johtaa on konerikko/kiinnileikkaaminen niin joo ja ahdetussa laukee varmaan turbo ensmäitteks.

Link to comment
Share on other sites

^No en tiedä sitten, mutta auto toimii nyt erittäin hyvin (kopkop), ei rallata ja ei ole nykinyt. Vikakoodien perässähän tässä on juostu ja niitä voi ilmetä kyllä välillä vaikka mistäkin. Astrassa aikoinaan öljynvähyys aiheutti liudan kaikenlaisia vikakoodeja, jotka poistuivat samantien kun öljyä lisättiin. Katsotaan miten tilanne kehittyy... Purkin jotain karstanpoistoainetta olivat heittäneet tankkiin myös ;D

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se öljynpaineella venttiiliajoitusta säätävissä koneissa öljynvähyys voi aiheuttaa mielenkiintoisia vikakoodeja. Mikäli öljypaine ei säätimellä enää riitä säätämään sitä määrää mitä ecu:lle on opetettu säätöä tulevan, niin alkaa paukkumaan nokan-asentovikaa/tms. Toki tästä voi myös päätellä että hirveän terveellistä ei se tilanne moottorin laakeripinnoillekkaan ole, vaikka ne toimii pienemmällä paineella vielä kuin nokan säätö.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...