Jump to content

Uusi Mini tullut - kysymyksiä


Jayl

Recommended Posts

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sain sitten asennettua tuon Ice Link Plus:n. Aikaa meni joku vajaa kaksi tuntia, tosin siitäkin puolisen tuntia kaikenlaiseen sähläilyyn.

 

Ei voi ehkä sanoa, että asennus olisi helppo (ei vaikeakaan), mutta jos ei aivan ole peukalo keskellä kämmentä niin onnistuu varmasti.

 

Hyvin tosiaan toimii musan soittaminen, mutta tekstit ei näy tälläkään  :(

 

Onkohan tuohon mitään jippoa?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Joko on konepelti saanut raidat ?

Tässä vaan malttamattomana on odoteltu kuvia kalleriaan.  [smiley=thumbsup.gif]

 

Miten on eka kuukausi mennyt uudella minillä ?

 

Hyvin on kuukausi mennyt. 1900 kilometriä takana ja ei mitään ongelmia.  :)

 

Konepellissä on raidat, mutta hopeinen bonnet scoop eli ilmanottoaukko puuttuu vielä. Pitäisi tulla joskus viikon päästä.

 

Talvirenkaiksi tuli hommattua nastattomat Continental WinterViking 3:set kokoa 195/55/16 ja talvivanteiksi Advanti SC40:set, halvalla kun sai.

 

Lisää kuvia ja tietoa löytyy täältä. (sivustosta saa antaa kommentteja  ;))

 

Pistän kunnon kuvia kunhan saan tuon bonnet scoopin vielä paikoilleen.

 

mini_raidat_pieni.jpg

Link to comment
Share on other sites

No jopa on tyyliä tossa Checkmate mallissa.  [smiley=thumbsup.gif]

Tasauspyörästön lukko ei olekkaan vakio varuste, niin minä luulin. Taitaa olla vähän näitä Checkmate-malleja suomessa. En ole kun kerran liikenteessä vastaavan bongannut.

Ei taida tosiaan kovin montaa olla. Helsingissä olen toisen samanlaisen kerran nähnyt.

Tarkkaa tietoa lukumäärästä ei ole, mutta myyjä sanoi että alle 10 niitä Suomessa on... Ei haittaa mua  ;)  ;D

Link to comment
Share on other sites

Kyllä musta tuntuu että noita Chacmateja tulee vastaan yllättävän usein. Tässä kodin lähellä (Espoon keskus) pyörii useampikin mielestäni (2xS ja yksi coopperi) lähin samalla tiellä millä asun. Ja toinen tulee vastaan liki jokapäivä. Kun viimeksi kävin helsingin keskustassa näin kaksi Ja mä en mielestäni edes noita yritä bongailla, kun ei nuo koskaan ole kiinnostaneet. Pistää vaan se ruutulippu A-paneelissa silmään. Vain yksi on ollut tuolla konepelti tarralla, että ne taitavat olla harvinaisempia.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...
Minkä hintainen oli bonnet scoop?

"Oikea" myyntihinta tuolle taisi olla 170 euroa. Itse en tuosta maksanut kuitenkaan läheskään tuota.

 

Multahan puuttui autosta tuo hopeinen bonnet scoop sekä nuo hopeiset cobra/viper raidat (eli tarrat).

Oli oma ja myyjän moka kun noita ei alunperin auton mukana tullut. Nuo olisivat olleet erikseen ostettuna jonkun 270 euroa.

Maksoin noista about 100 euroa.

Link to comment
Share on other sites

Oli oma ja myyjän moka kun noita ei alunperin auton mukana tullut.

 

Kuulostaa jotenkin tutulta ...  ;)

 

Oman minikaupan yhteydessä tuli valkoiset ruudut (tarrat) valkoiseen kattoon ...

Pahin moka oli myyjältä kehua works:n sarjan olevan hyväksytty suomessa. Tästä kysyin eka kerralla kauppaa hieroessa ja varmistin uudestaan asian parin viikon päästä kun tehtiin auton tilaus. No minä vuorostaan seisotin miniä liikkeessä kolme kuukautta, että saivat AKE:lta hyväksynnän.   ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...
  • 4 viikkoa myöhemmin...

Noin 7 kuukauden käytön jälkeen tässä tämän hetkinen vikalista:

 

- Kuljettajan turvavyö rispaantunut rinnan kohdalta (tullut ajan kanssa)

- Etuikkunoihin tulee likaiset raidat sisäpuolella kun liikuttaa alas ja ylös (tiivisteet menneet)

- Molemmat etuovet narisevat todella häiritsevästi avattaessa ja sulkiessa

- Rätinät --> ratin alapuolelta ja hansikaslokeron yläpuolelta

- Ilmastointi "sihisee" häiritsevästi keskikonsolin keskeltä

- Kylmäkäynnistyksen jälkeen ykkös-vaihde ei mene kunnolla sisään, tapahtuu joskus

 

Auto menee huoltoon parin viikon päästä ja kaikkien vikojen pitäisi mennä takuuseen.

 

Muuten toiminut kyllä ihan mukavasti  :)

 

Onko muuten kenelläkään tietoa yllä oleviin vikoihin liittyvistä virallisista BMW/Mini:n dokumenteista? Jossain noihin joskus törmäsin, mutta nyt en löytänyt mistään...

Link to comment
Share on other sites

Noin 7 kuukauden käytön jälkeen tässä tämän hetkinen vikalista:

 

- Kuljettajan turvavyö rispaantunut rinnan kohdalta (tullut ajan kanssa)

- Etuikkunoihin tulee likaiset raidat sisäpuolella kun liikuttaa alas ja ylös (tiivisteet menneet)

- Molemmat etuovet narisevat todella häiritsevästi avattaessa ja sulkiessa

- Rätinät --> ratin alapuolelta ja hansikaslokeron yläpuolelta

- Ilmastointi "sihisee" häiritsevästi keskikonsolin keskeltä

- Kylmäkäynnistyksen jälkeen ykkös-vaihde ei mene kunnolla sisään, tapahtuu joskus

 

Auto menee huoltoon parin viikon päästä ja kaikkien vikojen pitäisi mennä takuuseen.

 

Muuten toiminut kyllä ihan mukavasti  :)

 

Onko muuten kenelläkään tietoa yllä oleviin vikoihin liittyvistä virallisista BMW/Mini:n dokumenteista? Jossain noihin joskus törmäsin, mutta nyt en löytänyt mistään...

 

Kaikki paitsi turvavyön rispautuminen oli myös entisessä MC´02:ssa. Oven narinat katosi WD40:llä saranoihin. Muihin en enää takuuajan jälkeen paneutunut - nitinät ja natinat jäi yleensä musiikin alle piiloon, sivuikkunoita jynssäsin puhtaaksi lähes päivittäin jne.

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Pari noista listan "ominasuutta" on mun minissä:

- etuikkunat sottaa satunnaisesti, voi olla välillä viikon - pari puhtaana ...

- viime kevään massauksen jälkeen alkoi kuskin puolen ovi nariseen todella paljon. Toisinaa sen on saanut häviään voitelulla kuukaudeksikin, mutta taas narisee ...

 

Dokumenteista ei tietoa ...

Link to comment
Share on other sites

Tuossa kaikki viat mitä tuli huomioon (MCS Works '03 > ajokilometrit 53.000):

Voimakasta narinaa kojelaudasta matkustajan puolelta, ei tullut koskaan saatua sitä korjatuksi.

Etuikkunat raidoittuvat avatessa, aina.

Rengaspaineiden merkkivalo turhaan.

Moottorivian tms merkkivalo turhaan - hylkäys katsastuksesta.

Xenon paloi 45kkm:ssa, ja vielä toistamiseen 50:ssä.

Jakohihna meni vaihtoon 40.000:ssa.

Ohjaustehostimen nesteet vuosivat ulos.

Lopussa vielä huohottimen letku viallinen ja viimeisen kerran kun Minillä ajoin, alkoi kuulua takaa jotain kolinaa, nauroin että nytkö tää levisi lopullisesti. En tiedä sitten mistä oli kyse kun auto meni juuri vaihtoon.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Auto oli tosiaan huollossa viikko sitten. Takuutyönähän nuo menivät, tosin turvavyötä eivät olleet tilanneet etukäteen (>:(), joten viikon päästä uudestaan huoltoon.

 

Ovien narinan olivat myös korjanneet "jollain mömmöllä".

 

Vaihde-ongelmalle eivät osanneet tehdä mitään, kun tuota on hieman hankala demota. Tosin juuri eilen kävi tuo ongelma itselle, viimeksi käynyt yli kuukausi sitten.

 

Takuuhuollon aikana oli uusi Mini Cooper ajossa. Ei kyllä oikein vakuuttanut. tosin hieman ehkä epäreilua verrata perusvarusteilla olevaa Cooperia omaani, mutta kuitenkin... Cooperin puolesta täytyy sanoa, että sisämateriaalit olivat ehkä hiukan laadukkaampia. En pitänyt keskikonsolista eli radiosta jne.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Joo, eli viikonloppuna vasen takarengas meni rikki (jostain tuntemattomasta syystä).

 

Laakkoselta kävin kysymässä paljonko tuollaisella Dunlopin run-flat renkaalla olisi hintaa. Vastauksena oli, että 303 euroa kappale!!!   :'(

 

Ei kenelläkään olisi ylimääräistä?

 

Jäi vielä tilaamatta, koska mietin vielä että jos laittaisi kaikki neljä kesärengasta uusiksi, ns. normaaleiksi renkaiksi.

Link to comment
Share on other sites

En lähtenyt tilailemaan tuota uutta run-flat rengasta vaan pistin koko sarjan uusiksi.

 

Tilalle tuli Nokian Z kokoa 215/40/17 ja samoille Checkmaten Flame Spoke vanteille. Omasta mielestäni sain aika hyvään hintaan eli töineen koko sarja 495.

 

Eron run-flatteihin huomasi kyllä heti eli HUOMATTAVASTI parempi ajaa. Auto tuntuu jotenkin paljon kevyemmältä ja helpommalta kääntää. Nopeiden testauksien jälkeen pitoa tuntuisi olevan enemmän myös.

 

Joten ei voi muuta kuin suositella run-flattien vaihtamista ns. normaaleihin renkaisiin. Ehdottomasti paras "modifikaatio".

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...