Jump to content

Austin Mini 850 1964


Idefix

Recommended Posts

Mielikuvat on kanssa noista omista museomaasturin renkaista, että ne rupesivat murenemaan silloin kun ajoin vähän pidempää matkaa satkun vauhtia. Tosin tässä tietenkin pitää ottaa huomioon Miniin verrattuna pari asiaa, painoa on kaksi kertaa Minin verran, ja tehoa 100km/h nopeuden ylläpitämiseksi vaaditaan noin 60hp. Asetelema on siis huomattavasti rankempi renkaille, Minissä olisi voinut kestää huomattavasti rajumpaakin käyttöä samassa kunnossa olevat renkaat.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Sotken lusikkani myös soppaan. Eli M....dan 4x4 Pick Upissa , joka ostettiin uutena 1990 ,oli myytäessä ( 2010 syksy) samat talvirenkaat edelleen alla (Bridgestonet). Pintaa oli 5-6 mm, rehellisyyden nimissä on sanottava, että ei niistä enää talvirenkaiksi ollut, oli sen verran kovat/liukkaat, mutta katsastettiin niillä. Ittelläni on Vaniin "uudet" (hankittu uusina 1987?) rättirenkaat (Nokian Finnmailerit ) alla ja kyllä niillä ajattelin sen joskus kilpiin saada.

Järki mukaan tietenkin nopeuksissa...

Link to comment
Share on other sites

Järki pysyy nopeuksissa aika hyvin mukana, kun ajelee vakio 850:llä ;) .

Minä en epäile yhtään etteivätkö Idefixin museolöydöt täytä täysin paikkaansa alla.

Meidän Suzuki Altossa vm.84, oli siihen uutena hommatut Firestonen talvirenkaat joilla ei auton alkuelämän aikana paljon ajeltu, mutta 97 vuonna auto siirtyi meidän käyttöön talviautoksi samoilla talvirenkailla. 3 vuotta sitten ostin uudet talvirenkaat ja huomattiin kyllä melko selkeä ero pidossa ;) Mutta niilläkin pärjäsi kun ei ollut parempaan tottunut. Pintaa oli vielä vaikka kuinka paljon ja melkein kaikki nastatkin tallella.

Ajetaan Suitsallakin joskus jopa sataa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Hieman tilannekatsausta tähän projektiin. Kuten Ministerin kirjoituksessa tuskailinkin, on isoin ongelma tässä projektissa jo värin kanssa pähkäilemistä. Punaista tekisi mieli, mutta kun olen päättänyt että auto entisöidään, ei värin vaihto kai tule kysymykseen...tai sitten tulee.

 

Joka tapauksessa, viime aikoina olen tehnyt löytöjä eBayssa ja muualla, ja projekti on päivittynyt lähinnä lompakon kevenemisen muodossa. Nyt kuitenkin sain vihjeet että lähistöllä on saman ikäinen kori jossa on hyvä lattia ja takaseinä (molemmat on tuossa 64ssa huonossa hapessa). Paikalle päästyäni huomasin että vaikka takaseinä olikin ehyt, oli takalampuille leikattu MK3 mallin kolot. Lattia sen sijaan oli priima, myös pohjapuoli oli vielä maalissa. Katsokaa vaikka itse;

 

1310416176568_1_large.jpg

 

Muu auto onkin sitten lommoinen ja todella ruosteinen, joten perusteet tämän yksilön pitämisenä luovuttaja-autona (eikä vaihtaa projektia) oli ilmiselvä, vaikka sitä hetken jouduin pohtimaankin. Lisäksi auton papereista ei ollut tietoa, joten...

 

Takaseinä oli kuitenkin hyvä, ja minulla oli parista luovuttaja-autosta jäljellä ehyet MK1 mallin takalampun pellit. Leikkaa ja liimaa periaatteella nyt on vara-autoon istutettu vanhat lampun kehykset. Kun vielä löydän jostain ehyen saranapellin, istutan sen vielä paikalleen ja lopuksi irroitan koko takaseinän ja istutan sen varsinaiseen projektiin. Nyt ennen kuin monet kysyvät, että miksi...niin vastaukset löytyvät minun vanhoista päivityksistäni tälle palstalle...

 

1310416155976_1_large.jpg

 

1310416172107_1_large.jpg

 

Seuraavaksi irroittelen lattiapaneelin pistehitseistään...nyt pari iltaa pisteitä purkaessani, olen tajunnut että rälläkkä olisi paljon nopeampi....

 

Alan nyt pikkuhiljaa (HUOM) päivittämään projektin sivujakin osoitteessa http://www.projektipaja.kotisivukone.com

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...