Jump to content

Mitä mieltä Ministä?


hot

Recommended Posts

Oma on Cooper 120hv -08 ja olen autoon todella tyytyväinen.

Tämä on mulla kuudes uutena hankittu auto ja ehdottomasti paras!

Merkkejä on ollut useampia ja Mini on ollut käyttövarmin ja huoltopalveluihin olen ollut erittäin tyytyväinen (Autokeskus Tampere).

Tällä sivostolla kirjoitetaan paljon negatiivistä nyky Mineistä, mutta ei kai kaikilla muilla ole "maanantaikappaleita"?

Mielestäni Mini foorumin tarkoitus ei ole pelotella Minin hankintaa harkitsevia!

Link to comment
Share on other sites

Niinhän se tuppaa olemaan joka autofoorumilla. Vioista ja ongelmista keskustellaan ja kysellään enimmäkseen.

Voi ymmärrettävästi pelottaa uutta ostajaa, kun lähes kaikki topikit koskevat jotakin ongelmaa. Autofoorumit ovat kuitenkin juuri tällaiseen tiedonhakuun parhaita lähteitä kotikorjaajille. Kukapa jaksaisi foorumia lukea, jos siellä ei muuta tehtäisi kuin kehuttaisi autoa ja vaiettaisiin vastustavista asioista.

Link to comment
Share on other sites

Ilmeisesti kaikki 07-08 ässät on valmistettu maanantaina :o Äijät on tehnyt kaks vuotta lyhennettyä työviikkoa. Itsellä 07 Cooper S ja siihen myös vaihdettu tuo nokkaketjun kiristäjä (ja ilmeisesti myös ketju). En tiedä monesko versio kiristäjästä sinne laitettiin (2. vai 3.). Onko kellään hyviä arvauksia kun remppa tehtiin maaliskuun lopulla. Ihan kiva kuulla, että joku sentään on ollut tyytyväinen Miniinsä ja jopa huoltopalveluun!!? Kyllä ainakin meikäläisen kohdalla yrittivät välttää loppuun asti tuon ketjuvian korjaamista. No lopulta se meni kuitenkin takuisiin.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on -06 normiCooper ollut nyt neljä vuotta ajossa eikä mitään vikoja ole näkynyt. Huollot on hoituneet ihan sujuvasti, joskin rahaahan niihin tietysti palaa merkkikorjaamolla, mut muuten ei oo ollu valittamista. Hyvä ja hauska auto!

 

Olen jotenkin ollut ymmärtävinäni, että nää vaivat koskee pääasiassa Ässä-malleja ja niissäkin tätä 2gen-versiota. Onesta ja tavisCooperista ei ole mitään kovin hälyttäviä raportteja kuulunut mun korviini. Ja eikös nää ihan viimeisimmät Ässätkin ole alkaneet olla jo vähän luotettavampia? Mites muuten JCW:t? Onko niistä ja niiden vioista kellään mitään havaintoa?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Mukavaa on ollut 2004 MINI Cooper S:llä puikotella ja on edelleen....

....lyhyesti tiivistettynä oma mileipide rullaa tässä.... Jos teillä on kerta kuumetta niin että täällä jo surffailette niin eikun rohkeasti  MINI / mini alle ja menoksi! ;)

 

 

 

 

....kun nyt kerta aloin kommentoimaan niin naputtelen joutessani lukemista omista kokemuksista.

 

Sellaista autoa ei ole olemassakaan, jota ei tarvitsisi huoltaa

tai josta ei löydy netin kautta liuta jonkinlaisia vikoja.

 

Itse olen ollut laatuun tyytyväinen eikä ole ollut valittamista.

 

Sellainen juttu on erittäin positiivistä että MINI /mini tietoa

ja huolto-ohjeita löytyy tekniikkapuolelta todella hyvin netistä

varsinkin englanniksi.

 

Tehtyjä huoltoja ollut perushuoltojen lisääksi kaasuläpän vaihto

ja ohjaustehostimen moottorin vaihto.

 

Kaasuläpän vaihto meni takuuseen.

Ohjaustehostimen moottorista olisi ollut kuvalliset puhdistus ja korjausohjeet.

Sain kuitenkin uuden ohjaustehostimen moottorin 50/50 takuuseen takuuajan ulkopuolelta

ja sille annettiin tietysti vielä takuukin.

 

Kesän aikana olis tarkoitus vaihtaa uudet jarrupalat ja varoitusvalojenanturit,

jotka löytyi edullisesti Motonet kautta. Nettiä surffaamalla löytyi värivalokuvalliset

ohjeet tuohonkin perushuoltoon ja mahdollisesti roplailen ne itse

(tai jos ei jaksa inspiroitua roplaamaan niin vien jollekin pienyrittäjälle roplattavaksi)

 

Noissa jarrupaloissa on vielä yllättävän reilusti pintaa jäljellä ja yllättävän

aikaisin sytytti ilmeisesti takapalan anturin kautta varoitusvalon.

Ei siis tarvitse huollon kanssa hötkyillä heti kun se jarrupalojen varoitusvalo syttyy.

Varoitusvalon saa sammumaan vain vaihtamalla anturin joka kuluu palojen välissä rikki.

Toinen anturi edessä toinen takana. Yleensä takana kuluu ensin (halkaisijaltaan pienempi levy).

Tuo anturi ei ole kallis ja se vaihdetaan piuhoineen pikaliittimellä joka löytyy helposti ilman valokuviakin.

 

....jos nyt joku tietää tässä välissä automerkin, jossa ei koskaan vaihdeta jarrupaloja niin

tässä olisi hyvä sauma siitä merkistä kertoa ;D

 

Sähkövikoja on monet "valittaneet"  mutta niitä ei ole tullut vastaan.

Lohkolämmittimen kaverina on myös sisätilanlämmitin

ja talvisin MINI lähtee liikenteeseen mukavasti lämmitettynä.

Omassa käytössä MINI on talviauto ja lämpimän tallipaikan vie kaksirenkaiset kesäkulkineet.

 

PERUSVINKKI kaikkiin tämän päivän "sähköistyneisiin" autoihin:

Annetaan auton rauhassa tarkistaa kaikki sähköjärjestelmät ennenkuin käännetään

se avain sinne starttiasentoon asti.

 

Tuon kun muistaa niin sähköviat vähenee tai häviää monessa merkissä ellei jopa kaikissa!

 

Hankintaa harkitseville rohkaisuna ja kaikkien surffailijoiden iloksi vielä videolinkki:

http://www.break.com/usercontent/2009/1 ... ni-1492784

 

AURINKOISTA KESÄÄ KAIKILLE 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Oma Cooperi oli-02,ajettu 188000 suht huoletonta km.Vaihdoin sen -08 28000 km ajettuun Diesel automaattiin.Vaimo ajaa työmatkoja n.35000 vuodessa.02 oli meillä 4 vuotta,ajettiin 140000 km.                                                                                                                              Huolto lista:

-jarrulevyt taakse

-kahdet palat taakse

-yhdet eteen

-etupyörän laakeri(120000km)

-tuulilasi(oli jo hankittaessa halki,meni lasivakuutukseen)

-kaasuläppä(alkoi tehot hävitä ja sammuilla)

-valojen korkeussäätö(korjautui itekseen)

ja näitten lisäksi normihuollot,eli vähällä selvisin.Kaikki pystyi itse tekemään paitsi kaasuläpän koodauksen.Tähän mennessä paras auto,mitä on ollut.Siellä se Loimaan Laatu Autossa nyt olis.Tästä nykyisestä ei vielä paljon tiedä muuta kuin että se on mahtava peli!Automaatti ja turbodiesel on lyömätön yhdistelmä,lähtee vähän hyvin.Stepcronic lisää vielä hauskuutta.Ainostaan tyhjäkäynnillä huomaa dieselin raksutuksen.Toivotaan että kestäs ongelmitta.

 

 

                                                                                 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Niin, tosiaan; Mitä mieltä olette Ministä (vanhasta) ?

 

Täytän 18-vuotta noin vuoden kuluttua, ja totta kai auton ostaminen on jo nyt mielessä. Olen aina pitänyt Mineistä, yhtenä syynä lienee eräs tuttuni, joka omistaa useamminkin vanhan Minin.

 

En kuitenkaan ole ajatellut ostavani Miniä ensiautokseni, sillä uuteen ei ole varaa ja vanha ei taida olla oikein auto ympärivuotiseen käyttöön. Silti jossain vaiheessa vielä aion Minin ostaa, joko uuden tai vanhan.

 

Näin ylipäätänsä kysyisinkin; Onko syteen jo ennalta tuomittu se idea, että ajaisi vanhalla Minillä myös talvisin? Itse epäilen sitä suuresti, enkä ole siitä oikein innostunut. Ei silti olisi kahteenkaan autoon varaa..

Link to comment
Share on other sites

Kyllää seon notta nii että enne saunassaki synnytettihi, ja Minillä ajettihi talavet ympyriäänsä.

 

Ei vaan,

 

Kyllä meidän Minillä tullaan ajamaan niin pitkälle talven aikana kun vaan luonto kestää. Lämmityslaite pukkaa kuumaa, ja ajo-ominaisuudet on eräät Mäkiset ja Aaltoset aikoinaan todenneet talvikeleihin sopivaksi. Saas nähdä, kuinka mutkatonta on yhteistyö tulee olemaan, tosin kovimmat pakkasaamut taidetaan luottaa tuohon Ruottin ihmeeseen.

 

Mutta se on nyt fakta jo nyt tässä vaiheessa, että sun ensi autos on täynnä pimuja paljon herkemmin kuin kaveris DX:t (elän edelleen 80 luvulla ? ???) Kyllä se on nyt todennettu niin monta kertaa, että tosimiehellä riittää pelisilmää ajella Minillä..

 

Sitäpaitti; minkä nuorena oppii se vanhana vielä jaksaa kiinnostaa, eli melkeinpä äidinmaidossa saatu Mini kuume (siis Mini ensimmäisenä autona) luo pohjan hartaalle ja vakavalle yhteiselle taipaleelle; se on rakkaussuhde joka kestää... Kai sinäkin haluat itseäsi tituleerattavan pussihousuMobilistiksi joskus 2050 tietämillä ;)

 

Eli nyt on hyvä aika aloittaa Mini harrastus....

Link to comment
Share on other sites

Ja kyllä se niin on, että "oikeessa Minissä" on 10" pyörät ja mittari keskellä ;)

Ja jos oikeen tiukalle vedetään, niin vielä liuikkunat ovissa! 8)

(Nyt taas jotkut tosikot Turun suunnalta vetää herneet ;D )

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...