Jump to content

Mini 69, Käy!


claymad

Recommended Posts

Ja mä ratkasin saman ongelman laittamalla lämppärin just samaan paikkaan kkuin missä se on. Se tulee vain pikkaisen enemmän kabiiniin mutta eipä ole lasitkaan huurussa. Lämppäri on MPistä ja tuntuu ihan oikeasti puhaltavan kuumaa (ainakin jos vertaa vanhempiin lämppäreihin).

 

Ei noi turbokoneet välttämättä porsi, kompressorikoneet ovat kai vähän herkempiä = tuunattu äärimmilleen  8)

Link to comment
Share on other sites

Ei noi turbokoneet välttämättä porsi, kompressorikoneet ovat kai vähän herkempiä = tuunattu äärimmilleen  8)

 

ai onks täält Turun suunnalt semmost kuulunu kompurakoneista  ::) ::) ::)

 

onko vinkkejä Turun suunnalta mihin dynoon kannattais toi auto viedä, kun olis hyvä

et siellä osattais tota kaasaria(neulaa) säätää. Olis kyl kiva päästä jonkun osaajan oppiin...

 

Tajusin just et eihän täs oo ku kolmekuukautta ni pitäis olla auto ajossa, ni kiireks pistää...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Pientä päivitystä sisustaan. Vielä on hommaa mattojen kanssa ym...

 

Mittarit sai lopulta istumaan kojetauluun suht hyvin ja ainakin penkillä istuessa kaikki mittarit näkyy hyvin.

11032010195.jpg

 

11032010198.jpg

 

Jakkaratkin mahtui suht hyvin sisälle, tosin hiukan joutuu laittaa penkkejä limittäin että saa kuskin penkin hyvään asentoon.

11032010192.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Käy ja kukkuu taas, ongelma oli tällä kertaa päinvastainen, kun ei saanut autoa sammumaan avaimesta eikä ees päävirtakatkaisimesta. Vikana oli se että sytkänohjaus sai jännitteen laturin varotusvalon kautta, kun molemmathan otetaan virtalukon takaa.

 

Sitten löytyisköhän joltain nakkikiska lasien lukitusmekanismeja kuskin puolelle. Löytyy 8kpl, mutta kaksi niistä vaan oli oikeesti kunnolla toimivia.

 

IMG_8818.jpg

 

03042010227.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Katsastus aika oli joo ja menikin, mutta jouduin vielä lykkäämään sitä. Tämä siksi että menee alakierroksilla laihalle eikä viitti pahemmin ajella ennen kuin saa uuden neulan. :( hiukan kiirettä puskee et saa katsastettuu ennen mobiliaa....

 

Hah saisin nyt edes omani käymään ennen mobiliaa ja IMM:n ki pitäis lähtee....  >:( :o :o

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Hiukan päivitystä tähän projektiin, eli ongelmahan tossa oli se että kävi tyhjäkäynnillä ihan liian rikkaalla jatkuvasti suuttimen korkeudesta huolimatta. Eilen löytyi tähän syyt kun avasin kaasarin ja laitoin korjaussarjan kiinni. Eli

1. Neulaventtiili oli väärän lainen, 2.Ryyppy mekanismin yksi O-rengas oli murentunut lähes olemattomiin joten periaatteessa

kone kävi kokoajan ryyppy päällä. Nyt kun sai nämä viat korjattua ja vielä uuden neulan kehiin niin käy kyllä aivan eri äänellä kuin ennen ja vastaa kaasuun paremmin.

Seuraavaksi olis sitten luvassa kytkimen irroitus...  josko sen jälkeen pääsis koittaa katsastukseen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Noniin nyt kun toisen kerran irrotti vauhtipyörän ja tälläkertaa irroitti myös ensiö rattaan niin luutavammin ongelma että vaihteet ei oikeen mene vapaalta päälle taisi selvitä. Eli ohessa pari kuvaa ensiörattaan laakeripinnasta... hiukan oli nalkannu kiinni joten ei ihme että ei oikeen ratas pyörinyt kampuran päällä kun kytkin oli painettuna.

IMG_8851.jpg

 

IMG_8848.jpg

 

Vinkkinä jos haluaa ensiörattaan stefan saa irti kone paikallaan, laakerin ulosvetimellä sen homman saa tehtyä aika näppärästi eikä stefakaan kärsinyt... tosin tulee se varmuuden vuoksi vaihdettua.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...