Jump to content

Millaisia kakkosautoja ministereillä ajossa?


jiikoo

Kakkosautosi (mini=Mini/MINI)  

19 members have voted

  1. 1. Kakkosautosi (mini=Mini/MINI)

    • Nysse eli mini ainoana autona, eikä muita tulossa
      7
    • Ei miniä ykkös-, eikä kakkosautona
      1
    • Ei ole auto (MP, mopo, pp, vene,...)
      1
    • mini ei ole ykköskulkine vaan kakkosautona
      3
    • Muunmerkkinen van-, kuorma-, paketti-
      2
    • Muunmerkkinen henkilöauto
      4
    • Haaveissa ostaa kakkosauto lähitulevaisuudessa
      2
    • Toinen mini
      2


Recommended Posts

Itselläni nyt ollut ½ vuotta Mini ainoana, mutta keväällä on tarkoitus ostaa talviauto, jotta Mini säästyisi mahdollisimman pitkälle tulevaisuudessa ykkösautona. Mini on mulle ykkönen senkin vuoksi, kun on ensimmäinen ostamani auto. Aiemmin ajellut vanhempien autoilla... :-X

 

Tällähetkellä tuoksi kakkosautoksi on tyrkyllä käytännöllisiä perheautoja tojosta lähtien (en ois ikinä uskonut, että tojo koskaan ois mun millään listoillani :-[). Kattellaan toteutuuko noista joku (järjestyksessä kiinnostavin (=todennäköisin?) ekaks): Toyota MR2 Spyder, museoikäinen Opel Kadett Coupe, Ford FiestaVan, Mazda MX-5, smart roadster, Honda S2000, Ford Focus RS & ST, Seat Ibiza Cupra diesel (ei vielä Suomessa), VW Golf 1.4 TSI, Mazda RX-8,... Lista ehtii varmaan muuttumaan moneen kertaan talven kuluessa. Osa vaihtoehdoista uusina osa muutaman vuoden ikäisenä. Tojo ja mastat tulivat viimeksi listalle ja jostain käsittämättömästä syystä innostuin tuohon "50X Miniä harvinaisempaan" leluun (toki tuollainen juurikin tänään tuli vastaan, joten oli tänään ääretönX yleisempi kuin Mini). Ois mulle just passeli käytännöllinen A->B kulkine. Rahojen keruu jokatapauksessa aloitettu ja muutaman kuukauden kuluessa pitäis olla ns. "not-too-impossible-mission"... No, jos (kun?) persaukisuus on keväällä vielä voimissaan, niin onhan listalla museo-ooppeli, jonka saa ostettua milloin tahansa.

Link to comment
Share on other sites

Ahdettu nelikko luonnollisesti, koska talviajoahan kakkosautolla ajetaan ;) . Itse en voisi enää vajaavetoisia autoja talvella ajatellakkaan, sen verran helppoa menoa on.

 

Nyt vaan räjähti pankki ja laatikosta poikisi ykkönen, aina kun tuohon romuun ostaa osia tulee ikävä Minien osien hintoja. Uusi vaihdeloota karvan vajaa 9000euroa, elämä on  ;D . Miniin saisi yhden jo toisenkin uuden kivemman laatikon tuohon hintaan.

Link to comment
Share on other sites

No ykkösautona toimii Vr6 Golffi

Työmatkat (108 km päivä) tulee yleensä ajettua kylläkin Mutsin 250D Mersulla :-[

Toivottavasti vielä tämän vuoden puolella ajan työmatkat ykköskorisella turbodiesel golffilla.

 

Mini (93) tulee varmaan seuraavalle sijalle on kylläkin ollut "vaihdossa" mersun käytöstä. Kilpa-ajellaan toisella minillä  Kaikenlaisia projekteja on niin paljon mini projektien lisäksi että en kehtaa niitä luetellakkaan.

Link to comment
Share on other sites

VW Transporter on se ykkönen - kiva kärry, kun pakulla on pakko ajaa. Ja ensimmäinen oikeasti mukava pakettiauto (Huom. 7 v erilaisten Hiace-tuotteiden kanssa saattavat vaikuttaa ratkaisevasti mielipiteeseen!)

 

Mineistä oli hetki sitten lähes kaikki korimallit kotona, Pick Up lähti vaan toisiin taistoihin. Seuravassa muutossa pääsee siis siirtelemään Mokea, Marcosta, useita vakio sedan-Minejä, Vania, Travelleria ja Clubmania. Tulikohan kaikki mainittua...?  :D

Link to comment
Share on other sites

Lisäsin äänestykseen mahdollisuuden tuollekin, että Mini on pelkästään kakkosauto. Aina näistä jotain unohtuu, vaikka kuinka tarkkana yrittäisi olla. Eli muutamat, joita muutos koskee, voitte nyt muuttaa ääniänne vastaavasti.

 

Ykkösauton määritelmä lienee jotenkin näin: "Talouden auto, jolla ajetaan suurin määrä vuotuisista kilometreistä".

Ja kakkosautoja on ne kaikki muut autot, joilla taloudessa ajetaan.

Link to comment
Share on other sites

Berlingo on toisena autona, ja sitten vielä museorekisteröity Rättäri.

 

Rättärillä ei tule ajettua enää käytännössä ollenkaan, mutta mitään ajatuksia sen poismyymiseen ei kyllä ole. Tollainen 2cv herättää nykyjään liikenteessä hitautensa takia niin silmitöntä maantieraivoa, ettei kuskillakaan tunnelmat pysy kovin korkeena... :(          

Link to comment
Share on other sites

Berlingo on toisena autona, ja sitten vielä museorekisteröity Rättäri.

 

Rättärillä ei tule ajettua enää käytännössä ollenkaan, mutta mitään ajatuksia sen poismyymiseen ei kyllä ole. Tollainen 2cv herättää nykyjään liikenteessä hitautensa takia niin silmitöntä maantieraivoa, ettei kuskillakaan tunnelmat pysy kovin korkeena... :(          

 

Toikin on ihan vaan asenteesta kiinni. Silinterihattu, knalli tai vielä paremmin baskeri päähän, ajohanskat käteen, kauluspaita ja rusetti kaulaan, huivi hulmuamaan ikkunasta, niin kyllä se siitä. Hitaan arvokkaasti eteenpäin, eihän tuollaisella helmellä edes saa kiiruhtaa! ;)

 

nimim. rippikirkkoon rättärillä

 

;D

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...