Jump to content

FRM moduuli


xstr

Recommended Posts

Omastani lukkiintui huollon yhteydessä FRM moduuli, kun autosta luettiin vikakoodit.

Ensin tarjosivat moduulin uusintaa 500€ + työt. Asiaa selviteltiin lopulta hyvässä yhteistyössä ja tuon moduulin pystyy korjaamaan murto-osalla uuden hinnasta. Näyttää löytyvän useampia korjaajia eteläsuomesta.

Näitä kuulemma paukkuu toistuvasti vastaavissa tilanteissa.

Link to comment
Share on other sites

Joo, noi FRM paukkuu juurikin vikoja luettaessa tai akun vaihdon yhteydessä, R-5 sarjan Mineistä ja E-sarjan Bemareista. Mun kohdalle on useampi sattunut, ihan sama millä autoa on luettu, Istaa, delphiä, boschia, yms,ja  taitaa olla Learn 3 boxi usein...mulle on aina korjannut jakilteck/tuusulasta (ei mainos!!!) nopealla aikataululla.

Link to comment
Share on other sites

Ei oo kysyttyä, mutta ensi kerralle tiedustelen syytä. Istalla luettaessa on heti punaisena moduli-kaaviossa, ei yhteyttä ko.purkkiin. Usein korjaus kestää hetken, joten luulisin , että joku "jumi" avataan ohjelmallisesti? Antaa takuun työlleen, yhtään korjattua ei oo uudestaan hajonnut omalle kohdalle. Mutta , on tullut vastaan FRM, jota ei saannut korjattua, mm eräs tapaus teki valovian, että vasen vilkku paloi jatkuvasti, vaikkei autossa ollut edes virrat päällä...Näitä tulee rassailtua rakkaudesta lajiin, ei työkseen, ja pikkuisen "harmittaa" kun nämä FRM porsii.Selittele siinä sitten,auto-omistajalle  että "näitä hajoaa itsekseen..."

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...
14 tuntia sitten, Jusa kirjoitti:

Onko miten herkkiä kärähtämään? Huomenna menossa Miniä koeajamaan ja ajattelin ottaa Autocomin mukaan ja katsoa vikakoodit. Mutta uskaltaako sitä vieraalle autolle tehdä, joutuu vielä ostamaan 😚

Itse pyydän aina luvan koodien lukemiseen myyjältä. Koskaan ei ole kielletty. Eikä tuo yleistä voi olla, kun ei itselleni ole sattunut kertaakaan 28v BMW-harrastelun aikana.

Link to comment
Share on other sites

Joo, kyllä nykyään tulee mainittua " että omistajan vastuulla " luetaan , ei joudu itse maksumieheksi yllätyksen sattuessa....Mulle vastaan tulleet on aina vianluvun yhteydessä, mitään lisätoimenpiteitä ei ole ollut tekeillä. Viimoinen tapaus oli E71 X6 -10 , luettiin Istalla vikakoodeja ja kesken lukemisen FRM punaiseksi moduulikentässä ja kyykkyyn...Se oli Learn 3 versio ja kaikki mitkä olen korjauttanut on ollet näitä .Ymmärtääkseni tämä versio on yleensä paremmin varusteluissa malleissa , pitäiskö tästä päätellä, että paras lukea vain yleensä surkeasti varusteluita Suomi-autoja🤔

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...