Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ilmeisesti ollut lohkot lujan takana jo ennen vanhaan, kun on pitänyt vanha korjata.

Kovillahan tuo kytkimen puoli päittäin Mineissä on. 

Täystuho tähän on aikanaan tullut, koska lohko porattu 0,20 ylikokoon, samoin kampi alikoossa. 

Lohkoon on "simmaus" laitettu putkisokilla ja runkopukkiin uppokantapulteilla. 

20220911_195828.jpg

Posted

Monia koneita käsien kautta kulkenut, mutta samantapaista viritelmää en vielä ole nähnyt.

Posted

Rintakarin Erkiltä tänään kysyin asiasta kun se hioi mulle uuden nokan Miniin.

Tämä vanhanliiton virittäjä on erinäisiä kilpa-autoja viritellyt ja koneistanut 50 vuotta. Hänelle ei tullut yllätyksenä. Sanoi että näitä tehtiin mineihin ja muihin a-moottorisiin paljon 70 ja 80 luvullakin vielä. 

Tiedä vaikka nämäkin olisi kyseisen herran valmistamia 🤣

Posted

No ei toi kyllä mikään kovin yleinen korjaus ole ollut.

lukuisia Minin koneita tullut tehtyä ja purettua eikä moista ole koskaan tullut vastaan tai ollut edes tarpeen tehdä.

 

Posted

Komppaan Laria, ei ole mullakaan tullut tommoista vastaan. Ja jos ajattelee miten paksu päittäisliuska on niin varmaan on kytkinkin ollut vähän niin ja näin liian suuren päittäisvälyksen vuoksi. Ajettu kirjaimellisesti tappiin asti... Todennäköisesti ohueksi kuluneet liuskat päässeet pyörähtämään ja menneet päällekkäin. On voinut kampurakin saada kipeää 😆.

Posted

Päittäislaakereitahan sai ylikokoisiakin joskus

Mulla on Cooperissa 1071 koneessa ylikokoinen päittäislaakeri ja hienosti se on pelittänyt. Tuollaista viritystä en ole nähnyt

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...