Jump to content

Polkupyörän kuljetusteline Clubmaniin (2012)?


Hanna

Recommended Posts

Tsau!

Sattuisiko teiltä löytymään ratkaisua yhden polkupyörän säännölliseen kuljettamiseen vm. 2012 Clubmanissa?

 

Pohdintoja:

- Tähän Clubmaniin ei kuulu vakiona irroitettavaa vetokoukkua.

- Kiinteä vetokoukku ei ole merkkihuollon mielestä mahdollista.

- Kattotelinettä en haluaisi, koska pyörän nostaminen katolla tuntuu liian isolta hommalta. Ja katolla kuljettaminen isossa vauhdissa hirvittää. 😄

- Sisään pyörä ei mahdu.

-> Olisiko mahdollista Clubmanin takaluukkuun viritellä pyöränkuljetustelinettä? Onko tällaisia markkinoilla? Missä? Onko kokemuksia? Onko itse modattuja ratkaisuja? 🙏

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, FD100L kirjoitti:

Ainakin näyttäisi olevan saatavissa tuohonkin malliin molempia

Missä tästä on tietoa? Lähde?

Ohjekirjassa on maininta, että osassa malleista on irroitettava koukku, mutta tässä sitä ei ole. 

Merkkihuolto sanoi, että kiinteää koukkua ei tähän saa. En ymmärrä, miksi. Yhtenä syynä oli, että peruutustutka villiintyy. Hmm?

Link to comment
Share on other sites

56 minuuttia sitten, Hanna kirjoitti:

Missä tästä on tietoa? Lähde?

Ohjekirjassa on maininta, että osassa malleista on irroitettava koukku, mutta tässä sitä ei ole. 

Merkkihuolto sanoi, että kiinteää koukkua ei tähän saa. En ymmärrä, miksi. Yhtenä syynä oli, että peruutustutka villiintyy. Hmm?

 

Hätäisesti vaan tsekattu tuolta:

https://www.rameder.fi/vetokoukku/vetokoukut/?stoken=64C01CC4&lang=11&cnid=527b66a392c3f29bb64684883ac7af1d&actcontrol=alist&cl=alist&fnc=setTecDocVehicle&type=33076&criteria[20][26]=buildyear&criteria[buildyear][mm]=7&criteria[buildyear][yyyy]=2012

 

E: Joskushan on muuten sähköt jätetty asentamatta jos käytetään vain juuri polkupyörän kuljetukseen.

Link to comment
Share on other sites

4 tuntia sitten, FD100L kirjoitti:

Moi, minkä vuoksi kiinteä ei käy?

Ainakin näyttäisi olevan saatavissa tuohonkin malliin molempia kiinteä ja irrotettava Clubman 2012, mutta voihan olla niissäkin eroja?

Tästä joku tietävämpi varmaan jatkaa.. 🤠  👍

Vetokoukku tulisi rekisterikilven eteen, siksi kiinteä ei käy.

Link to comment
Share on other sites

Moi, ite asensin just Clubmaniin koukun. Westfalian irrotettava, hinta oli 722€. Ilman sähkösarjaa 552€. Ite asentaessa meni ilman kiirettä n.5 h. Tosin sähköjen viimeistelyn teki muu. Ramederilta tilasin. Juttua tekniikka osiossa.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Äh, en ole vieläkään saanut mitään aikaiseksi tämän suhteen. Nyt kyllä kaikki mahdollisuudet ja avut olisivat kullan kalliit. 🙏 

Kysymyksiä / pohdintoja / vaihtoehtoja:

1. Vetokoukku. Auton arvo on 10 000 erppaa (parhaassa tapauksessa), joten yli tonnin vetokoukkukeikkaa + 300 pyörätelineeseen ei tekisi mieli maksaa. Itse en osaa koukkua yms. missään tapauksessa asentaa. Tässä autossa on myös joku madallussarja...

2. Kattoteline.

- Tässä Minissä ei ole ns. avoimia kattokaiteita, joiden ympäri saisi kattotelineet. Ei myöskään mitään kiinnityspisteitä. Katon sivuilla on kyllä "profiilit", nysät. Tyhmä kysymys: Niihin tuskin saa kattotelinettä? Eli se on poissuljettu vaihtoehto.

- Autossa ei ole takaovia (ainoastaan pelkääjän takana se jännittävä puolikas ovi). Eli ei saa kattotelineitä kiinni myöskään oviaukkoihin.

3. Teline takakontin oviin? Rekisterilaatan taakse kiinni?

- Takakontti on kaksi eripuolille avautuvaa ovea. Eli ei saa pyörätelinettä, joka asennettaisiin yhteen ylöspäin avautuvaan takaluukkuun.

- Muttamutta! Voisikohan sellaisen saada viriteltyä, esim. tällaisen Thulen hanging -telineen? https://www.verkkokauppa.com/fi/product/682795/Thule-OutWay-2-Hanging-pyorankuljetusteline Vaikka toki Thulen mielestä tuo ei tietenkään sovi.

- Entäpä pakettiautoon asennettava ratkaisu? Kiinnityspiste haetaan rekisterilaatan takaa. Esim. https://www.rameder.fi/165837 tai https://www.rameder.fi/159014 Taidan ajatella nyt Minini turhan isoksi, eh!

 

Uhkaa mennä auto vaihtoon. 😞

 

 

 

Mini takaovet maalattuna.PNG

Mini takaa.PNG

Link to comment
Share on other sites

Ikävä kyllä, kumpikaan noista ei oikein käy Clubmaniin, johtuen juuri ovien takia. Rekkarikilen takanakaan ei oo muuta, kuin muovia. Osta pelkkä irrotettava koukku, ilman sähkösarjaa, sen saa n.400€:lla(riippuu merkistä)+ tietenkin asennus. Mutta ei pitäs hirveesti maksaa. Tai sit joudut vaihtaa autoo, semmoseen mis on koukku valmiina.😪. Näköjään vielä Cubi ässä, ite en heti vaihtas.😃.

Link to comment
Share on other sites

Okei, on näköjään tommonenkin olemassa, mutta se jumppaaminen katolle.... Niin, sen rekkarin takaa kyllä sit löytyy metalliakin, mutta vaatis pitkät pultit/holkit.

Se uudempi Clubmanihan on pirun ruma, verrattuna tähän ekaan, ainakin takaa, niin isokin. Menee se Minin ajatus...Miun mielipide!

Link to comment
Share on other sites

Kuskasin omassani yhtä tai kahta pyörää katolla tuhansia kilometrejä ilman ongelmia. Katolle nostaminen vaatii tosiaan hieman näppäryyttä ja näissä voi käyttää oven kynnystä apuaskelmana, kun nostaa pyörän katolle pitäen oven auki.

Myös itse pyörätelineellä on merkitystä helppouden suhteen. Lämmin suositus Thulen Proride telineelle.

image.png

image.png

 

Link to comment
Share on other sites

Tuo BMW:n kauppaama on juurikin Thulen Proride, mutta varmaan BMW:n logoilla. Samaten itse taakkatelineet on Thulen valmistamat, mutta BMW:n tai MINIn logoilla. Räjäytyskuvan perusteella pyöräteline on vanhempi 591 malli. Sama kuin itellä ja oma täyttää tänä vuonna 9 vuotta. Varsin kestävä ja laadukas siis 🙂

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...