Jump to content

Austin mini mix-2 -70


Weikko

Recommended Posts

Kytkentäkaavion mukaisesti erikseen tehtävänä ja reilut varat vaan päihin jätettynä, olis ehkä tullut fiksumpi. Olis voinu väritkin katsoa vähän kaavion suuntaan. Helpottanu jatkossa touhuja

Mutta kun ite tekee niin tulee just semmosta ku haluaa 😉

 

Link to comment
Share on other sites

45 minuuttia sitten, koirankoppi kirjoitti:

Kytkentäkaavion mukaisesti erikseen tehtävänä ja reilut varat vaan päihin jätettynä, olis ehkä tullut fiksumpi. Olis voinu väritkin katsoa vähän kaavion suuntaan. Helpottanu jatkossa touhuja

Mutta kun ite tekee niin tulee just semmosta ku haluaa 😉

 

Piti aluksi tehdä kytkentäkaavion mukaan, mutta totesin että helpompi tehdä oma, kun haluan kikkailla sähkökomponenttien kanssa. 😁

Vaikka samalla värillä vedänkin kaikki virtajohdot, niin ei tuossa onneksi niin montaa johtoa ole loppupeleissä. Ajattelin merkata lapuilla tms, kun saan sarjan niputuskuntoon.

Ei varmasti ole loogisin ratkaisu, mutta varmasti toimii ja tietää itse miten on tehty.

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, Kimi kirjoitti:

Tosta menee korvake poikki satavarmasti. Laita nyt edes pitkä kierretanko siihen ja väliholkit niin toimii.

Tälleenkin sen moottorin voi tehdä.

 

En nyt sentään niin hullu ole, että vesipumpun korvan varaan jättäisin.

Mainitsin ylempänä jo, että kierretangolla varmaan mennään. 

Komea maalaus lohkossa! Itsellä ei ikävä kyllä ole aikaa vastaavasti taiteilla, kun lähtee tallipaikka alta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Taas saatu eteenpäin mukavasti, vaikka tuntuu ettei mikään edisty kun sähköhommat vie pirusti aikaa ja takapakkiakin riittänyt.

Mittariston sähköjä tehdessä, huomasin etten saa mitään signaalia bensatankin johdoista ja pelästyin että mittari, mutta se heräsi henkiin suoralla virralla onneksi.

Ajattelin sitten että olisi vain tankin ja keulan välillä johdot poikki tms, mutta mittasin anturin navoista ja ei mitään lukemia. Sitten bensatankkiin kurkkasin ja anturin varsi ryytynyt ala-asentoon, eikä irronnut kättä pidemmällä (rengasrauta).  🤣

Kojelaudan väsäystä ajattelin kokeilla välissä, kun menee silmät ristiin sähköjen kanssa. Ei tietenkään mennyt tämäkään kuin strömsöössä, kun poratessa ensimmäistä reikää akkuporakone löi kipinää ja kärähti. Tämähän onkin vasta toinen kone joka suli, kun edelliselle kävi samanlailla muutaman käyttökerran jälkeen puoli vuotta sitten sohvaa kasatessa. Ovat ilmeisesti koristekäyttöön tai savukoneeksi tarkoitettu?  🤡

 

 

 

 

IMG_20221226_160127.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Taas tovi vierähtänyt ja tullut kone nostettua nokalta katkenneiden tukiluun pulttien takia, mutta päädyin myös väsäämään kiinnityksen moottoripukkiin ja tekemään koneremontin.

Vaikka kone kävikin suhteellisen nätisti, niin hyvä että tuli avattua.

Oli nimittäin kampiakselin päittäisvälys 1.9mm ja yksi välilaakerin liuska oli tonnisesta koneesta? 😁

Poraus olikin jo .020" ylikoossa, mutta oli syöpymää ja kynnystä reippaasti joten porautin .040" ylikokoon ja männät vaihtui korkeapuristeisiin.

Nokan laakerit meni myös vaihtoon samalla, kun oli naarmuilla kuten kampiakselinkin laakerit.

 

 

 

432686638_7378290758929384_8781787912511456534_n.jpg

432579738_7378294175595709_2677285453964080842_n.jpg

430886552_7378290672262726_6909914393687318812_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...