Jump to content

Recommended Posts

Posted

Meinasi itku päästä, kun yhen kaverin Ministä näin tämän virityksen.... Pikkasen hakusessa korjaustapa käsijarruun.20220203_181159.thumb.jpg.95a3e88e8f20310ea1215a9a1d524c28.jpg

Posted

En vielä kattonu, epäilen että kengät väärin asennettu ja linkut kuluneet. Tai sitten säätö ruuvi ei toiminut ja tehty hätäsäätö katastukseen.

Posted

Tuossa on hydrot.

Posted

Tää ei ole miun murhe, omistaja hoitaa homman.

Posted

Pakko miun on tähän puuttua, altapäin näytti nää käsijärru systeemit tältä. Vääntyneet nuo tuetkin ja toisesta ilmaruuvikin poikki, on mennyt toissa kesänä syynistäkin läpi. Tuon lyhenneksen tein ite, joskus 15v sitten. Mutta nuo holkit tässäkin, ei voi ymmärtää.20220208_235607.thumb.jpg.39d99e7b7cba6d3cff3272fd62465bb1.jpg20220208_235554.thumb.jpg.9bc094089d3153c1ea1b97fb37ce74e2.jpg

Posted

Avasin rummut, yllätys, että kaikki oli muuten ok, paitsi linkut vaan kulunu, pohjasivat kilpeen.20220209_012447.thumb.jpg.709d39baaa9573ff65c5bc54a5bfadf3.jpg Tässä on vielä nämä hienot rummut.

20220209_015142.jpg

Posted

Huomatkaa tuo yks juttu, hydron maalipinta, maalattu jäänmurtajassakin käytetyllä maalilla. 2005 maalattu, vieläkin hyvä pinta. Pohjat hiottu 'neekerin' tukalla. Suoraan pinta tuolla maalilla.

Posted

Veikkaan että ylipitkät vaijerit ja noi jarrukengät väärin päin.Alempi jousi väärällä puolella kenkää.Oikean pyörän jarrusylinterin lukitusprikka puuttu +ilmaruuvi poikki???

Rummun halkaisija ja käsijarruvipujen kunto kiinostais myös.

 

  • 2 weeks later...
Posted

Jos Miniin haluaa kunnon jarrut pitkäksi aikaa ja normaalissa kesäkäytössä  lähes Minin ikäiseksi, niin lähtökohtana kaikki uutta samalla kertaa joka nippelistä lähtien. Osia saa ja ovat halpoja. Tietysti pitää myös tietää mitkä osat ja miten ne asennetaan.

Jos haluaa räplätä niitä vuosittain, niin silloinhan voi viritellä kaikenlaista 😉

Kokemusta on

Posted

Omasta kokemuksesta sanoisin, että vuosittain kannattaa avata ja puhdistaa. Säätää/ tarkistaa, että kaikki linkut ym. toimii. Minissä se on niin helppoa.

 

E: Tossa on sijoitettu mieluumin kauniisiin jarrurumpuihin, sen sijaan kun olis laitettu (laittautettu) jarrut kuntoon.

Posted

Näinhän se on, pitää uusia kaikki, tai säännöllisesti tarkistaa osien kunto / säätää kohdalleen. Huolimaton huolto johtaa just tähän kyseiseen ongelmaan. 

Posted

Sinänsä ei miuta koske, vaihdoin tähän ehjän koneen, kielsi puuttumasta muihin vikoihin. Laittaa itse muut. Tosin kyllä paikkasin muutaman ruoste kohdan ja pistin hälle vikalistan ylös. Huoh...🤐

Posted

Ja sitten moititaan "ei Miniin mitään kunnon jarruja saa, aina on jotain vikaa" 😉

Kuparitahnaa säätöihin ja kerran vuodessa herkistelee, niin nekin on käytännössä ikuiset. Ainakin harrasteajoneuvossa

  • 4 weeks later...
Posted

Tähän samaan "projektiin" liittyen, ei kannata ikinä nostaa Minin etupäätä ilmaan reaktio tangoista. Käy näin,  menivät vaihtoon. Huoh..20220315_221224.thumb.jpg.3536cf07ae43ae73754e4a21ab200215.jpg

Posted

Yllättävän vaikea löytää käytetyistä osista täysin suoraa, kaikkia ilmeisesti jossain vaiheessa nostettu samasta kohasta. Harvemmin nuo normi käytössä vääntyy??

Posted

Moi,

En näe mitään syytä miksi ei voisi suoristaa ja laittaa käyttöön. Kestää kevyesti siviiliminin tehot ja jarrutukset.

Jos ne on ollut vinossa auton alla jo 20v, niin kyllä ne suoristettuna kestää seuraavat 40v.

/kimi

 

 

Posted

Sehän se onkin, voi tietenkin suoristaa, mutta kun löytyi valmiiksi suoratkin.😃. Ei ne ollu noin väärät, kuin joku 5v. Tässä tapauksessa oli ainakin kääntäny pyörän kulmat vähän vinoon. Sen verran väljää tukivarressa ja huolimatonta rasvausta.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...