Jump to content

MCS R56 öljyvuoto


artwave

Recommended Posts

Veimme puolison auton (MCS 2007) öljyvuodon takia huoltoon. Ensimmäinen diagnoosi oli:

Öljynjäähdyttimen tiivistesarja 25€

Öljynsuodatin, jalkatiivistesarja 25,10€

Korjaussarja (tiivisteet, pultit) 45,90€

Moottoriöljy ja suodatin 64,50€

+ työt

Laittoivat palikat tilaukseen ja seuraavana päivänä tuli soitto, että pitää vaihtaa myös turbo ja korkeapainepumppu, eli edellisten lisäksi.

Korkeapainepumppu 278€

Turboahdin, kunnostettu 1190€

+ työ

Autossa ei siis öljyn vuotamisen lisäksi ollut muuta vikaa, ihmettelen tässä että esim miten tuo korkeapainepumppu nyt liittyy öljyvuotoon, koska mitään oireita ei ole ollut.

Turboahdinkin menee kokonaan vaihtoon, jos se vuotaa, niin eikös siitäkin voi jostain tiivisteitä vaihtaaa.

Tämä en nyt ole ihan meikäläisen mukavuusalueella, joten auttaakee ymmärtämään miestä, ettei autokorjaamo vie kuin pässiä narussa.

 

-Arto-

 

Link to comment
Share on other sites

Tuo korkeapaine pumpun vaihtoa en miekää ymmärrä, mutta turbo kyllä pitää vaihtaa. Sitä ei ihan joka paja pysty huoltamaan, kunnostus vie aikaa viikon pari.

Link to comment
Share on other sites

Jos tuossa oli kaikki kommunikaatio korjaamolta, niin enpä antaisi korjauslupaa sen enempää turbolle kuin korkeapainepumpullekaan. Miten he olivat päätyneet suosittelemaan kyseisten osien vaihtamista? En nyt heti ymmärrä miten korkeapainepumppu voisi liittyä öljyvuotoon, ja turbonkin vaihto on aiheellista ainostaan jos on todettu että siinä on päittäis- tai poikeittaisvälystä tms konkreettista vikaa. 

Vai olisiko niin, että korjaamolla on lukaistu samalla vikakoodit ja havaittu joku vanha tilapäinen ei-aktiivinen koodi, joka on viitannut korkeapainepumppuun, ahto-ongelmiin, misfireen tms., ja ajateltu, että tässähän saadaan samalla myytyä vähän lisää (tarpeetonta) korjaustyötä ....

Link to comment
Share on other sites

Niin, tuo turbon vaihto on turha, jos siinä ei ole välyksiä. Jos ulkopuolella on joku öljyvuoto, johtuu jostain liittimien tiiviste renkaista. Kysy tarkempi selvitys!

Korkeapaine pumpussa jos on jotain vikaa, se olis oireillu muutenkin ja antanu vikakoodia.

Link to comment
Share on other sites

Eikä ole ihan minuutin homma tuo lämmönvaihtimen eli öljynsuodatin jalan tiivisteiden vaihto! Sen verran ikävässä paikassa, että romua saa purkaa tieltä....ja ne "oheishommat". HPFP ja turboremppa on varmaan luettu vanhoista vikakoodeista niin kuin Karvalakki kommentoi....en vaihtais noilla analyyseillä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...