Jykä Posted May 21, 2020 Report Share Posted May 21, 2020 Onko mitään tietoa vaihteiston ja taka-akselin öljyjen vaihtovälistä? Meidän neliveto ässä menossa huoltoon ja mainitsin asiasta, kun ei ole tietoa, että onko ikinä vaihdettu. Nyt mittarissa 110tkm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
timot Posted May 29, 2020 Report Share Posted May 29, 2020 Minun mielipiteeni on, että kannattaa vaihtaa molemmat. Öljynvaihto on sitä halvinta huoltoa. Omiin Countrymaneihin olen kyllä vaihtanut 60-80 tkm välillä öljyt vaihteistoon ja perään. Jos automaatti niin suodatin myös ehdottomasti. Saa ainakin mielenrauhan, että on vaihdettu. Melko suurella todennäköisyydellä ei ole vielä vaihdettu kertaakaan. Igor 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted May 29, 2020 Report Share Posted May 29, 2020 Se onkin näissä nykyvehkeissä jännä, että maahantuojakin antaa ohjeet, että näissä on "ikiöljyt". Ei tarvii vaihtaa, kyllä ne sen laatikon ja perän iän kestää.. Tästä päästään siihen asiaan, eli huoltokirjan merkintöihin ei ole mitään luottamista. Jos meinaa autoa pitempään pitää, kannattaa aina vaihtaa nuokin öljyt. Yleensä aina kun olen jonkun kulkineen hommannu, vaihtanu ainakin koneen öljyt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
holkki Posted May 30, 2020 Report Share Posted May 30, 2020 Jep, itse olen myös suosinut tapaa, että käytetyn auton oston jälkeen teen "ison öljyhuollon". Tietää, mitä öljyä on varmasri oikeissa paikoissa ja oikea määrä....ei ole kiva huomata, esim. vuoden päästä, että vaihteisto alkaessa jollottamaan tai tempuilemaan syynä olleen liian vähän öljyä tai väärät öljyt. On tullut aikaan ostettua mm. 3-sarjan bemu, myyjä kertoi avoimesti kaupanteko hetkellä perän ääntävän välillä rajusti....kaupat tehtyäni vaihdoin perään oikean tyyppiset lukkoperä-öljyt ja perä hiljeni...kyllä se öljyhuolto on yksi halvimmista huolloista pitkässä juoksussa, varsinkin esim. R56 MCS en juuri ajaisi yli 10tkm moottorin öljyillä, lyhyttä ajoa, alkaa olemaan silmämääräisesti aika paskaisen näköistä näköistä... joku joskus kirjoitteli, että parasta moottorin sisäpesua on riittävän usein vaihdetut öljyt...nämä vaan omia mielipiteitä, ei empiirisiä faktoja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now