hartsa112 Posted June 9, 2019 Report Share Posted June 9, 2019 Nyt kävi niin mallikkaasti että pääsi säätömutteri hukkumaan. Onkos kellään tiedossa mikä kierre on tuossa verton työsylinterin/painelaakerin akselissa? Ei ole aiemmin ollut ongelmaa, olisiko voinut jäädä tohinassa löysälle. Muuten on jäykempi asetelma toiminut sillä MiniSpareksen "performance" levyllä hyvin. Huomaa toki että se on täysin jäykkä levy Link to comment Share on other sites More sharing options...
hartsa112 Posted June 9, 2019 Author Report Share Posted June 9, 2019 Onko mahdollista että paineasetelma menee hajalle kun tuo lukitus pettää? Ei kytkin meinaan irrota vaikka kyllä tuo liikkuu akseli ihan normaalisti. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted June 10, 2019 Report Share Posted June 10, 2019 Ei pitäs olla merkitystä,sehän vaan estää liian pitkän liikkeen ja harvemmin sitä saa liikaa liikkumaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FD100L Posted June 10, 2019 Report Share Posted June 10, 2019 Mulla on ollu Metrossa jo 2 vuotta ko. säätöpultti pois, ei mitään vaikutusta. Kilpureissahan tuo otettiin heti pois aikanaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimi Posted June 10, 2019 Report Share Posted June 10, 2019 Tolla mutterilla varmistetaan että kytkinlevyn kuluma pysyy halussa eikä pääse niitteihin asti. Mutterin ja kopan väli vähintään 3mm tai ota pois kokonaan. Irrota jousi, vedä akselia ulospäin ja säädä muutama kymppä välystä säätöruuviin. Jos kytkinpoljin ei kolahda lattiaan asti, niin on työsylinterin tappi liian lyhyt. Mäntä osuu lukitus sokkaan ja jää liikettä käyttämättä. /kimi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini1380 Posted June 10, 2019 Report Share Posted June 10, 2019 1 tunti sitten, Kimi kirjoitti: Jos kytkinpoljin ei kolahda lattiaan asti, niin on työsylinterin tappi liian lyhyt. Mäntä osuu lukitus sokkaan ja jää liikettä käyttämättä. /kimi Verton työsylinterissä ei ole sokkaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimi Posted June 10, 2019 Report Share Posted June 10, 2019 En noteerannut että verto oli kyseessä. Niitä olen vaan purkanut ja laittanut roskiin /kimi Link to comment Share on other sites More sharing options...
hartsa112 Posted June 16, 2019 Author Report Share Posted June 16, 2019 No joo, jännä nähdä siis kun saa auki että mikä on pettänyt kun kytkin ei irrota ollenkaan. Ilmasin kytkimenkin uusiksi ja akseli liikkuu kyllä oikein hyvin, mutta edelleen ei irrota. Auto verstaalle ja purkuun. Eipä ole ongelma luistava kytkin enään Link to comment Share on other sites More sharing options...
FD100L Posted June 17, 2019 Report Share Posted June 17, 2019 Olisko kytkinvipu antanu periksi, liike ei tarpeeksi pitkä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hartsa112 Posted July 18, 2019 Author Report Share Posted July 18, 2019 Vika oli vähintäänkin erikoinen, mutta selvisi. Asentaja katsoo ensikerralla vähän tarkemmin. Eli kaikki pultit millä paineasetelma / koko kytkin ja vauhtipyörä tulevat kiinni siihen holkkiin kampiakselilla olivat löysällä. yksi oli irronnut ja pyöri siellä kytkimen ja paineasetelman välissä. Pultit oli lukitteella mutta silti kaikki enemmän ja vähemmän löysällä. Tuo holkki nyt kun muistelee niin ei mennyt uuteen asetelmaan helposti, ja nyt epäilen että se ei sitten mennyt pohjaan asti, ja siksi ajossa on nyt käynyt lopulta näin. Sillä holkki oli seuraavaankin asetelmaan melko kireä, otettiin siitä sen verran pois että sen sai lähes laskea paikalleen. Ja sitten kiinni ja nyt taas tuoreella leimalla kovaa ajoa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FD100L Posted July 22, 2019 Report Share Posted July 22, 2019 Hyvä, että syy selvisi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now