Jump to content

Metron jarrut miniin


tailke

Recommended Posts

En ole koskaan pitänyt holkki/prikka/mopolanka/kuminauha/rälläkkä virityksistä (enkä pidä vieläkään).

Tästä johtuen jalkauduin 40-jalkaiseen vaikka pakkasta oli yli 20 astetta ja hain osia kyseiseen muutokseen, innoittajana lähinnä turbo69:n jarrut.

Kuvat puhukoon puolestaan: metron satulat, jarrulevyt ja vetolaipat. Navat jotkut 12" navat. Satulan kiinnityspultit ERA1128.

Mielestäni kaikki toimii ilman holkkeja ja rälläköintiä.

Kommentit tervetulleita ja toivottavia.

Tapsa

metro1.jpg.09c05dcfb3d08a90faa346b2289c0bb2.jpgmetro2.jpg.0fb47f2f33bbf887f6d00342c4eaec1a.jpgmetro3.jpg.dc66faff1cec597a113fb301802b8e8a.jpgmetro5.jpg.4dcafef5a8df6a1f03a710ea56c98e65.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

Nämä minun satulat on 7.5":aan tarkoitetut,näihin ei ole alunperin olemassa jäähdytettyjä levyjä.Holkit näyttävät ihan tehdastekosilta,ei itse sorvatuilta?Tosin ei näitä varmaan valmiinakaan saa.Satulan levitys palat on itse tehty,ilmeisesti.Ei vaan ilman rälläkkää ollut tarpeeksi tilaa.

Minä ostin satulat ja levyt ilman napoja,en tiedä,minkälaiset näissä alunperin on ollu.Rälläköinti koski kääntövarsia ja ainoastaan n.1.5mm.

Link to comment
Share on other sites

Lisäksi nuo Metron satulat on ihan eri malliset,käyvät ilman holkkeja.On todellakin hyvin tilaa,miulla meni levyt tosi lähelle.Tuli mieleen,onkohan nää edes Metron levyistä tehty?

Link to comment
Share on other sites

Olihan tuota nyt myös tutkittava omalta taholta. Jäähdytetylle levylle satulaa on levitettävä 10mm. Vetolaipasta sisäreunasta siivu pois että mahtuu satulan kanssa pyörimään.

Kuvissa punainen satula kiinteällä levityksellä ja toinen on tavallinen ilman levityspalaa. Levitystä lukuun ottamatta identtiset.

9E91A894-D8B0-481F-BF68-7A7C5BD307C9.jpeg

9BD3D10C-6631-4C45-996A-DCCC69BFF96A.jpeg

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Nämä minun satulat on 7.5":aan tarkoitetut,näihin ei ole alunperin olemassa jäähdytettyjä levyjä.Holkit näyttävät ihan tehdastekosilta,ei itse sorvatuilta?Tosin ei näitä varmaan valmiinakaan saa.Satulan levitys palat on itse tehty,ilmeisesti.Ei vaan ilman rälläkkää ollut tarpeeksi tilaa.

Minä ostin satulat ja levyt ilman napoja,en tiedä,minkälaiset näissä alunperin on ollu.Rälläköinti koski kääntövarsia ja ainoastaan n.1.5mm.

Navat olivat alkuperäiset Minin omat ja kääntövarsista oli sheivattu vähän pois.

Link to comment
Share on other sites

7 minuuttia sitten, minorv8 kirjoitti:

Ellen ihan väärin muista niin normi Metron ja turbon vetolaipoissa on mitoissa eroa ?

Joo, sillähän se selittyisi toi satulan ja navan ahtaus?

Mitä oon nähny minissä näitä (turbo)metron jarruja niin niissä on ollu Metron navat myös, eli koko paketti.

Link to comment
Share on other sites

Tailke:mikä on mitta vetolaipasta levyn pintaan?Eli levystä laipan takapuolelle.  Mittailen,

Tuli mieleen,onkohan nää edes Metron levyistä tehty?  Ei taida olla, mittaus kuitenkin selvittää asian

Ellen ihan väärin muista niin normi Metron ja turbon vetolaipoissa on mitoissa eroa ? Tutkin, pitäisi löytyä jarrusarja myös kiinteillä levyillä

Metron ja Minin 12" vetolaipat ovat eri mitoituksella.

mutta molemmat tapahtuu vasta huomenna.

Link to comment
Share on other sites

31 minuuttia sitten, FD100L kirjoitti:

Onhan toi jäähdytetty levy tietenkin hyvännäköisempi..  🙂

Ulkonäkö ei paljon auta,toivottavasti olis hyötyäkin...Kuten aikasemmin mainitsin,laitoin nää,kun sattu tämmöset edullisesti     löytymään.Jos eivät ole yhtään entisiä paremmat,myyn nää ens talvena pois.😆

Link to comment
Share on other sites

Hyvä.👍☝.Metron ja Minin 7.5" jarruja ei voi näköjään verrata päittäin sopivuudessa.

Miun vetolaipat 8.5" Minin vakiot.Turbo Metrossa ilmeisesti erilaiset.

Mutta,näinhän se menee,joutuu aina vähän soveltamaan.Pää-asia,että saa toimivan ja turvallisen systeemin.👌

Link to comment
Share on other sites

 Tailke,elä turhaan mittaa.Minin 8.4" vetolaippa on n.6mm paksumpi Metroa.Metron jäähdytetty levy lisäksi levenee ulospäin.

Link to comment
Share on other sites

6 tuntia sitten, koirankoppi kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Osat sopii, tai ei sovi

Rälläkkää käytetään koritöissä

Joskus täytyy käyttää päätä ja rälläkkää harkiten...

Link to comment
Share on other sites

Mitä tästä opimme?Käytä valmiita Miniin tai Metroon sopia osia,jos haluat päästä helpolla!Mutta jos teet kuin mie, ja haluat säilyttää 10" vanteet,tee näin!!Osta valmiiksi kokeiltu homma!

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...