Jump to content

Lasikattoluukut


timot

Recommended Posts

Onko se joskus noussut/liikkunut? Kuuluisikokaan sen nousta/liikkua? 

Minin kattoluukuista en mitään tiedä, mutta bemareiden panoraamakattoluukkujen takaosa on kiinteä. Ei siinä ole mitään mekanismia. Yllättynyt olen, jos Miniin on osattu sellainen rakentaa.

Link to comment
Share on other sites

Minissä panoraamakaton ykkösstepissä molemmat osat nousee takaa ja kakkosstepissä takaosa laskee takaisin kiinni ja etummainen osa liukuu takaosan päälle. Kolmannen sukupolven autoissa taitaa olla kolme steppiä (1. molemmat osat tiltissä, 2. etuosa lähes kokonaan auki ja 3. kokonaan auki).

image.png

Link to comment
Share on other sites

Taisin kokeilla Cooper Countrymanin luukkua (ihan uutta autoa) koeajolla ja takaosa ei muistaakseni auennut. Joten olisiko tuo erilainen kuin Coopereissa?

Link to comment
Share on other sites

Bimmerin kattoluukkua aikasemmin ihmetelleenä, tuossa lienee suurinpiirtein samanlainen mekanismi, eli vaijerissa on muoviset "pykälät" tai hampaat jotka pyörii hammasrattaan avulla. Jos kerran moottori toimii, voisiko joko ratas tai pykälät olla finito? Mä käytin omaa 330d:tä JMW Autohuollossa Tattarisuolla missä oli kaveri jolla oli näistä kokemusta, mutta en tiedä tuunaavatko Minejä. Tuon purkaminen ainakin BMW:ssä oli erittäin työläs homma ja noin pääpiirteittäin meni niin että koko kasetti olisi pitänyt vaihtaa jos vaijeri tai rattaat on sökönä ja hinta oli todella suolainen.. Tuolta kannattaa ainakin kysäistä noin alkuun. 

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Takamisakari said:

Bimmerin kattoluukkua aikasemmin ihmetelleenä, tuossa lienee suurinpiirtein samanlainen mekanismi, eli vaijerissa on muoviset "pykälät" tai hampaat jotka pyörii hammasrattaan avulla. Jos kerran moottori toimii, voisiko joko ratas tai pykälät olla finito? Mä käytin omaa 330d:tä JMW Autohuollossa Tattarisuolla missä oli kaveri jolla oli näistä kokemusta, mutta en tiedä tuunaavatko Minejä. Tuon purkaminen ainakin BMW:ssä oli erittäin työläs homma ja noin pääpiirteittäin meni niin että koko kasetti olisi pitänyt vaihtaa jos vaijeri tai rattaat on sökönä ja hinta oli todella suolainen.. Tuolta kannattaa ainakin kysäistä noin alkuun. 

Omasta F07:sta lopetti reilu vuosi sitten panoramaikkunan verho toimimasta. Tuolloin jouduin purkamaan koko koneiston, ja kyllä siinä riitti näpertämistä ... Olisiko joku 10-11h mennyt kaikkiaan. Autokeskuksen arviossakin työn osuus oli reilu tonni. Suurin osa ajasta meni sisustan purkamiseen ja kasaamiseen. En tosin tiedä, minkä verran tuossa nyt on sukuvikaa, kun ei siinä se taempi lasi edes liiku mihinkään. Pari moottoria siellä oli, ja melkoisen monimutkainen koneisto, joka sai aikaan nuo erilaiset liikkeet.

Link to comment
Share on other sites

Erikoista, muistan lukeneeni jostain jenkki-foorumilta jutun, jossa kaveri oli saanut sijaisautoksi Pacemanin ja valitteli ettei luukun takaosa nouse niinkuin Countrymanissa...

tää liite on jostain keskustelusta NAMilla..

  #19   Report Post  
Old 01-19-2014, 09:16 AM
1st Gear
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 48
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
 
Quote:
Originally Posted by TwinCoopers View Post
also, the rear sunroof don't flip up like my R56 and the R60 to vent the Paceman.

Agree!!! forgot that one... the sales rep told me that it doesn't do that due to the sloping back end causing excessive wind noise... so they decided to not do that... wondering if that is true or not...
 
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...