Jump to content

korkeapainebensa pumppu HPFP


holkki

Recommended Posts

Noo,tässä vähän iltalukemista , jos epäilystä korkeapaine bensapumpun toiminnasta ja mahdollisia ratkaisumalleja pumpun omatoimiseen korjaukseen....

Link to comment
Share on other sites

  • 6 kuukautta myöhemmin...

Joo, alkaa olla kokemusta muutamasta viallisesta HPFP :sta. Kaikki , joita olen rassannut ovat olleet tapauksia,jossa ongelma alkaa huonolla kylmäkäynnistyvyydellä, vaati useita startteja ennen käynnistymistä, seuraava vaihde on ajossa nykiminen, vikatilat ja vikakoodit, misfiret yms. Mutta nyt oma R56 MCS temppuaa seuraavaa, lähtee aina hyvin käyntiin, ei oireile normi ajossa millään tavalla, ei jätä mitään valoja/ vikakoodeja, ei mitään! mutta , kun antaa kunnolla runtua ,pidenmpi täyden kaasun kiihdytys saa aikaa terävän nykimisen, käynti pätkii,leikkaa tehoa? mutta ei mitään jälkeä ISTAlla luettuna.tyhjäkäynnin bensapaineet ovat olleet normaaleja, ongelma tilassa en ole oikein pystynyt lukemaan dataa...Mutta kaikki viittaisi hajoavaan HPFP ? Ahdot näyttää samalta kuin aikaisemmin, joten ahdin ongelmaa en usko olevan ja poislasken myös paskaiset imukanavat, ajettu putsauksen jälkeen n.6tkm.....lueskelin Ameeriikan voorumilta juttuja hajoavista HPFP ja tää mun tapaus tuntui olevan sielläkin harvinainen...Onko foorumin väellä ollut ko. ongelmaa?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Omaa höpötystä....Oli taas aikaa roikkua netissä ja tutkailla N14 koneen HPFP markkinoita. Kasvavana "trendinä" havaittavissa kinkkien kopio pumppujen lisääntyvä määrä, eli jos on hankkimassa esim. Ebayn kautta uutta pumppua ja haluaa varmistua että saa OEM osan, kannattaa olla tarkkana! Myös "refurbished" pumppuja esiintyy...Tilailin kaverin kanssa joulukuun alussa yhden "citroen/PSA" brändillä olevan pumpun ,se oli ainakin OK. Hinta luokka uudella OEM pumpulla on yleensä luokkaa+300 euroa/puntaa, liian halvat n.100 euron/punnan punput järestään kinkki-pumppuja... Tietty, jos haluaa kokeilla riskillä ko. vaihtoehtoa, se on oma valinta ja jos viitsii raportoida toiminnasta täällä, on porukka jatkossa hieman viisaampaa...

Link to comment
Share on other sites

Itse tilasin meidän MCS Clubiin Meat & Dorian:in valmistaman "tarvikepumpun" ja hyvin on nyt toiminut.
Suomalainen tukkuri minkä kautta tilasin tuon tehdastilauksena otti niitä tietääkseni muutaman hyllyynkin eli noita pitäisi olla nyt Suomestakin saatavilla hyvin varustetuista varaosaliikkeistä.

Link to comment
Share on other sites

Tuollaiset numerot olen itse pumpulle saanut kaiveltua:

Startaxin (tukkuri) numero pumpulle: 8300-70619     eli tämä on tuo alla mainittu Meat & Doria:n valmistama
Valmistajan Meat&Doria numero: 78524
PSA: 1920LL   
PSA: 9819938480
MINI: 13517588879

en ota vastuuta numerojen oikeellisuudesta vaikka monella varaosaohjelmalla kokeiltuina nuo täsmäävätkin keskenään 😉

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tuo Meat&Dorianin pumppu käy ainakin R56S 07 N14 ihan hyvin.

Varaosamaailmasta löytyy myös (770€) heti mutta kun ei ole speksattu juuri ko.autolle niin vastuu kuulemma ostajan -> ei palautusoikeutta. 

Päädyin ostamaan Autodocista viikon toimitusajalla. 78524 tuotenumerolla löytyy. Hinta heiluu 480-530€ välillä. Palautusturvalla.

Laakkoselta 1150€ OEM

 

Tarkistaisin / vaihtaisin kuitenkin ensin tuon " Tank breather valve " kun siinä ilmeni  todellinen vika -> alipaine tankissa. Laakkoselta 80€ OEM. 

Ja se ohitus ei sitten toimi. Heittää vialle viimeistään seuraavana päivänä.

P0444 Evap Purge Control Valve circuit open
 

Link to comment
Share on other sites

Omasta katkaisin tuon venttiilille menevän letkun ja tulppasin venttiilin juuresta. Toisen pään vedin ilmanputsarin koteloon, ei ole sen jälkeen temppuillu.

Link to comment
Share on other sites

Eli jätit venttiilin paikoilleen liittimen päähän niin ei tule vikakoodia? 

Itse siirsin imusarjalle menevän letkun putsariin ja jätin venttiilin muuten toimimaan. 

Luin jostain että kokonaan ohituksessa voi bensaa päästä moottoritilaan jos heittää autolla nurin..

Link to comment
Share on other sites

Jep, venttiili piuhoineen paikallaan, tukittuna. Miulla ei ikinä mitään edes herjannu, pääteltiin vaan, että venttiili jotenkin viallinen. Holkki oli kans samaa mieltä. 

Tuota nurinmenoa en kyllä aatellukaan, yleensä ollu tarkoitus pitää pystyssä...

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...