holkki Posted June 6, 2018 Report Share Posted June 6, 2018 Noo,tässä vähän iltalukemista , jos epäilystä korkeapaine bensapumpun toiminnasta ja mahdollisia ratkaisumalleja pumpun omatoimiseen korjaukseen.... North American Motoring > 2nd Generation MINIs > Stock Problems/Issues > N14/N18 High Pressure Fuel Pump teardown and refresh Link to comment Share on other sites More sharing options...
holkki Posted December 6, 2018 Author Report Share Posted December 6, 2018 Joo, alkaa olla kokemusta muutamasta viallisesta HPFP :sta. Kaikki , joita olen rassannut ovat olleet tapauksia,jossa ongelma alkaa huonolla kylmäkäynnistyvyydellä, vaati useita startteja ennen käynnistymistä, seuraava vaihde on ajossa nykiminen, vikatilat ja vikakoodit, misfiret yms. Mutta nyt oma R56 MCS temppuaa seuraavaa, lähtee aina hyvin käyntiin, ei oireile normi ajossa millään tavalla, ei jätä mitään valoja/ vikakoodeja, ei mitään! mutta , kun antaa kunnolla runtua ,pidenmpi täyden kaasun kiihdytys saa aikaa terävän nykimisen, käynti pätkii,leikkaa tehoa? mutta ei mitään jälkeä ISTAlla luettuna.tyhjäkäynnin bensapaineet ovat olleet normaaleja, ongelma tilassa en ole oikein pystynyt lukemaan dataa...Mutta kaikki viittaisi hajoavaan HPFP ? Ahdot näyttää samalta kuin aikaisemmin, joten ahdin ongelmaa en usko olevan ja poislasken myös paskaiset imukanavat, ajettu putsauksen jälkeen n.6tkm.....lueskelin Ameeriikan voorumilta juttuja hajoavista HPFP ja tää mun tapaus tuntui olevan sielläkin harvinainen...Onko foorumin väellä ollut ko. ongelmaa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
holkki Posted December 29, 2018 Author Report Share Posted December 29, 2018 Omaa höpötystä....Oli taas aikaa roikkua netissä ja tutkailla N14 koneen HPFP markkinoita. Kasvavana "trendinä" havaittavissa kinkkien kopio pumppujen lisääntyvä määrä, eli jos on hankkimassa esim. Ebayn kautta uutta pumppua ja haluaa varmistua että saa OEM osan, kannattaa olla tarkkana! Myös "refurbished" pumppuja esiintyy...Tilailin kaverin kanssa joulukuun alussa yhden "citroen/PSA" brändillä olevan pumpun ,se oli ainakin OK. Hinta luokka uudella OEM pumpulla on yleensä luokkaa+300 euroa/puntaa, liian halvat n.100 euron/punnan punput järestään kinkki-pumppuja... Tietty, jos haluaa kokeilla riskillä ko. vaihtoehtoa, se on oma valinta ja jos viitsii raportoida toiminnasta täällä, on porukka jatkossa hieman viisaampaa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini1380 Posted December 29, 2018 Report Share Posted December 29, 2018 Itse tilasin meidän MCS Clubiin Meat & Dorian:in valmistaman "tarvikepumpun" ja hyvin on nyt toiminut. Suomalainen tukkuri minkä kautta tilasin tuon tehdastilauksena otti niitä tietääkseni muutaman hyllyynkin eli noita pitäisi olla nyt Suomestakin saatavilla hyvin varustetuista varaosaliikkeistä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini1380 Posted December 29, 2018 Report Share Posted December 29, 2018 Tuollaiset numerot olen itse pumpulle saanut kaiveltua: Startaxin (tukkuri) numero pumpulle: 8300-70619 eli tämä on tuo alla mainittu Meat & Doria:n valmistama Valmistajan Meat&Doria numero: 78524 PSA: 1920LL PSA: 9819938480 MINI: 13517588879 en ota vastuuta numerojen oikeellisuudesta vaikka monella varaosaohjelmalla kokeiltuina nuo täsmäävätkin keskenään Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommik Posted May 21, 2020 Report Share Posted May 21, 2020 Tuo Meat&Dorianin pumppu käy ainakin R56S 07 N14 ihan hyvin. Varaosamaailmasta löytyy myös (770€) heti mutta kun ei ole speksattu juuri ko.autolle niin vastuu kuulemma ostajan -> ei palautusoikeutta. Päädyin ostamaan Autodocista viikon toimitusajalla. 78524 tuotenumerolla löytyy. Hinta heiluu 480-530€ välillä. Palautusturvalla. Laakkoselta 1150€ OEM Tarkistaisin / vaihtaisin kuitenkin ensin tuon " Tank breather valve " kun siinä ilmeni todellinen vika -> alipaine tankissa. Laakkoselta 80€ OEM. Ja se ohitus ei sitten toimi. Heittää vialle viimeistään seuraavana päivänä. P0444 Evap Purge Control Valve circuit open Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted May 21, 2020 Report Share Posted May 21, 2020 Omasta katkaisin tuon venttiilille menevän letkun ja tulppasin venttiilin juuresta. Toisen pään vedin ilmanputsarin koteloon, ei ole sen jälkeen temppuillu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommik Posted May 23, 2020 Report Share Posted May 23, 2020 Eli jätit venttiilin paikoilleen liittimen päähän niin ei tule vikakoodia? Itse siirsin imusarjalle menevän letkun putsariin ja jätin venttiilin muuten toimimaan. Luin jostain että kokonaan ohituksessa voi bensaa päästä moottoritilaan jos heittää autolla nurin.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo 69 Posted May 23, 2020 Report Share Posted May 23, 2020 Jep, venttiili piuhoineen paikallaan, tukittuna. Miulla ei ikinä mitään edes herjannu, pääteltiin vaan, että venttiili jotenkin viallinen. Holkki oli kans samaa mieltä. Tuota nurinmenoa en kyllä aatellukaan, yleensä ollu tarkoitus pitää pystyssä... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now