Jump to content

Mini Countryman läpivienti matkustamosta konehuoneeseen


Juge

Recommended Posts

Hei!

Onko jollain varmaan tietoa ennenkun lähden kunnolla purkimaan Countrymanin etumatkustajan jalkatilaa, että onko siellä missä päin läpivienti valmiina?

 

Tuli eilen laitettua vesiletkulämmitin Countrymaniin ja sisätilan johtosarja odottaa laittoa - kunhan vain se läpivienti sieltä jostain löytyisi.

 

Voisin tässä jossain vaiheessa heittää pienen kuvasarjan tuosta letkulämmittimen asennuksesta...

Link to comment
Share on other sites

No joo ihan just itekin tuohon viittaavan kuvan löysin:

https://www.northamericanmotoring.com/forums/attachments/electrical/155570d1501309895-how-to-route-cable-through-firewall-from-battery-compartment-for-auxiliary-power-img_4937.jpg

 

On vain mahdottoman ylhäällä tuo läpivienti, jotta kai sieltä suht helposti alas pääsee - siis matkustamon puolella.

 

Täytyypä pemistää. Countrymanissa on aika hyvä purkaminen että akun saa pois. Clubmanissa oli samantyyppinen purkaminen mutta jotenkin näyttää ainakin haasteellisemmalta tässä Countryssä.

Link to comment
Share on other sites

Ostin tuon Defan läpivientityökalusarjan http://www.defa.com/fi/automotive/warmup/accessories/tools/pullwire_kit/ ja helpotti kummasti projektia eikä ollut muistaakseni pahan kallis.
Lisäksi ostin sisäjohdot Defa Termini päällä niin ei tarvinnut niin isoa liitintä vetää läpivienneistä ja sisäasennuskin siistimpi kun ei tarvitse sitä "pistorasiaa".

Link to comment
Share on other sites

Juu akku ja sen alla oleva teline pois niin löytyy hyvät läpiviennit. Ei tarvii mitään ihme työkalua sillä siellä on iso kumi mihin vaan mattoveittellä sopiva reikä. Kuten yllä mainittiin asettuu mukavaan kohtaan jatkaa eteenpäin sisäpuolella.

Link to comment
Share on other sites

Ei tarvinnut Clubmanista ottaa akun alla olevaa koteloa pois vaan riitti se akkukotelon kannen pois otto että pääsi läpivientiin käsiksi ja sai tolla työkalulla tuupattua läpiviennin valmiista "nisästä" johdon sisään jolloin läpiviennistäkin tuli tiivis.

Link to comment
Share on other sites

Countrymanissä se läpivienti on sen akun telineen alla. Lisäksi "eka" läpivienti pitää tehdä sen kaukalon etureunasta. Saa kaiken tehtyä kynekologin käsillä purkamattakin mutta sen akun telineen ottaa 2 min pois, kun avaa ne kiinnityspultit. R60 rintapelti edustoineen on melko erilainen verrattuna R55, 56 yms malleihin.

Link to comment
Share on other sites

Ahaa, eli ilmeisesti tiedossa jonkinverran enemmän asennustöitä että tuon sisähaaran saa asennettua... No se nähdään jossain vaiheessa kun tuota hommaa rupean tekemään.

 

Täytyypä funtsia josko tuohon Countryyn laittais suosiolla samalla hiellä uuden akun: rouwa ajaa sillä sen verran lyhyttä pätkää että oikein harmittaa... Ja ilmeisesti originaali akkumulaattori tällä hetkellä kiinni, jotta kuusi vuotias akku niin sitä ei ikinään tiedä koska se rimpula sippaa...

Link to comment
Share on other sites

Ylläpitolaturin virkaa mulla hoitaa CTekin Kymppi :)

 

Tosin erillisenä jotta sillä saa ladattua sekä Miniä että Volvoa. CTek 3.6:nen on sitte klassikki-Miniä varte jotta sitä voi huoletta pitää vaikka viikon tai kaksi roikassa.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...