Jump to content

R56 Talvirenkaat


xstr

Recommended Posts

Renkaille myös vanteet. Esim Minin rengaskonfiguraattori ei sisällä ohuempipuolaisia vanteita talvirenkaille.

Pitääkö talvivanne olla teknisesti järeä vai onko kyse kurakelien puhtaanapidosta?

 

http://www.mini.fi/mini-sinae/rengaskonfiguraattori/

Link to comment
Share on other sites

Tiedän että on samat.

 

Vertailu GP:n kuluneiden levyjen/palojen ja ton uuden setin välillä ei oo täysin vertailukelpoinen kun vanhoista on lähtenyt aika paljon painoa pois  ;) 

ja mä nyt oon uutenkin ajatellut ostaa nää levyt ennen setin asennusta: http://www.gpgarage.it/store/3672/JCW-replacement-discs.html

 

Mulle noi JCW:n Brembot tulee enempi ulkonäöllisistä syistä mutta ei mahdollisesta parantuneesta jarrutehostakaan haittaa ole.

 

Realoem ja etk näyttää osille painot, en tiedä onko pakkausten kera vai ei, mutta kaippa ne keskenään on jotenkin vertailukelposia... tässä eri jarrusettien painot (satulat, palat, levyt)

 

R53 MCS: 21.18kg

R53 JCW: 25.80kg

R56 JCW: 25.64kg

 

Eli ei ne R56 JCW:n Brembot sitten kai tuokaan lisäpainoa. Ja jos GP Garagen levyillä saa vielä pari kiloa kevennettyä... tokihan Wilwoodeilla saisi vielä siitäkin viitisen kiloa pois. :)

Link to comment
Share on other sites

Hei!

Onko kukaan tilannut tästä nettikaupasta renkaita? http://www.renkaat365.fi

 

Onko kokemuksia halpaista Uniglory renkaista? 


 

tai olisi parempi vaihtoehto Nankang?


Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Meidän R55:seen tilasin 205/45R17 Continental Conti IceContact2 nastarenkaat, GP:ssä mulla on 215/45R17 Nokian Hakka7:at mihin ainakin oon ollut ihan tyytyväinen aikaisempien talvien perusteella ja siis kummassakaan ei ole vielä talvirenkaat alla kun ei se talvi vielä tule  ;)

Link to comment
Share on other sites

Talvi tulee... Normi R56 suosituksia, kannattaako säästää talvirenkaissa ja pistää 15" nastat suosiolla alle vai panostaa hieman ja 16"? Pieni kiirus tulee kun ylihuomiseks luvattu jo puukkoja taivaalta ja meikällä Hankookin kesänakit vielä alla. Myös vanteet siis hankinnassa.

 

Eiköhän se ole lähinnä ulkonäkökysymys.

Link to comment
Share on other sites

Autossa tuli mukana Bridgestone Blizzak runflat kitkat, jotka oli sen verran surkeat ajaa ja heikossa hapessa, että saivat lähteä.

 

Tänään meni alle suht edullisesti (alle 500€) löydetyt ylivuotiset Continental ContiSportContact 5 kitkat 215/45/17 koossa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Vaihdoin äsken Volvossa Continental Icecontact 2:set edestä taakse ja päinvastoin.

 

Kaikissa renkaissa kaikki nastat tallella. 5000km ajettu kahden viimeisen kuukauden aikana, sekä kuivaa että märkää asfalttia, lunta ja jäätä, eikä ole kaasun kanssa säästelty.

 

Tarkistan tässä myöhemmin paljonko kokonaan noilla ajettu.

 

Voin vain suositella Icecontact 2:ia.

 

 

Edit:

Volvon Continentaleilla ajettu yhteensä 10169km. Renkaat laitettiin alle helmikuussa tänä vuonna, ja nyt syyskaudella alle ruuvasin 13.10.2016. Ihan mukavasti on kestänyt ja nastat on tosiaan kaikki tallella.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...