Tomi Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2009 Raportoi Jaa Kirjoitettu 19. Tammikuuta, 2009 Elikkä meneekö leimasta läpi jos vaihtaa auton kätisyyttä? Minissä kun tämä onnistuisi kuin elokuvissa... Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2009 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2009 Ei siihen mielestäni ole mitään estettä, jos muutostyö tehdään asianmukaisesti. Muutoskatsastuksella. Vanha (-60,-70,ja -80 luvun) Minihän ei taida juuri muita muutososia tarvita kuin hammastangon ja vähän jarruputkia!? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
minorv8 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2009 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2009 Aina tulee sitten tämä maaginen kysymys että miksi ? Mutta onneksi en sitä kysy... Keskimittaristolla olevat on aika helppo muuttaa mutta siinä vaiheessa kun mittaristo siirtyi kuskin nassun eteen tulee jo enemmän ohjelmaa. Mittaristo, johtosarjat jne jne. En tunne lakia niin hyvin, äkkipäätä tulis mieleen että virkamiehellä vois olla vähän sanomista tohon. Hämärä mielikuva on että Suomeen tuodut oikeanpuoleisella ohjauksella olleet pirssit piti takavuosina hyväksyttää erikseen. Käynti konttorilla auttaa varmaan asiaan. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
LeeHarvey Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2009 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2009 Hammastanko ja kaasupoljin vaihtuu. MK 1 ja II oven lukot on erilaiset. Apparin ovessahan ei ole kuin sisänappi. Iso ongelma tuo ei ole, sillä uuteen apparin oveen voi laittaa lukollisen kahvan, mutta silloin sitä ei saa sisältä auki. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Mini1380 Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2009 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2009 Muistaisin kans jotenkin et ainakin uutena maahantuoduissa esim.postiautot lukee rek.otteessa et hyväksytty liikenneministeriön erik.luvslla nro.... , mut nythän on paljon tuotu noita japsi pelejä käytettynä et en tiedä miten niitten kohdalla. Jos ei minori sitä kysy niin mä kyl voin kysyä, Miksi Ihmeessä?? Joskus ajanut väärältä puolelta ajettavaa, hetken se on ihan hauskaa, mut ohittaminen ym.helvatisti hankalampaa(varsinkin isojen jonojen). Mut jokainenhan tekee just niinkuin lystää, sehän on yks idea tässä harrastuksessa et voi tehdä autosta mieleisen mitä nyt AKE ja Suomen laki hiukan hidastaa. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2009 Raportoi Jaa Kirjoitettu 20. Tammikuuta, 2009 Ymmärsin ensin että kysymyksessä olisi oikealta ohjattavan "muuttominin" "normalisointi", mutta voihan se olla erikoisuudentavoittelu! Jotkut ratakuskit Suomessa muuttelivat (esim.Mäkinen) Mininsä kätisyyttä ratojen mukaan, jo 60-luvulla. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Tomi Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2009 Kirjoittaja Raportoi Jaa Kirjoitettu 21. Tammikuuta, 2009 vähän erinlaisuutta tässä hainkin muihin mutta kattoo nyt jaksaako sitä lähtee siirtämään.. tosiaan hammastanko pitäisi ostaa ja on kuitenki 180e huvi :D Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Finnman Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2009 Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2009 Eikös se raidetanko vaan käännetä toistapäin. Tästä en ole kyllä ihan varma, mutta näin muistelisin, että se ois sama tanko kummassakin mallissa? :-? Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
koirankoppi Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2009 Raportoi Jaa Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2009 Kyllä se sama hammastanko sopii sinne toisinkin päin, mutta sitten pyörät kääntyy vähän hassusti ;) Eli kun käännät oikealle, niin kääntyy vasemmalle ja päinvastoin. Tottahan siihenkin oppii ja on sitten ainakin erikoinen ;D. Jos saa katsastusmiehenkin opetettua ja vakuutettua. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
flyingfinn Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2009 Raportoi Jaa Kirjoitettu 27. Tammikuuta, 2009 Muutokselle ei ole mitään estettä ellei auton muutosprosentit ole ylittymässä. Siitä olen kuitenkin varma, että jotain muutosprosentteja katsastusmies sinne rekisteriotteeseeen lykkää ja näin autostasi tulee ns. "korinvaihto" ja tämä yleensä laskee myös auton myyntiarvoa. http://www.autowiki.fi/index.php/Muutosprosentit Esim. Toin Irlannista MB Viton ja jouduin vaihtamaan ajovalonumpioiden lasit heijastuspintojen muuttamiseksi. Tästä ilosta katsastusmies mätkäisi rekisteriotteeseen ajoneuvon muutosprosentiksi 1%. Ensin yritti laittaa enemmän (koko umpioista), mutta olin tosiaan vaihtanut pelkät ajovalojen lasit. Muuten RHD autojen kanssa ei tarvita mitään erityisselvityksiä. Tämän viimeisen tiedän siksi, kun meidän taloudessa niitä on jo kolme. ::) Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Ioni Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2009 Raportoi Jaa Kirjoitettu 22. Helmikuuta, 2009 Siitä olen kuitenkin varma, että jotain muutosprosentteja katsastusmies sinne rekisteriotteeseeen lykkää ja näin autostasi tulee ns. "korinvaihto" ja tämä yleensä laskee myös auton myyntiarvoa. Ei siitä nyt sentään korinvaihto tule. Tänä päivänähän muutosprosentteja pitäisi tulla jo esimerkiksi pelkän puskurin vaihdosta. Jokainen vähänkin rutattu auto, johon vaihdettu laseja, puskureita tai peltejä, pitäisi oikeasti katsastaa näille muutoksille ja näistähän tulee kaikista prosentteja, kun ovat vaihdettuja osia. Se että ratti on siirretty, tietenkin tässä tapauksessa syö myyntiarvoa. Eri asia olisi, jos ratin siirtäisi RHD -> LHD, jolloin jälleenmyyntiarvo nousisi. Link to comment Share on other sites Lisää jakomahdollisuuksia...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään