Jump to content

Ratti vasemmalta oikealle..?


Tomi

Recommended Posts

Ei siihen mielestäni ole mitään estettä, jos muutostyö tehdään asianmukaisesti. Muutoskatsastuksella.

Vanha (-60,-70,ja -80 luvun) Minihän ei taida juuri muita muutososia tarvita kuin hammastangon ja vähän jarruputkia!?

Link to comment
Share on other sites

Aina tulee sitten tämä maaginen kysymys että miksi ? Mutta onneksi en sitä kysy...

 

Keskimittaristolla olevat on aika helppo muuttaa mutta siinä vaiheessa kun mittaristo siirtyi kuskin nassun eteen tulee jo enemmän ohjelmaa. Mittaristo, johtosarjat jne jne.

 

En tunne lakia niin hyvin, äkkipäätä tulis mieleen että virkamiehellä vois olla vähän sanomista tohon. Hämärä mielikuva on että Suomeen tuodut oikeanpuoleisella ohjauksella olleet pirssit piti takavuosina hyväksyttää erikseen. Käynti konttorilla auttaa varmaan asiaan.

Link to comment
Share on other sites

Muistaisin kans jotenkin et ainakin uutena maahantuoduissa esim.postiautot lukee rek.otteessa et hyväksytty liikenneministeriön erik.luvslla nro.... , mut nythän on paljon tuotu noita japsi pelejä käytettynä et en tiedä miten niitten kohdalla.

 

Jos ei minori sitä kysy niin mä kyl voin kysyä, Miksi Ihmeessä??

Joskus ajanut väärältä puolelta ajettavaa, hetken se on ihan hauskaa, mut ohittaminen ym.helvatisti hankalampaa(varsinkin isojen jonojen).

 

Mut jokainenhan tekee just niinkuin lystää, sehän on yks idea tässä harrastuksessa et voi tehdä autosta mieleisen mitä  nyt AKE ja Suomen laki hiukan hidastaa.

Link to comment
Share on other sites

Ymmärsin ensin että kysymyksessä olisi oikealta ohjattavan "muuttominin" "normalisointi", mutta voihan se olla erikoisuudentavoittelu!

Jotkut ratakuskit Suomessa muuttelivat (esim.Mäkinen) Mininsä kätisyyttä ratojen mukaan, jo 60-luvulla.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä se sama hammastanko sopii sinne toisinkin päin, mutta sitten pyörät kääntyy vähän hassusti ;)

Eli kun käännät oikealle, niin kääntyy vasemmalle ja päinvastoin.

Tottahan siihenkin oppii ja on sitten ainakin erikoinen ;D.

Jos saa katsastusmiehenkin opetettua ja vakuutettua.

Link to comment
Share on other sites

Muutokselle ei ole mitään estettä ellei auton muutosprosentit ole ylittymässä. Siitä olen kuitenkin varma, että jotain muutosprosentteja katsastusmies sinne rekisteriotteeseeen lykkää ja näin autostasi tulee ns. "korinvaihto" ja tämä yleensä laskee myös auton myyntiarvoa.

 

http://www.autowiki.fi/index.php/Muutosprosentit

 

Esim. Toin Irlannista MB Viton ja jouduin vaihtamaan ajovalonumpioiden lasit heijastuspintojen muuttamiseksi. Tästä ilosta katsastusmies mätkäisi rekisteriotteeseen ajoneuvon muutosprosentiksi 1%. Ensin yritti laittaa enemmän (koko umpioista), mutta olin tosiaan vaihtanut pelkät ajovalojen lasit.

 

Muuten RHD autojen kanssa ei tarvita mitään erityisselvityksiä. Tämän viimeisen tiedän siksi, kun meidän taloudessa niitä on jo kolme.  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Siitä olen kuitenkin varma, että jotain muutosprosentteja katsastusmies sinne rekisteriotteeseeen lykkää ja näin autostasi tulee ns. "korinvaihto" ja tämä yleensä laskee myös auton myyntiarvoa.

 

Ei siitä nyt sentään korinvaihto tule. Tänä päivänähän muutosprosentteja pitäisi tulla jo esimerkiksi pelkän puskurin vaihdosta. Jokainen vähänkin rutattu auto, johon vaihdettu laseja, puskureita tai peltejä, pitäisi oikeasti katsastaa näille muutoksille ja näistähän tulee kaikista prosentteja, kun ovat  vaihdettuja osia.

 

Se että ratti on siirretty, tietenkin tässä tapauksessa syö myyntiarvoa. Eri asia olisi, jos ratin siirtäisi RHD -> LHD, jolloin jälleenmyyntiarvo nousisi.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...