penna Posted October 23, 2014 Report Posted October 23, 2014 Kun kannesta on koneistettu venttiilien tiivistepinnat liian syvälle niin olettako täytehitsannu niitä ja millä puikolla vai pystyykö niihin laittaa irto seeti renkaat mitkä sitte koneistetaan?
Mini1380 Posted October 23, 2014 Report Posted October 23, 2014 Irto seetit ois varmasti toimivin vaihtoehto eikä tarttis käyttää mitään lisä-aineitakaan jatkossa.
penna Posted October 26, 2014 Author Report Posted October 26, 2014 Tuo kansi on 12g940 ja mittasin että se venttiililautasten väli ois 6mmn niin mietin että meneekö puhki jos alkaa jyrsiin irtoseeteille kolot?
minorv8 Posted October 26, 2014 Report Posted October 26, 2014 Onko molemmat venttiilit syvällä kannessa ? Jos pelkkä pako niin helpommin koneistajat ottaa työn alle. Joskus tota kyselin niin muutama koneistamo ei suostunut ottamaan hommaa vastaan jos piti sekä imu että pako rengastaa. Valurautakannen hitsaus on arpapeliä, vaatii nikkeliseosteisen lisäaineen ja osaavan tekijän. Ja vaikka hitsaus onnistuisikin niin en tiedä millaiset seetit siihen saa koneistettua. Turbomoottorin kanteen tein semmoisen tempun että jyrsin koko palotilan syvemmäksi. Se ja isommat venttiilit käytännössä teki sen että venttiilit oli aika nätisti palotilassa. Toki sitten keinuvivuston geometria oli persiillään mutta se on sitten taas oma tarinansa. Mulla on yks uusi mpi:n kansi ilman venttiilejä, pistä yv. Jos kiinnostaa.
penna Posted October 26, 2014 Author Report Posted October 26, 2014 Pelkät pakoventtiilit on syvällä, tuo on pelkkä raaka kansi että siihenkin pitää venttiilit tilata mutta kän alustavasti kysymässä oulun moottorikoneistamolta korjauksen hintaa? Onko tietoa tekeekö muut oulun alueella kannen korjauksia?
Kimi Posted October 27, 2014 Report Posted October 27, 2014 Seetitys maksaa jotain 60 eur reikä. Tää on valmiiksi seetitetty, uudet ohjurit, jne venat 33.0 ja 29.4. http://www.minispares.com/product/Classic/Engine/Cylinder_heads/Large_Bore_Heads/LDF105800.aspx?100404&ReturnUrl=/shop/classic/Engine/Cylinder~heads.aspx|Back%20to%20shop
FD100L Posted October 27, 2014 Report Posted October 27, 2014 Seetitys maksaa jotain 60 eur reikä. Tää on valmiiksi seetitetty, uudet ohjurit, jne venat 33.0 ja 29.4. http://www.minispares.com/product/Classic/Engine/Cylinder_heads/Large_Bore_Heads/LDF105800.aspx?100404&ReturnUrl=/shop/classic/Engine/Cylinder~heads.aspx|Back%20to%20shop Voiks toi hinta pitää paikkansa? Tilaan heti Metroon tollasen! :)
MikaJ Posted October 27, 2014 Report Posted October 27, 2014 Saahan noita maailmalta halvemmallakin (muistelisin että sataan puntaan). Niitä ilmeisesti jäi julmettu kasa ylimääräiseksi kun valmistus loppui. Kanavat ilmeisesti vähän ahtaat jos tehoja on enempi kuin vakiona, että kairaamista on paljon.
Mini1380 Posted October 27, 2014 Report Posted October 27, 2014 Toi on kyllä ilman venttiileitä ainakin kuvan mukaan eikä tekstissäkään mainita venttileitä.
minorv8 Posted October 27, 2014 Report Posted October 27, 2014 Juurikin tommoinen on jemmassa. Pitää tarkistaa onko toi öljykanavan tulppaus mun kannessa paikoillaan. Maksoin omastani rahteineen 270 €, hyvällä tuurilla voi löytyä halvemmalla. Kanavat on samaa kaliiberia muiden normi 1275 kansien kanssa.
MikaJ Posted October 28, 2014 Report Posted October 28, 2014 http://www.ekmpowershop28.com/ekmps/shops/southlakes/cylinder-head-assembly-13-ldf105800-31673-p.asp Ei tosiaan järkeä korjailla vanhoja kansia ellei museoinnista ole kyse, jos kanavatkin ovat samaa tasoa kuin vanhoissa.
Kimi Posted October 28, 2014 Report Posted October 28, 2014 Moi, Ostin viimeset 6 kpl pois sparesilta keväällä. Eli 69 punnan kansia ei enää saa. Tuo linkissä oleva on käyttämätön raaka kansi, ei yhtä ruosteessa mitä ostin. Lämppärin reikä pitää porata, venttiilit ostaa ja lämpöanturin reikä tehdä. Lisäksi venttiilikoneiston öljykanava pitää tulpata. Multa saa vakio 12g940 kansia 100 eur kpl, taitaa olla neljä hyllyssä. Näillä pitäis pärjätä :-)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now