Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kun kannesta on koneistettu venttiilien tiivistepinnat liian syvälle niin olettako täytehitsannu niitä ja millä puikolla vai pystyykö niihin laittaa irto seeti renkaat mitkä sitte koneistetaan?

 

Posted

Irto seetit ois varmasti toimivin vaihtoehto eikä tarttis käyttää mitään lisä-aineitakaan jatkossa.

Posted

Tuo kansi on 12g940 ja mittasin että se venttiililautasten väli ois 6mmn niin mietin että meneekö puhki jos alkaa jyrsiin irtoseeteille kolot?

Posted

Onko molemmat venttiilit syvällä kannessa ? Jos pelkkä pako niin helpommin koneistajat ottaa työn alle. Joskus tota kyselin niin muutama koneistamo ei suostunut ottamaan hommaa vastaan jos piti sekä imu että pako rengastaa.

 

Valurautakannen hitsaus on arpapeliä, vaatii nikkeliseosteisen lisäaineen ja osaavan tekijän. Ja vaikka hitsaus onnistuisikin niin en tiedä millaiset seetit siihen saa koneistettua.

 

Turbomoottorin kanteen tein semmoisen tempun että jyrsin koko palotilan syvemmäksi. Se ja isommat venttiilit käytännössä teki sen että venttiilit oli aika nätisti palotilassa. Toki sitten keinuvivuston geometria oli persiillään mutta se on sitten taas oma tarinansa.

 

Mulla on yks uusi mpi:n kansi ilman venttiilejä, pistä yv. Jos kiinnostaa.

Posted

Pelkät pakoventtiilit on syvällä, tuo on pelkkä raaka kansi että siihenkin pitää venttiilit tilata mutta kän alustavasti kysymässä oulun moottorikoneistamolta korjauksen hintaa? Onko tietoa tekeekö muut oulun alueella kannen korjauksia?

Posted

Voiks toi hinta pitää paikkansa? Tilaan heti Metroon tollasen! :)

Posted

Saahan noita maailmalta halvemmallakin (muistelisin että sataan puntaan). Niitä ilmeisesti jäi julmettu kasa ylimääräiseksi kun valmistus loppui. Kanavat ilmeisesti vähän ahtaat jos tehoja on enempi kuin vakiona, että kairaamista on paljon.

Posted

Toi on kyllä ilman venttiileitä ainakin kuvan mukaan eikä tekstissäkään mainita venttileitä.

Posted

Juurikin tommoinen on jemmassa. Pitää tarkistaa onko toi öljykanavan tulppaus mun kannessa paikoillaan. Maksoin omastani rahteineen 270 €, hyvällä tuurilla voi löytyä halvemmalla. Kanavat on samaa kaliiberia muiden normi 1275 kansien kanssa.

Posted

Moi,

 

Ostin viimeset 6 kpl pois sparesilta keväällä. Eli 69 punnan kansia ei enää saa.

 

Tuo linkissä oleva on käyttämätön raaka kansi, ei yhtä ruosteessa mitä ostin.

Lämppärin reikä pitää porata, venttiilit ostaa ja lämpöanturin reikä tehdä. Lisäksi venttiilikoneiston öljykanava pitää tulpata.

Multa saa vakio 12g940 kansia 100 eur kpl, taitaa olla neljä hyllyssä.

 

Näillä pitäis pärjätä :-)

post-180-0-64362500-1414507249_thumb.jpg

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...