Jump to content

Austin 1300 Mailer -69


Oltsu

Recommended Posts

Moi kaikille.

 

Sain Austin Mailerin vuonna 2001. Tarkoitus oli restauroida se pikaisesti hyvään ajokuntoon. Projekti alkoikin lupaavasti vuonna 2002 irrottamalla kaasari, jarrupääsylinteri, kytkinpääsylinteri, venakoppa, laturi ja muuta pikkuosaa kunnostusta varten. Siihen se sitten jäikin. Ja tietty kaikki irrotetut osat ovat hävinneet jonnekin vuosien varrella.

 

Projekti alkoi uudestaan kun haettiin auto säilytyspaikasta tämän vuoden keväällä. Hiiret olivat tehneet yllättävän vähän tuhoa, mutta vähän kuitenkin.

 

Osia on tässä hommattuna aika hyvin, mutta puutteitakin vielä on (mm. kytkimen pääsylinterisäiliö). Lisäksi tiedän, että molemmat Hydrolastic-piirit vuotavat (kuten kuvastakin näkyy, aika low rider!). Hommasin myös Hydrolastic-pumpun briteistä.

 

Auto on aikoinaan ruostesuojattu ja mittarissa on 54 tkm.

 

Päivittelen tänne miten projekti etenee.

 

Jos jollakulla on tällaiseen autoon osia, niin viestiä vaan tännepäin :)

post-3390-0-35101500-1401886289_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 11 kuukautta myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...

Projekti etenee. Vaikuttaisi siltä, että 46 tkm ei ihan pidä paikkaansa, sen verran kulunutta kamaa oli etupäässä. Earlpartilta tilasin paljon osaa. Jarrut purettiin, uutta tiivistettä, hiekkapuhallusta tukivarsiin, parin mätäpaikan korjaus, roller foot kitit (mitä lie suomeksi?) molemmille puolille, maalausta, uudet käsijarruvaijerit, takajarrut uutta jne..

 

Seuraavaksi ohjelmassa on taka-apurungon irrotus + kunnon tarkastus ja sinne kuluvien osien uusinta. Ehkä tänä kesänä vielä liikkuu.

 

Osatarpeita (ihan kaikkea ei viitsis uutena ostaa):

 

* kuskin puolen etuoven avauskahvan

* taakse apparin puolen taka-oven ikkunanavauskahvan

* apparin häikäisysuojan

* vaihdekepin "alapään suojus" :)

* alustaan taakse roller foot kitit, apurungon mounting kitit, pohjaanlyöntikumit

* taakse vasemmalle auxiliary springin (vakaaja?)

* vasemman puolen takavalon linssin

 

Ps. kadonneet osat löytyivät, olivat näppärästi arkistoitu kaverini talliin laatikkoon, jossa luki "Opel". Ehdin tietty jo hankkia uudet osat :)

Link to comment
Share on other sites

Näillä palstoilla "imperial" nimimerkillä esiintyvällä kaverilla on ainakin joskus aikanaan ollut uusia alkup. Mailerin osia. Kannattaisi ehkä yv:llä kysäistä.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Hyvä Oltsu! olen niiin kade että jollain on tietotaitoa hoitaa auto pelikuntoon, itse vain ajan ja toivon että mikään ei haloaisi. No mutta eihän se nyt ihan niin mene, nyt alkaa olemaan remonttia vaille valmis,, kävi korjaamolla jossa todettiin että hammasratas (?) ja etuvetonivel ainakin on viittä vaille valmiit.. mulla ei ole oikein tietotaitoa edes varaosien metsästykseen, mikä tuo paikka on mistä sinä tilasit osat ja jäikö jotain ylimääräisiää tuolta Opel- laatikosta ;) ?

Link to comment
Share on other sites

Moi, minulta löytys ehjä hammastanko,jos on tarvetta.Tosin jos välys on sisänivelissä, ne pystyy tiukkaamaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 kuukautta myöhemmin...
  • 3 viikkoa myöhemmin...

Mulla on yksi pari mutta ne on liian pitkät Miniin. Toi lieriöosuus on vajaa 15 mm pitkä. Ne saa kyllä jos vain haluat. Mun mielestä noi kuvassa olevan pultin mitat olis aika tarkkaan samat kuin minissäkin. Mineissä käytettiin myös jossain vaiheessa pelkkää pulttia jonka ympärille tuli ohutseinäinen holkki.

 

Tossa se holkki.

 

http://minispares.com/product/Classic/Cooling_heating/Radiators/CAM4415.aspx?0704&ReturnUrl=/product/Classic/Cooling_heating/11G227.aspx|Back to

 

Normipultissa on pienempi kanta kui tossa alkuperäisessä versiossa 11G228.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...