Jump to content

Vanteen leveys?


Orvokki

Recommended Posts

Asiasta kukkaruukkuun, kuinka leveitä minin vanteita on myynnissä 12" tai 13".  Ja missä niitä olis sopu hinnalla tarjolla??

 

Hakusessa olis oikeen kunnon huulivanteet!??

 

Varmaan helpoin reitti on hommata perinteiset 13" x 7-8 minilitet tai vastaavat joita on vähän joka toisella.

 

näköjään 13x7 on minitronissakin..

 

http://www.minitron.fi/tuotteet/0110.jpg

 

Noita pyörii käytettyinäkin edukkaasti sillointällöin.

 

Jos taas haluaa jotain erikoista kolmiosaista yms niin tuon sopu hinnan voi unohtaa..

Link to comment
Share on other sites

Leveyksissä olen törmännyt jopa 8,5" vanteisiin mut taitavat olla aika kauheat ajaa. Sorry kuva taas siellä rikkoutuneella kovalevyllä. >:(

Itsellä myös noi 7" leveät http://mikaj.1g.fi/kuvat/Jani/cabriolet5.JPG

 

Siinäkin tuo ulos tulo on aikast voimakas. ;) ET on - merkkinen en oikein itse ole löytänyt järkevän hintaisia + merkkisellä ET:llä olevaa leveää vannetta.. Nuo minun vanteet maksoi tuolla saarella Mini in the park tapahtumassa 450£ renkaineen + rahti suomeen 30£. 8-)

Link to comment
Share on other sites

Kyllä ne renkaatkin siihen kuului ja uudet olivat! ;D ::)

Mutta tollasia tarjouksia on noissa tapahtumissa. Tosin on siellä paljon muunkinlaisia tarjouksia. Ostin ison LCB:n suoraan Maniflowta 120£ ja Spares pyytää 180£.

Täytyy myöntää et mulla pieniä sidoksia Sparesiin joten vein tavarat vaan Lontoon pisteeseen ja ne pisti ne sitte mulle hyvin pakattuna jotta myös vanteet olivat siistit vielä Suomessa. ;) Siis oli siinä paketissa muutakin ja se oli kokonaan jotain 60£ se rahti mut venteiden osuus oli varmaan jossakin 30£ huitevissa.... 8-)

Link to comment
Share on other sites

Kyllä cabrio on varmasti törmännyt 9" leveisiinkin 13" vanteisiin Minin alla, jos on vaan pitänyt silmät auki työtehoseuralla vieraillessaan ;) Ajettavuuskin on kohdallaan, ei yhtään ole vedellyt kun on työnnetty tallissa ja pihalla.

 

Ebay.de, jos erikoisia 13" vanteita haluaa, aika pitkällä kokemuksella voin noin sanoa. 4x100 jakoiset menee epäkeskomuttereilla Minin orkkis napoihin kiinni, tai sitten teettää Minin napoihin tuon 4x100 jaon, taikka adapterit...

 

Se kantin riittävyyskin on sitten niin paljon mielipide kysymyksiä...

11,5x13"...

_smaller.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kyllä cabrio on varmasti törmännyt 9" leveisiinkin 13" vanteisiin Minin alla, jos on vaan pitänyt silmät auki työtehoseuralla vieraillessaan ;) Ajettavuuskin on kohdallaan, ei yhtään ole vedellyt kun on työnnetty tallissa ja pihalla.

 

Ebay.de, jos erikoisia 13" vanteita haluaa, aika pitkällä kokemuksella voin noin sanoa. 4x100 jakoiset menee epäkeskomuttereilla Minin orkkis napoihin kiinni, tai sitten teettää Minin napoihin tuon 4x100 jaon, taikka adapterit...

 

Se kantin riittävyyskin on sitten niin paljon mielipide kysymyksiä...

11,5x13"...

_smaller.jpg

 

Asiasta kolmanteen mikäs on levein gummi mitä tavalla tai toisella saa  minin alle. Voi olla aika työlästä venyttää tollaselle 11.5" leveelle vanteelle 195/45 -13" rengasta..

Link to comment
Share on other sites

Mulla oli 7x10" ratavanteet ja yhdellä kaverilla oli vastaavat vanteet,joille oli laitettu 165 renkaat,siviiliajossa.

Jos Miniin ymppää ylileveitä vanteita/renkaita, niin ei niillä ainakaan ajo-ominaisuuksia haeta. Tuskin kukaan kehtaa edes väittää.

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän se ajo-ominaisuudet aina muuttuu huonompaan suuntaan kun lähetään tuumakokoa ja leveyttä järjettömästi muuttamaan, ulkonäköähän siinä haetaan. Ainoa omassa mielessä oleva posittiivinen muutos ajotuntumaan on ollut tossa käyttiksessä kun laitettiin orkkis rengastus takaisin, eteen 255 ja taakse 225 renkaat, nopeassa vauhdissa rauhottui puskeminen. Ei se MTM turhaan ole tuota asiaa tutkinut että noinkin omituinen rengastus toimii tuossa autossa parhaiten :D

 

195/45/13 kumin saa vielä todistetusti menemään 10" leveelle vanteelle, sen leveemmissä en ole ikinä nähnyt. Tuosta päätellen saman korkuisella profiililla renkaan pitäisi olla 38mm leveempi, eli about 235/40/13" pitäisi olla rengastus, tuollaisiahan ei ole olemassa. 225/45/13" voisi ehkä mennä, niitä löytyy vielä käytettyinä/vanhoina uusina (ei tehty -99 jälkeen).

 

[edit] Kattos perkala, Michelin on ruvennut tekemään retroslicksiä katulaillisena 225/45/13 koossa. 20/53-13 Michelin TB15  tarkempana koko/mallitietona.

Link to comment
Share on other sites

Kiitos taas tollasista hinta tiedoista, aina parempi mieli tulee omista hankinnoista!!! ;D ;) ;D

No joo ei ne nyt oo erikoiset verrattuna noihin 225/45-13 kummeihin mut mulle riittävän hyvät.

Se muuten avittaa aikast paljon se prifiilin korkeus kun levitetään leveelle vanteelle.

Link to comment
Share on other sites

Jos pysytään Minissä, niin Mini on normaalikäytössä parhaimmillaan hyvillä 145:llä vyörenkailla ja hyvillä 4,5x10" vanteilla.

Pyörän kulmat edessä ja takana kohdallaan sekä alusta muutenkin.

Ohjaus on kevyt ja tunnokas, ei vetele,rullaa kevyesti. Alustan osat kestää parhaiten (Mini on suunniteltu 10" pyörille ;))

Kaikki muu on ulkonäkökysymyksiä, jotka sinällään eivät ole huonoja asioita.

Sohaistaan nyt vähän, kun menee ihan hullutteluksi ;D

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...