Jump to content

Minin ovien saranat


BATMAN
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...

Ihan helpolta ei tuo eri mallin oven sovittaminen näytä. Itsellä tulee mahdollisesti eteen vanhan mallin oven sovitus uudempaan koriin. Kolmiopelti + sisempi pelti on jo hankittuna. Ulkosaranoidut ovet jää huonokuntoisesta ´69 korista. Vanhan mallin katon hain talteen keskiviikkona. Enää pitäisi hankkia hieman peltiä takakylkeen. Tuossa linkki toiselle foorumille jossa näkyy miten ulkosaranoitu ovi istuu uudempaan koriin.

 

 http://www.theminiforum.co.uk/forums/topic/215064-pictures-of-mk1-a-panels-door-steps-and-slam-panels/

Link to comment
Share on other sites

Samaa ihmettelen minäkin, on sitten muutos kumpaan suuntaan hyvänsä. Mutta väliäkö sillä.

 

Tässä on linkki pikkispalstalle:

 

http://www.minipickup.org/viewtopic.php?f=6&t=2309

 

Boliviassa olevaa pickupin raatoa elvytetään perustekniikalla mm. Hyödyntämällä uudemman minin keulaosaa. Siitä saa vähän käsitystä miten ovet sopii. Noin tekisin itse jos pitäis saada uudemman mallin ovet vanhaan koppaan. Tai päinvastoin. Kaveri leipoo koppaa kasaan kaasuhitsauksella ja oikoo kuumilla. Täytyy hattua nostaa.

 

Isoin ongelma muutoksessa on tuo saranointi/A-pilari. Jos se ei ole tukeva niin ovet roikkuu ja mikään ei sovi. Loppu on vain peltihommaa.

Link to comment
Share on other sites

Miksi moiseen pitää ryhtyä?

Itsellä on tilanne sellainen että on Mini vuodelta 1969. Kori on päässyt kohtalaisen rapeaan kuntoon ja katossakin paljastui kitillä tasoiteltuja kolarijälkiä takareunassa. Tekniikan on aiempi omistaja käynyt läpi ja tallista löytyy siisti maalattu ja koneistukset kokenut moottori. Hiekkapuhalletut ja maalatut etu ja takakelkat sekä reilu kasa uutta osaa alustaan jarruihin ja sisustaan. Sitten löytyy täysin ruosteeton ja peltipuhtaana oleva mutta hieman uudempi kori (tähän koriin minulla ei ole mitään osia, pelkkä kori) . Eli vaihtoehtoina on alkaa työstää tuosta alkuperäisestä korista uudenveroista tai sitten tehdä tuohon uudempaan mutta kovapeltiseen koriin nuo tarvittavat muutokset jotta korista saadaan ´vanhempi´ ja kiinnittää siihen nuo kaikki olemassa olevat osat. Museoautoa ei olla tekemässä mutta hyvin lähelle sitä.

 

Onko tämä riittävä peruste että miksi moiseen pitää ryhtyä?

 

Osaako joku kertoa että onko Mk 2 ja Mk3 koreissa muita eroja kun tuo katto (vanhemmassa `paksumpi`, enemmän koteloa tippakourun alapuolella), kolmiopellit eri muotoiset sekä korin kylkipellin muoto erilainen B-pilarin kohdalta ja oven lukon kohdalta.

Link to comment
Share on other sites

Eipä siinä mitään, rakentelun iloa! Ei niissä juuri muuta eroa ole.

BATMAN: International pick-up foorumilla oli eräs kaveri tehnyt omavalmisteet,(Project 95s-soon to be supercharged) muita ei tule mieleen.

Link to comment
Share on other sites

Sopiihan ne vanhemmat osat siihen uudempaan koriinkin, kelkat, jarrut, kone. Miksi sitä koria tarvitsisi kauheasti muutella?

Aika pieni synti, jos kolmosen koppa esiintyy kakkosena. Kun ei museoautoa olla tekemässä.

Tiedän paljon suurempiakin syntejä.

Olen muistaakseni joskus nähnyt Mk3 korisen Mk1:sen Ässän papereilla!?

Link to comment
Share on other sites

Ja mk3:seen saa feikki-ulkopuolisiasaranoitakin  ;)  +et käytössä veivilasit, uudemmat lukot ja saranat on paljon mukavammat ja joo on ollut useampi mk1 korinenkin et molempia tullut kokeiltua..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...