Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tuli hommattua 90 mallinen Mini josta oli ulkopuoliset kytkimen osat levällään.Kasasin siihen vertomallin kytkimen,semmonen siihen kuulemma kuuluu.Muttakun,kytkin ei vaan irrota,tai siis irrottaa sen verran kun sammuttaa auton ja laittaa pykälän silmään voi auton käynnistää.Liikerata näyttäs maallikon mielestä hyvältä,kytkinkopassa on se lyhin vipu ja työsylinterissä on pisin tanko mitä varastosta löysin.Oiskohan ite kytkinpaketissa jotain hämyä?Onko muilla kokemusta vastaavasta??

Posted

Kyllä järjestelmä on ilmattu ja toimii nähdäkseni oikein.Ja kun kytkimen painaa pohjaan ja yrittää moottorin päässä olevasta vivusta vääntää lisää niin ei onnistu,eli on pohjassa ilmeisesti myös sieltä.Koneella ei kuulemma ole ajettu kytkimen kasauksen jälkeen joten lienee todnäk.että kytkimestä puuttuu jotain tai jotain on väärässä paikassa

Posted

Ainakaan vanhemmanmallin kytkinsysteemissä niitä ei tarvii, tai ainakaan mulla ei oo niitä tainnu viimeiseen kymmeneen vuoteen olla ja hyvin on toiminut.

Posted

Onkos tää kytkin ongelma jo ratkennut? Tuli vaan mieleen et jos se ensiörattaan laakeri on liian tiukalla välyksellä niin sitten tuntuu et kytkin ei irrottaisi sillä kun kytkimen painaa tuolloin pohjaan niin se ratas pyörii akselin mukana. Miten muuten jos koneen käynnistää kytkin pohjassa niin sanoit et auton voi käynnistää, mut lähteekö auto nyt liikkeelle kun kytkimen päästää, entä kun painaa tällöin kytkimen pohjaan irrottaako se tällöin?

Posted

Kiitokset kommenteista,ongelma ei oo vielä poistunut,kytkin on purettu ja odottaa osia.Kytkinvivun kuula ja työntöakselin pesä olivat aika kuluneita.Toivotaan että sieltä löytys ratkasu

Posted

Ei se kytkin lähteny vieläkään toimimaan,eli voiskohan se vika olla ensiölaakerissa.Mä en hurmioissani ymmärtäny katsoo onko tossa primarygearissa välystä,tars vissiin olla .1-.17mm.No ei muuta kun auto pukeille ,kytkin auki ja tarkistus.Pysyyhän kädet rasvassa.

Posted

Moi,

Kai sulla on sellanen kytkinkoppa, jossa toi työsylinteri on kiinni kytkinkopassa vinosti alaspäin, eikä välikopassa, vähän

arveluttaa toi "varaston pisin tanko" maininta. Ohessa kuva

Ja tuon ison liikerajoitin mutterin rullaa niin auki kun saat tai laikalla pois.

Lisäksi Vertossa on kuvista päätelleen erillainen painelaakeri akselin päässä kun pre-vertossa.

 

Kolmas vaihtoehto on että laitat ihan samat releet kun meillä on kisapeleissä :)

post-181-13848035617978_thumb.jpg

Posted

Nysse toimii!!Ensiörattaassa oli oikeat välykset joten meinas mennä sormi suuhun.Tallinperältä löytyi kuitenkin wanha kytkinlevy+paineasetelma,levykin oli perin oudon näköinen,ei jousia ja toisenpuolen pakeliitti vihertävää.Oisko ollu homeessa?No kumminkin,tän löydöksen kun laittoi paikoilleen niin johan pelittää.Oisko se uus levy joka ei toiminnu ollut liian paxu?

Posted

Ennemminkin asetelma liian löysä? Itellä oli joskus samaa ongelmaa verton kanssa.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...