Jump to content

austin morris 1300


jyppe

Recommended Posts

Tänään laitoin lisää osia paikoileen mutta en muista miten valoumpiot laitettiin paikoileen. Onko jollain ohjetta valoumpion metallipohja on jo paikoillaan. Lisäksi kokeilin merkkivalo hommaa, latauksen merkkivalo sammuu kun irroittaa laturista mutta öljyn paineen valo palaa vaikka johdon ottaa pois ja kokeilin muitakin johtoja en sammunut valo eli pitääkö öljyn paineen anturi eristää jotenkin. Lisäksi jäin ihmettelemään miten johtojen väri täsmää laturin johtoihin mutta muuten ei ole kummallakaan valolla muuta yhteistä.

Link to comment
Share on other sites

Tänään saatu ajovalot ja parkit toimimaan ja välillä pyyhkijätkin mistä johtuu ettei aina virtakulje. Takavalot vielä epäkunnossa. Lisäksi laitettu pikkuosia paikoileen. Paljonko vanhoissa autoissa pitäisi laturin ladata nyt nousee hitaasti lataus??

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 viikkoa myöhemmin...

monta viikonloppuna sähköjä ihmetelty morriksessa ja jotain ollaan saatu toimimaankin, kuorin johtosarjan auki ja oli jonkin verran huonoja johtoja ja osa sulaneitakin, ne vaihdoin uusiin johtoihin. mutta sähköistä saatu toimimaan ajovalot toisessa pitkät ja lyhyet ja toisella puolen vain pitkät. puhatimen moottori, pyyhkijät, latauskin saatiin pelaamaan nyt lataa 13,7 pienillä kieroksilla. outoa on että vilkut sain toiselle puolen toimimaan mittarin mukaan ja rele naksuu mutta valot pilkkuu jokanurkassa, mistä alkaa vilkkuissa ettimään vikaa. takavalot ei muuten pala kuin toisen puolella jarruvalo kun jarrupoljinta painaa. 

vanteet ovat puhalluksessa ja sitten pääseen maalaamaan vanteet, pikkuhiljaa valmiiseen päin menossa sähköt vähän kyllä ihmeeliset ja olen katsonut viiteitä sähkökaaviosta.

Link to comment
Share on other sites

Ei ne mitkään ihmeelliset ole,jos siellä on sulaneita johtoja.Joskus ollu kunnon oikusulku.Johdot vaan uusiksi tai saat tapella niitten kanssa aina.Kaavioitten avulla ne pystyy tekemään itsekin.

Link to comment
Share on other sites

Jos noinkin paljon palaa valoja edessä niin koetapa etsiä lyhyiden johtojen haaroitus. Lienee jossain keulassa. Nuo haaroitukset tuppaa patinoitumaan ajan myötä. Putsaus ja pikkuisen kuparitahnaa niin pitäis alkaa toimimaan. Takavalot: toimiiko sulla parkit edessä ? Jos toimii niin sama juttu: etsi haaroitus. En muista miten mailerissa lähtee johtosarja taakse mutta tuo haaroitus voi olla kojelaudan takana. Eteen menevät parkkijohdot ovat punaisia, taakse tod. näk. punavihreä.

Jarrut: jos toinen pelaa niin haaroitus takaluukussa mykkänä.

Vilkut sitten: yleensä vihreä johto sulakerasialta releelle ja vaaleanvihreä vilkkuviikselle. Siitä sitten vihreä/punainen vasemmalle ja vihreä/valkoinen oikealle puolelle. Tuo on simppelimpi versio ILMAN hätävilkkuja. Jos on hätävilkut niin silloin kytkentä on vähän kimurantimpi. Mun mielestä Mailerissa ei pitäisi olla hätävilkkuja vakiona. Jos sulla on hätävilkut niin sitten tutkisin tuon hätävilkkukatkaisijan. Ja sen jälkeen vilkkuviiksen.

Mutta  aina on mahdollisuus että johdot on jostain kärtsänneet. Onhan sulla kuitenkin polttimot kunnossa ?

Noi johtojen värit on Minin kaaviosta mutta Mailerissa on muistaakseni samat johdot. Itse olen hyödyntänyt Mailerin johtosarjoja mm. Minorin sähköissä eli pitäis olla samat värit...

Link to comment
Share on other sites

Rassailtu sähköjä lisää ja etuvalot lyhyet ja pitkät yhdessä toimii ja jarruvalot molemmilla puolen ja vilkkuongelman sain laitettua että kuskinpuolella toimii vilkku edessä ja takana mutta kun kääntää vivun oikealle ei tapahdu mitään. Ei relkään naksu. Onko vinkkiä mistä etsiä vilkut toimimaan. 

Lisäksi takavalo haaroituksessa on 1 johto ylimääräinen tai ei ole johdolle vastakappaletta ainakaan onkohan se valmius lisävarusteet?? 

Vilkuista lisää kummankaan puolen etulokasuojassa olevat vilkut ei toimi. 

Olen huono aina näitten sähköjen kanssa.

Link to comment
Share on other sites

Mulla laitoin kaapelit plussa runkoon ja OK on pelannut ja  viimeksi kun mittasinlataus jännitteen oli 13.5/7  vilkut pelaa joka nurkassa niinkuin pitääkin vika vilkussa kun ei toiselle puolen toiminut oli johto irti ihan viiksenjuuresta. 

Enää pitäs saada toimimaan takavalot. Jarruvalot siis pelaa lisäksi rekisterikilvenvalot ja sisävalo. Huomenna katsottava johtoja lisää. 

Mikä ylimääräinen johto on takavaloilla?

Lisäksi on ylimääräinen johto etuvalo kytkimessä myös.

IMG_20180324_175718.jpg

Link to comment
Share on other sites

Sen verran sähköjä saatiin että kaikki alkoi melkeinpä toimimaan paitsi töötit voikohan ne olla rikki vaan. Takavalotkin löyty ja sisävalokin mutta sisävalo jää päälle vaikka katkaisee virran eli taitaa vielä olla johtoja sekasin. Katsoin kylläkin sähkökaaviosta ohjeet mutta lopuksi hävisi vilkujen toiminta ja joitakin muitakin valoja. Outo auto on tää kyllä :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Onkos jollain kuvaa konehuoneen sulake rasiasta.sähkökaavio on mutta kuva olisi varmuudeksi hyvä. Kun yläpuolen lasisulake palaa usein siinä. Muuten pelaa sähköt hyvin paitsi tööttit ei sano mitään, en ole kokeilut erikseen pelaako töötit mutta laitoin uuden sulakkeen niin laitoin akun kiinni niin palosulake heti. 

 

Minulla on 2 violettia johtoa yläsulakkeella ja vastapuolella ruskea johto joka mene solenoidille. Minulla Sähkökaaviossa näkyy vain 1 johto noita violetteja vai onko minulla vai huono sähkökaavio. 

Link to comment
Share on other sites

1969 asti Mineissä violetti menee sulakkeeltä töötille ja sieltä sitten viikselle.Töötin painaminen maadoittaa piirin. Nyt kantsis sitten mennä johto kerralla piiriä läpi. Ja tsekata myös töötit irtoakulla niin kuin jo aiemmin ehdotettiin. Mulla oli MG:ssä kaksi tööttiä, en muista miten perusmailerissa on. Jos sulake palaa töötin takia niin silloin vika lienee sulakkeen ja töötin välillä. Eli virta menee jossain maihin. Jos se menis töötin jälkeen maihin niin huutais koko ajan.

Mineissä on kaksi violettia, toinen  töötille ja toinen mm. sisävalolle. Irrota vuorotellen molemmat ja yritä saada sulake paukkumaan. Se kertoo sitten kumman piirin takana on häikkää.

Myöhemmissä Mineissä virta kulkee katkaisijan kautta ja töötti on maadoitettu.

Link to comment
Share on other sites

Nyt töötit otettu irti ja kokeiltu akusta suoraan ei ääntä löytynyt ja sulake ongelma korjattu ei polta enää johto  vaihdettu toiseen kohtaan. virtaatulee töötin johtoihin kun painaa viiksestä. Käsijarru säädetty ja toimii ja kytkin ilmattu kokonaan ja säädetty. 

Eli onko töötit minulla rikki kokonaan. Kokeilin isossakin akussa mutta ei toiminut.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...