Jump to content

tyhmä kysymys classic ministä/mineistä


axn1

Recommended Posts

Niii i, olis vaan tiennyt että KAIKKI(Austin ja Morris) Cooperit valmistettiin Austinin Longbridgen tehtaalla..

Se siitä, että Austinit olis kasattu Morriksen hihnalta tippuneista osista ;)

Link to comment
Share on other sites

Austinit oli Suomessa hiukan kalliimpia ja Veho möi niitä. Morristä möi Voimavaunu.

Samat oli osat, samoilla varaosanumeroillakin.

Morriksia on Suomessa ollut enemmän kuin Austineita. Ehkä juuri markkinoinnista johtuen (Mäkinen mainosti Morrista).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

juunyt olis ovet 2kpl ja konepelti ja takaluukku sekä pa-tankki ja 2 konetta ::) 850cc koneita, en tiedä minkäikäsiä, mutta toisessa huohotin "purkki" ja toisessa käyräputki??? konepellissä on logo jossa jokin vaakuna ja seppeleitä tms. mikähän lie merkin idea? tietääkö joku? en osaa laittaa tänne kuvaa... olis ollu koko auto papereilla, mutta huonoista huonoin kori. ai niin ja uudet lattiapellit eteen sain kans. onko vain yli 1000cc mineissä se lattiakeppi? jotenkii lyöny parikertaa silmiin tuo koukkukeppi ja jotenkin vierastan sitä.

Link to comment
Share on other sites

ilmeisesti ei, mutta se siitä kysymyksestä. nyt toinen: mistä vm oli mikä mallimn kytkin käytössä vaiko riippuiko se koneen koosta? verto vai ei? kuinka erotan ne? sitten miksi joissain koneissa on tossa kytkinkopassa joku putkilo kiinni ja toisisa ei? mistä löytää varmistuksen onko 850 vai 1000 vai isompi? kuinka helpoiten ne erotan?

Link to comment
Share on other sites

ilmeisesti ei, mutta se siitä kysymyksestä. nyt toinen: mistä vm oli mikä mallimn kytkin käytössä vaiko riippuiko se koneen koosta? verto vai ei? kuinka erotan ne? sitten miksi joissain koneissa on tossa kytkinkopassa joku putkilo kiinni ja toisisa ei? mistä löytää varmistuksen onko 850 vai 1000 vai isompi? kuinka helpoiten ne erotan?

 

Verto ja pre-verto erottaa siitä varresta kumpi on pitempi.

 

Muistaakseni pre-verto on pidempi ja lyhyempi on verto.

 

Ja oiskohan se putkilo osa huohotusjärjestelmää?

 

Ja en ihan varma kyllä ole mutta koneet erottaa lohkossa olevasta numero sarjasta. Tonnisessa alkaa numerot 99:llä ja 850 kaiketi sitten 8?? jotain.

 

Tokihan sitten enemmän asiaan perehtyneet korjaa jos puutaheinää kirjoitan :)

Link to comment
Share on other sites

1982 vaihtuu kytkimen tyyppi, vertossa on tosiaan lyhyt käyttövipu ja kytkintyösylinteri ei ole vaakatasossa. Jos isompi virikäyttö ei ole mielessä, niin uudempi verto malli on parempi vaihtoehto. Painelaakeri on sen mallinen että se kestää ja kytkimen välyksiä ei tartte säädellä.

Link to comment
Share on other sites

Hei, tosta vaihdekeppi jutusta vielä niin onko jokin vuosimalli tai koneen koko jolla erotetaan koukkukeppi ja lattia vaihde? Voiko esim. Noihin 850cc kootaan vaihtaa lattiakeppi tunnelin tms?

Link to comment
Share on other sites

850 koneeseen voi laittaa tunnelimallisen tai tankomallisen loodan jos sen vaihtaa kokonaan. Ihan viimeisissä 850 koneissa oli jo tunnelimallin laatikon kuoret mutta muutossatsi, jolla pitkä keppi saatiin siihen kiinni.

 

Hyvällä tuurilla saattais onnistua vaihtaa pelkkä perän koppa vaihteensiirtoon natsaavaan malliin mutta yleensä niin hyvää tuuria ei ole että kopan koneistukset sattuisi viimosen päälle itse laatikon kuoriin.

Link to comment
Share on other sites

toinen kone numero on 85h387e-h24416 ja toinen on 8am we- h5606 tunnistaako joku minkä ikäsiä ja mistä ovat? onkohan noi et ekassa meni 85 tuntia tehessä ja toinen tuli 8 aikaan aamulla valmiiksi ::)

Link to comment
Share on other sites

juu kiitos, vastaus löytyi! hassua Että 850cc on soikeet reiät pahvissa... mikähän ihme saa ihmisen kattomaan kaikki ruosteiset projekti vehkeet ja yötä myöten lukemaan toiste projekteja O0

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Nostellaan nyt vanhaa aihetta.

 

Ensinmäinen, mitenkä löytyy harrastajia Kouvolasta..?

 

Tyhjäkäynnissä on pientä toivomisen varaa heti käynnistyksen jälkeen. Ei kestä käynnissä, vaan sammuu, näin ainakin lämpöisellä koneella, kylmällä ei ole vielä päässyt kokeilemaankaan, mutta edellisen mukaan myös kylmänä sama. Jonkun matkaa ajettuaan toimii ihan ok, ehkä vähän ylös jättelee kierroksia.

 

Tuosta saanee jollain vikalukijalla tietoa ulos? Auto vm:2000 ja MPI-koneella (ylempää tulikin jo hieman vastausta tuohon tiettyyn hengettömyyteen esim. tuon perävälityksen takia)

 

Onhan tuossa autossa varmasti harrastamista, mutta josko pari muuta harrasteautoa menisi kaupan, niin tämänhän voisi jättää muutaman muun rinnalle kyllä, sen verran hauska peli.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...