Jump to content

pt.

Jäsenet
  • Viestit

    21
  • Liittynyt

  • Viimeksi vieraillut

  • Days Won

    3

pt. last won the day on 30. Syyskuuta 2014

pt. had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Not Telling
  • Sijainti
    Kouvola

pt.'s Achievements

  1. Tallipaikat on täysiä, joten tilaa joutuu etsimään nykyisten hävittämisestä. Auto on kertaalleen läpikäyty ja ovet, sekä etupään pellit mukaanlukien konepelti on uusia. Kasaamisen/maalaamisen jälkeen autolla on ajettu alle 1000km. Tarkistetaan vielä, mutta "työalla" auto ollut 2006-2013, useamman vuoden kuitenkin. (Ovipahvit irti..) Auto menee puhdistukseen ja kiilloitukseen viikon päästä ennen näyttelyä. Lisääkin kuvia löytyy. Teräspunosjarruletkut, polyuretaanipuslat, Konin iskunvaimentimet. Ainakin jäähdytin, laturi, jarrut (pois lukien etusatulat) uutta. Kone on ollut auki, sekä maalattu samalla punaiseksi. Vuotaa öljyä toisen vetoakselin laipasta ja öljynpaineiden heräily hieman huono, mutta kun nousevat, niin myös pysyvät. Tarkoitus on ollut ottaa kone pois, mutta muutama projekti vielä jäljellä ennen sitä. Käyntikuntoinen ja ajettavissa oleva kyllä. Verotettu Suomeen, muttei ole kilvitetty, yksinkertaisesti ei ole vielä tämän vuoro ollut. Yksi hauskimpia autoja päästellä menemään, ei siintä mihinkään pääse. 040 708 4121 tai yv. Kouvolassa. Muutamilla tuhansilla ei ole kuitenkaan kaupan.
  2. pt.

    -03 r53 kunnostus/viritys

    Tuo nyt ei sinällään Pioneerin vika ole, mutta tästä keinot ja konstit ainakin jälkeen päin todeta vika: http://www.powerset.fi/pioneer_kytkenta Eikä mikään kallis tai paha ole tuota korjata/korjauttaa.
  3. pt.

    1.3 mpi remontti ja erot

    Ei ole jaksanut alkaa tuota tavaamaan läpi, kun ihan ajan kohtainen ei ole vielä ollut. Kone tosin edelleen samassa jamassa, mutta pari projektia vielä jäljellä ennen sitä.. Turboon nyt ei ole hinkua tämän kanssa, mutta olettaisin tuon päästöhomman olevan heti astetta helpompi virinokan kanssa kun tuo kansi on tuo läpihengittävä.(?) Jos jollain on A+ konetta nurkissa (mieluusti risa..) niin voi alkaa pikku hiljaa tarjoamaan, jos innostuu tuon nykyisen koneen tekemään siksi aikaa kuntoon perusrempalla ja alkaa uutta konetta pakertamaan (pakerruttamaan..)
  4. pt.

    1.3 mpi remontti ja erot

    Nyt kun itse elää lähinnä huhujen ja puheiden varassa tästä Trafin muutoksesta moottorien suhteen, niin oletuksellisesti tuon omankin kohdalla asia helpottuisi katsastusteknillisesti. Lähinnä se, että jos vaihtaa läpihengittävän kannen ja katsastusmies sen huomaa, niin ei enää tuotattaisi niin harmaita hiuksia muutoskatsastus? Toki poikii kaikenlaista muutakin jumppaa, mutta onhan tässä aikaa, eikä nyt välttämättä heti tarvitse olla valmis..
  5. pt.

    1.3 mpi remontti ja erot

    Aiheestahan keskustelua käytiin Alastarossa, mutta jos valmiita konepakettikauppiaita vielä löytyy, niin laittakaa vielä tiedoksi. Sillä hieman puolustaisi tuollainen kokopaketti paikkaansa, että silloin jäisi tuo nykyinen paketti vielä itselle, jos vaikka tulee tarve tehdä/teetättää siintä toisenlainen moottori vielä. Vielähän on talvi vasta tuloillaan, mutta äkkiä se kiire taas kevääksi tulee..
  6. Kiitoksia videosta, lisää odotellessa. Tosiaan itse en ajanut tuolla Clubman:lla, mutta verrattain liukasta oli. Renkaat lopuillaan, mutta liukasta tuntui muillakin olevan. Kyydissähän oli lukuunottamatta yhtä 30min ja omaa10min istumista jompi kumpi omista lapsista, eivätkä sen kummemmin tuosta hätkähtäneet vrt. ralliautolla hiekkatiellä, jossa nopeus ja kaikki muu jo alkaa hieman jänskättää. Mutta villi veikkaus ja osittain tieto, että ensi kesälle perus paranteluita tuohon Clubman:n tulenee, joten josko niitä viimeisiä sekuntteja sitten lisää. Omat ajot jäi pariin vetäisyyn, kytkin ei enää irroittanut. Kerran tuo ilmattiin (kiitos ilmauksen tehneelle) mutta toista kertaa ei enää alkanut. Ja pientä ajatustakin tuli jo talven kuvioihin tuon oman kanssa, josko keväällä uusin eväin. Aamusta kun paikalle kerettiin, niin pitkän aikaa hieman arvelutti miten porukkaa tulee, mutta erittäin positiivisesti väkeä kertyi oikein huolella paikalle. Eli ensi vuonna melko varmasti kaksi autoa ainakin täältä päin mukana ;D
  7. Liikekannalla, ennustettu keli ja ulkomajoitus kuulostaa hyvältä
  8. OK, jos mitään järin dramaattista ei tule, niin kahden Minin voimin tullaan, mutta yöksi ei ainakaan meidän autokunta jää. Edellinen yö menee pakettiauton takapaksimajoituksella, joten voinee junnujen leirikiintiö olla sillä täysi :)
  9. Riittikö tuossa se, että ilmestyy radalle ennen alkamisajankohtaa..? Hieman nopealla aikataululla muuttui viikonlopun kuviot, joten traileria vaille alkaisi olla homma kasassa tulla ajamaan vikaa ulos :D
  10. pt.

    1.3 mpi remontti ja erot

    Mega saanee käytettyä kaikki anturitietonsa alkuperäisistä? Onko kuitenkin niin, että hieman kireämmillä nokilla näitä on saatu päästöistäkin läpi..? Jos tuon koneen ottaa, niin vakio ECU:lla varmaan alkuun ajettava ja jos jostain löytyisi risa alkuperäinen ECU, niin saisi siintä ryöstettyä tuon liittimen. Lähinnä sillä, että voisi laittaa megan kiinni ja jos ei meinaa säädöt löytyä, niin voi helpolla palata vain laatikon vaihdolla takaisin jotenkin toimivaan vakio ECU:n.
  11. pt.

    1.3 mpi remontti ja erot

    Onko ihan valmiita ecuja vai megaosastolle tai vastaava? Ehkei ihan oikeista kaupoista tullut katseltua, mutta ei vastaan noita missään tullut. Tai onko näissä noita piggyback laatikoita ollut? Englannin kaveria lähestyin, pitänee jossain kohden häiritä uudestaan jos vaikka havahtuisi.
  12. pt.

    1.3 mpi remontti ja erot

    Suuri kiitos. Uudet laturit, syylärit, startit jne onkin jo, kuten sytytyspuolen tavarat, joten kohtuullisen kivuttomasti tuo menisi. Katsotaan mitä myyjä tuumailee rahdista ja muitakin vaihtoehtoja hänellä taitaa olla.
  13. Jo tullessa tiedossa ollut koneremontti alkaa kyllä konkretisoitumaan todella nopealla aikataululla, mutta nämä ovat nyt vielä sen verran tuntemattomia, enkä haulla osannut etsiä, niin selventäviä kysymyksiä jotain. Nyt kun kone on uudempi MPI, niin tuossa on eroa vanhempiin koneisiin missä kaikessa? Luonnollisesti polttoaineruiskutus, mutta tyhjentävästi missä muussa? Kansi on eri, mitä tuota Minisporttia yritin selailla, mutta muuten jos mäntiä ja muita katselee, niin 1275 ja aina käy? Räyhäkkyyttä haetaan lisää ja sitä, että voi huoletta ajellakin kaasupohjassa vaikka radalla. Näin käsittänyt, että orginelli ruisku rajoittaa hommaa hyvin, joten tuon rajoissa mennään. Valmiita reseptejä jos on mitä kannattaa, niin voi laittaa ja saadaan joku lähtökohta mistä alkaa miettiä mitä sitten haluaa. Ja kuinka paljon laitetaan rahaa. Nyt haarukoidaan erittäin monia vaihtoehtoja, jos jossain olisi hyvä valmis konekkin ylimääräisenä, niin olisi yksi vaihtoehto. Joku kuka noita tehnyt, niin innostuisi asiasta, jolloin homma olisi itselle helpoin ja tekijällä tieto mitä kaikkea tarvitaan (siis niitä pieniä puutteita, jotka jää itsellä tilaamatta ja huomioimatta joita sitten odotellaan aina viikko ja seuraavaa osaa kaksi viikkoa..) tai sitten tuo tehdään itse, aikataululla toivottavasti ensi kesäksi. Muutama muukin auto on jo jonossa talvelle.. Tai jos joku topicci aiheelle oli, niin linkittäkää, en haulla osannut oikeita sanoja varmaan laittaa.
×
×
  • Luo uusi...