Jump to content

Recommended Posts

Posted

Onkos tämä nyt sitten se brittimallin ominaisuus kun JCW S alkoi merkkaamaan parkkipaikan öljyllä ?  :o :( :-?

Aamulla huomasin että parkkiruudussa oli kohtuu iso öljyläikkä ja päivän aikana oli tullut työpaikan parkkiruutuunkin läikkä. Autolla mittarissa nyt 6600km.

Töiden jälkeen käväisin huollossa näyttämässä autoa ja alapuolelta katsottuna öljyä tihkuu jostain vaihteiston ja moottorin välistä...  :(

 

Moottorissa öljy ylämerkissä, vaihteiston öljyä eivät tarkastaneet, mutta sanoivat että voin ajaa autolla ensi maanantaihin jolloin pirssi joka tapauksessa menee huoltoon hälyttimen asennukseen.

 

Saapas nähdä mikä on tuomio... Ruuvit löysällä ?

Posted

Yleensähän tuo "karkailu" alkaa vähän vanhemmalla iällä...niin autoilla kuin ihmisilläkin ;D

 

Takuuthan sulla on kunnossa, eli ei muuta kun kovaa ajoa vaan  ;)

Posted

Joo, takuuta on vaikka kuinka. Auto on mulla ollut nyt noin 2kk.

Pitää kirjoitella ens viikolla sitten tarkemmin että mikä tuossa oli kunhan saan sen huollosta.

Posted

Mini on huollossa parhaillaan. Huoltomies tuossa soitteli sujuvalla saksa-englanti sekoituksella ja totesi että vaihteiston ja moottorin välinen tiiviste on mennyt. Tuo on kuulemma ollut syynä öljyvuotoon.  :-?

Posted

Vähän "vastaavan" tapauksen muistan viime keväältä. Tuttu kaveri oli ostanut uuden peugeot 207 RC:n, jossa oli vaihteiston ropun tilalla vain teippi. Uusi auto ja vaihteisto kuivana jo luovutuksessa ... On muutet samat wermeet pösössä, mitä uudessa minissä.

 

Tuntuu oudolta toi tiiviste juttu uudessa autossa.

Posted

BMW on sitten suhtautunut vakavuudella S:n uudistamiseen. Ne aidot Ässät meinaan laski alleen jo 60-luvulla  :) Sen ominaisuuden olis voinut jättää pois modernista autosta  ;D ;D ;D

Posted

Katsotaas mitä sieltä huomenna tulee tallista ulos...

Toisaalta, Minin pitää kunnioittaa britti perinteitä, eikös kaikki britit autoista moottoripyöriin ole tunnettuja siitä että ainakin muutama tippa öljyä pitää kulkuneuvon alta löytyä ?  ;)

 

Sain muuten kahdeksi päiväksi käyttöön BMW:n 320i avon (170hp).

On muuten iso ja laiska auto ! Minillä kun survaisee lusikan lattiaan niin on kuin selkään potkittais, tuolla bemulla kun survaisee lusikan pohjaan niin se lähtee yhtä äkäisesti kuin lehmä makuultaan...  ::) :o ;D

Ajettavuus on kuin kiikkutuolilla mutkissa, vuoroin vasemmalle ja oikealle tiukasti käännettäessä löytyy rasvaisen korvan kuva molemmista sivuikkunoista...

 

335i saattaisi olla hieman eri tapaus, mitä siinä on hieman yli 300hp ja varmaan alustakin kunnossa...

Posted

Mini tuli ulos tallista tänään. Huoltojamppa solkkas että joku tiiviste sieltä vaihteiston sisältä oli vaihdettu. Sen kummemmin ei yhteisellä kielellä osannut hemppa selittää ja loput Saksan kielestä meni multa ohi...  :-?

 

Nooh, seurataan nyt että ongelma on sitten saatu korjattua.

Varashälytintä eivät saaneet asennettua paikalleen, koska Saksasta ei ole  tarvittavia osia saatu, vaikka tilaus laitettiin sisään 20.12.  :o

 

Mini tuntui äärettömän hyvältä sen 320i:n jälkeen  8-) Voimaa on kuin pienessä kylässä, eikä lattiaan tartte polkea lommoa kun odottelee että auto kiihtyy  ;D :D ;) ;D

Posted

Näyttäis siltä että huolto on onnistunut kun ei ole valumia tullut, mutta jotain uutta ilmestyi... Nyt näyttää olevan sellainen ominaisuus, että kakesta lukkoon laitettaessa lukot aukeavat saman tien. Tämän jälkeen kun uudestaan lukitsee niin aukeaa ikkunat ja kattoluukku...  :o

 

Onkohan huoltomieheltä jäänyt jokin liitin löysälle tai jokin johto puristunut jonnekkin ja nyt maadottaa miten sattuu...  :(

 

Huomenissa liikkeeseen näyttämään autoa

Posted

Tiistaina auto takaisin liikkeeseen. Eivät kuulemma koskaan aiemmin olleet törmänneet vastaavaan ongelmaan. Epäilivät syyksi kuljettajan puolesen oven anturia tms. Itse kyllä epäilen että edellisessä huollossa (kun korjasivat vaihteiston öljyvuodon) heillä on jäänyt jotain löysälle tai sitten joku johto on puristunut johonkin väliin ja nyt maadottaa itseään satunnaisesti (ajaessa kuoppaan jokin rele alkaa naksahtelemaan).

Posted

Päivitystä tähän lukkohommaan... Näyttää että tilanne vain pahenee... Nyt ei tartte enää edes yrittää autoa lukkoon, riittää että laittaa oven kiinni niin aukeaa ikkunat ja kattoluukku... Taidampas tiputtaa auton huoltoon jo huomenissa...

Posted

Eilen tiputin auton takaisin liikkeeseen huoltoon.

Alla nyt Mini Cooper D, 110hv, 3.9l/100km kulutus !!!

Eroa autojen käytöksessä ymmärrättävästi kuin yöllä ja  päivällä, mutta tuo Dieselin polttoaineen kulutus (minin sivuilta otettu) kuulostaa uskomattomalta !

 

Tuolla Diesel versiollahan pääsee todella kauas ja takaisin yhdellä tankillisella !!!

 

Liikkeessä oli myös kerman värinen (mustalla katolla) oleva Clubman Cooper S. Mielestäni väri sopi siihen todella nätisti !

Posted

Kylläpä ikävästi on ollut kaikkea "pikkuharmia"  :(

Mieluummin olisit varmaan ajellut, kuin huolloissa rampannut. Toivottavasti viat loppuivat kuin seinään?

 

btw, millainen oli diesel näin nopealla pikatestillä?  :-?

Posted
Kylläpä ikävästi on ollut kaikkea "pikkuharmia"  :(

Mieluummin olisit varmaan ajellut, kuin huolloissa rampannut. Toivottavasti viat loppuivat kuin seinään?

 

btw, millainen oli diesel näin nopealla pikatestillä?  :-?

Joo, toisaalta parempi että nämä ongelmat tulevat esille takuun aikana kuin juuri takuun loputtua...  :)

 

Vähän vaikea kommentoida dieseliä kun en ole koskaan moista omistanut ja luonnollisesti tuntuu tehottomalta tuon oman auton jälkeen, mutta ihan mukavasti kuitenkin kiihtyi, moottorin ääni kuului mielestäni aika selvästi sisälle, polttoaineen kulutuksesta tulee monta plussaa (jos minin ilmoitus 3.9l kulutuksesta matkalla pitävät paikkaansa).

 

Aikaisemmin mulla on ollut one ajossa eikä voi oikeastaan sanoa pikaisella koeajolla töihin ja takaisin liikkeeseen ajon jälkeen onessa ja Cooper dieselissä suurempia eroja olevan...

Posted

En kyllä pitäisi noita harmeja vielä pahoina tai määrällisesti paljona, kannattaa varautua että niitä tulee vielä lisää :o. Tai voihan olla, että R53 verrattuna joitakin ikävyyksiä olisi korjattu. Omassa on kyllä reilun 2 vuoden aikana ollut melko paljon pientä riesaa, tosin ei mitään OIKEASTI ajoa haittaavaa  ;).

Posted

Tilannetiedotus: Öljyt pysyneet sisällä ja ovet lukossa  :)

Katselin tuota UK:n minifoorumia, ja siellä näin ainakin yhden vastaavan ongelman. Jollain jampalla oli myös jouduttu vaihtamaan oven lukko tuollaisen ongelman vuoksi.

Posted
Eilen tiputin auton takaisin liikkeeseen huoltoon.

Alla nyt Mini Cooper D, 110hv, 3.9l/100km kulutus !!!

Eroa autojen käytöksessä ymmärrättävästi kuin yöllä ja  päivällä, mutta tuo Dieselin polttoaineen kulutus (minin sivuilta otettu) kuulostaa uskomattomalta !

 

Tuolla Diesel versiollahan pääsee todella kauas ja takaisin yhdellä tankillisella !!!

 

Liikkeessä oli myös kerman värinen (mustalla katolla) oleva Clubman Cooper S. Mielestäni väri sopi siihen todella nätisti !

no hei kerro lisää siitä dieselistä, miltä se tuntui, samalta vai ei niin urheilulliselta kuin bensavekotin. mä oon vakavasti harkinnu vaihtavani tuon onen:n sellaseen, alkaa tuota ajoa olla aikas paljon, ja se kulutus on oikeesti aika vähän, ei ahdistu kun käy tankkaamassa...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...