Jump to content

Kierroslukumittarin valot


Laza

Recommended Posts

Moi

 

Ovatko tuon kierroslukumittarin punaiset merkkivalot jotenkin dynaamisesti säätyviä? Muistelen että talvella paloi koko matkalta mutta nyt kevään jälkeen on puolet vaan päällä (siinä 6500 rpm ylöspäin).  

Aluksi epäilin että on vaan LEDit palaneet mutta olen pistänyt merkille että monessa muussakin cooperissa palaa samanlailla.

 

Tarkennukseksi, kyse on siis kierroslukumittarin asteikon punaisesta alueesta, josta nyt palaa vain viimeinen pätkä.

Link to comment
Share on other sites

Eikös toi kuvan tilanne ole OK.

Noilta kohdilta pitäis alkaa punaisen alueen ainakin ässässä. Works:n mallissa on yks viiva vähemmän palamassa mitä on tuohon kuvaan värjätty. Näin ainakin minun minissä on ollut uudesta asti.

Sopivat maksimikierrokset saattaa vaihdella kelien mukaan. Älykäs moottorinohjaus voisi ihan hyvin huomioida ilmankosteuden ja -lämmön tämänkin osalta. Ja ainakin, jos moottorinohjaussoftaa päivitetty/"tunaroitu", on mahdollista, että yläraja muuttuu suuntaan tai toiseen.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Moi

 

Ovatko tuon kierroslukumittarin punaiset merkkivalot jotenkin dynaamisesti säätyviä? Muistelen että talvella paloi koko matkalta mutta nyt kevään jälkeen on puolet vaan päällä (siinä 6500 rpm ylöspäin).  

Aluksi epäilin että on vaan LEDit palaneet mutta olen pistänyt merkille että monessa muussakin cooperissa palaa samanlailla.

 

Tarkennukseksi, kyse on siis kierroslukumittarin asteikon punaisesta alueesta, josta nyt palaa vain viimeinen pätkä.

 

Mulla näyttää Minin rundimittari samalta. Kojetaulussahan on nappi, jolla saa mittariston valot päälle. Jos tuo "ongelmasi" johtuu siitä.

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...