Jump to content

Cooperista "Ässä"


Wile

Recommended Posts

Ei toimi ainakaan kovin helpolla.

 

Putki ei mene "heittämällä" paikoilleen Cooperiin - kiinnityskohdat on erilaiset ja takaa joutuu poistamaan muovia pönttöjen tieltä. Muistaakseni vielä kiinnityskin oli jotenkin erilainen.

 

Ahdin (lue: välijäähdytin) ei mahdu konehuoneeseen, koska konepelti on erilainen ässässä (=korkeampi+scoppi).

 

Jos olis oikein mielenkiintoa, niin vois tota vaikka yrittää, mutta kun mulla ei ole paikkaa, aikaa eikä taitoa tehdä tota niin... ;)

 

n.

Link to comment
Share on other sites

Arvelinkin, että pohjan rakenne olis vähän erilainen Cooperissa. Jos putken asentaminen onnistuisi, niin mitenköhän se vaikuttaisi käytännössä soundiin/tehoihin jne?

Niin joo, konepelti on tietenkin erilainen. Mun mielestä Cooperin konepelti on kauniimpi ja yhtenäisempi, en liiemmin diggaile skuupista. Kunhan vaan tässä mietiskelen, Worksin bensalasku kourassa. ;D

Link to comment
Share on other sites

Lohko on ainakin sama cooperissa & ässässä.

Samaa käyttää ... olisko ollut chryslerin neon tai joku sen tyylinen jenkki kärry.

 

Elä Wile huoli works:n kulutuksesta ...  ;)

Olen päässyt alle 7 L kulutukseen kesällä matka ajossa. Ja harkinnassa on ens talven eco-run kisat, jos vaan kartturi suostuu matkaan.

Link to comment
Share on other sites

Niin ihan pelleissäkin on varmaan jotain pientä eroa ässässä ja cooperissa, kun akun paikka eri. Varmaan löytyy coopperiin helpommin putki keskiulostulolla tarvikeputkista, kuin alkuperäistä väkisin yrittämällä.

 

Noille käyttämättömille ässän vakioputkille löytyy kyllä ottajia parin vuoden päästä. Mutta jos kiire saada pois nurkista, niin hinta kyllä kiinnostaa.  :)  

Link to comment
Share on other sites

Noille käyttämättömille ässän vakioputkille löytyy kyllä ottajia parin vuoden päästä. Mutta jos kiire saada pois nurkista, niin hinta kyllä kiinnostaa.  :)  

No ei tässä kiirettä ...

samassa tallissa on ties mitä n-ryhmän suben tarvikkeita pilvin pimein. En ole käynyt edes kattomassa, että minkä kasan alla ne minin vermeet on. Eli odotellaan todella tarvitsijaa ja että viitsii täältä keski-suomesta tulla hakeen niitä.

Link to comment
Share on other sites

 

Noille käyttämättömille ässän vakioputkille löytyy kyllä ottajia parin vuoden päästä. Mutta jos kiire saada pois nurkista, niin hinta kyllä kiinnostaa.  :)  

 

Ei nyt ainakaan vielä. ;) Katsoo nyt itse löytyykö sille mitään käyttöä, ja jos ei, niin sitten sen voi vaikka myydä...

 

Joo, tarvikeputkista saa helpommin jonkun taivutuksen siihen keskelle. Onhan noita näkynyt maailmalla, samoin yksi ulostulo molemmilla puolilla... Mutta jotenkin se ei sovi Miniin, en tiedä miksi... :P

 

Kattoo nyt mitä keksii.

Link to comment
Share on other sites

Muistelisin lukeneeni, että ässän ja tavallisen moottorin laakerointi on erilainen. Eli ainakin kampiakselin laakerit ovat vahvennettua "kaliiberia" verrattuna non-S:ään. Liekö nokka-akselitkaan millään soveltuvat/sopivat S:n kanteen.

 

Ja sittenhän tietysti pitäisi vielä rakentaa lohkoon intercooleri ilmanottoinen ja ahtimen kiinnitykset lohkoon ja siirtää akku tavaratilaan ja vielä mitä...

 

...cooperiinhan saisi turbokonversiota ainakin briteistä, mutta se onkin jo toinen tarina.

 

EDIT: Ja pakoventtiilit ovat parempaa laatua S:ssä kuin vaparissa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...